header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Fakty i liczby

Tak w telegraficznym skrócie wyglądały wszystkie wyścigi ostatniego sezonu ExtremeF1. Teraz przychodzi czas na statystyki i informacje o tym, jak to wszystko wyglądało. Zaczynamy oczywiście od faktów na temat ósmego sezonu:

- Tarask ustanowił rekord w liczbie wygranych w jednym sezonie - szesnaście. Dodatkowo, został najszybszym mistrzem, oraz pokonał wicemistrza ligi z największą przewagą w historii - konkretnie jest to 211 punktów.
- Tarask, Kamilo, Adve, MikruseK, Pandodo i Karlique zajęli najwyższe pozycje w klasyfikacji generalnej w swoich karierach, a Kubusa96 wyrównał najlepsze osiągnięcie. Z kolei dla Aftera i Szprycka, to najlepsze pozycje na koniec sezonu w tej lidze.
- Po raz pierwszy od IV sezonu, wszyscy kierowcy, którzy zajęli trzy pierwsze miejsca w generalce, mają minimum dwieście punktów.
- Pole Position wywalczyło w tym sezonie pięciu kierowców. Tylko w I sezonie mieliśmy pod tym względem lepszy wynik.
- Ale za to już trzeci z rzędu sezon wyścig wygrało tylko dwóch zawodników.
- Na podium stanęło ośmiu kierowców. Nie licząc nieskończonego sezonu drugiego, to najmniej w historii, ex aequo z sezonem czwartym.
- McLaren to pierwsza w historii ligi ekipa, która po raz drugi z rzędu wygrała klasyfikację konstruktorów.
- Sezon trwał 140 dni. To zdecydowanie najdłuższa w historii ligi kampania.
- Do zajęcia miejsca w czołowej dziesiątce generalki potrzeba było 49 punktów. Tylko w sezonach pierwszym i czwartym trzeba było zdobyć więcej.
- Po raz czwarty w historii punkty zdobyli wszyscy kierowcy, którzy wystartowali w przynajmniej jednym wyścigu.
- Zespół Ferrari już po raz czwarty w historii ligi zajął czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.
- Podczas GP Australii został ustanowiony rekord w liczbie kierowców, którzy ukończyli wyścig - do mety dojechało szesnaście osób.
- Szymusso i Kubusa96 po raz drugi w historii ligi stanęli wspólnie na podium końcowej klasyfikacji generalnej. Pierwszy raz miał miejsce... trzy lata temu, w pierwszym sezonie. Bracia są jedynym w ExtremeF1 duetem kierowców z tego samego zespołu, który razem uplasował się na pudle generalki.

Przyszedł czas na prezentację danych liczbowych tej kampanii. Standardowo rozpoczniemy od średniej pozycji kwalifikacyjnej. Przed nami interesujące porównanie, bowiem dane z sezonu ósmego, zestawimy z liczbami z kampanii poprzedniej, czyli siódmej. Wtedy obowiązywał system jednookrążeniowych kwalifikacji, teraz - mieliśmy dwie sesje, po dziesięć minut, a czasy się sumowały. Będziemy mogli zatem zobaczyć, kto na zmianach zyskał, a kto stracił. Okazuje się jednak, że w większości przypadków zmiana raczej pomogła. Jest to prawdopodobnie podyktowane tym, że po prostu było jednak więcej szans na uzyskanie dobrego czasu, niż jedna. Ważna adnotacja - w zestawieniu postanowiłem - po raz pierwszy w historii podsumowań - uwzględnić wszystkich zawodników, którzy wzięli udział w sezonie. Doszło bowiem tylko do dwóch zamian w trakcie trwania kampanii i uznałem, że można ostatecznie uwzględnić wszystkich. Zobaczmy zatem, jak to wszystko wygląda.

1. Tarask 1,47 (2,66)
2. Kamilo 3,18 (6,44)
3. After 4,59 (-)
4. Szymusso 5,06 (7,27)
5. Szprycek 5,12 (10,56)
6. Norbi 6,39 (6,76)
7. Kubusa96 6,5 (8,66)
8. Patrique2001 7 (6,61)
9. Matiie 8 (8,5)
10. MikruseK 9,82 (10,88)
11. Adve 10,28 (10,94)
12. Kamilr2000 10,44 (-)
13. Matif6124 11 (8,83)
14. Pandodo 11,07 (12,53)
15. Wujek 11,63 (-)
16. Karlique 12,25 (12,92)
17. Graczek 13,83 (-)
17. Shadowowski 13,83 (-)
19. Ostachim 14 (-)
20. Kiroshima 15,53 (15,23)

Skoro mamy średnią pozycję kwalifikacyjną, to musimy poznać także średnią pozycję wyścigową wszystkich zawodników. W nawiasie oczywiście średnia kierowcy z sezonu siódmego, aby można było porównać. Dzięki temu widzimy, jak wiele się zmieniło w ciągu sezonu. Przypominam, że standardowo do średniej wliczone są nieukończone wyścigi, co oczywiście znacząco ten wynik zawyża, ale gdyby tego nie było, statystyka byłaby przekłamana.

1. Tarask 1,67 (3,38)
2. Kubusa96 5,11 (6,67)
3. Szymusso 5,12 (6,61)
4. Kamilo 6 (8,77)
5. After 6,47 (-)
6. Patrique2001 6,95 (6,38)
7. Matiie 7 (7,8)
8. Norbi 7,17 (6)
9. Szprycek 8 (10,06)
10. Adve 9,44 (9,29)
11. MikruseK 9,75 (10,72)
12. Pandodo 10,35 (11,08)
13. Graczek 10,86 (-)
14. Karlique 11 (11,64)
15. Wujek 11,33 (-)
16. Kamilr2000 11,65 (-)
17. Ostachim 12,62 (-)
18. Kiroshima 13,06 (13,16)
19. Matif6124 13,17 (13,42)
20. Shadowowski 13,77 (-)

Zobaczmy teraz, jakie pozycje przez poszczególnych kierowców były zajmowane w kwalifikacjach i wyścigu najczęściej:
Tarask: K: 1 (11 razy), W: 1 (16 razy)
Szymusso: K: 4 (5 razy), W: 3 (5 razy)
Kubusa96: K: 5 i 6 (4 razy), W: 5 (5 razy)
Kamilo: K: 4 (5 razy), W: 1, 2, 3, 4 i 7 (2 razy)
Norbi: K: 5 (5 razy), W: 3 (4 razy)
After: K: 3 (4 razy), W: 6 (4 razy)
Patrique2001: K: 6 (5 razy), W: 6 (4 razy)
Szprycek: K: 2 (6 razy), W: 6 (3 razy)
Adve: K: 10 i 12 (4 razy), W: 7 (5 razy)
MikruseK: K: 10 (5 razy), W: 8 (5 razy)
Pandodo: K: 11 (3 razy), W: 7 i 13 (3 razy)
Karlique: K: 12 (6 razy), W: 10 (4 razy)
Matiie: K: 5, 7, 9 i 11 (1 raz), W: 8 (2 razy)
Kamilr2000: K: 11 (4 razy), W: 9 (6 razy)
Graczek: K: 13 (2 razy), W: 12 (2 razy, z czego raz nie ukończył)
Wujek: K: 11 (2 razy), W: 11 (3 razy)
Ostachim: K: 14 (4 razy), W: 11 (4 razy)
Kiroshima: K: 16 (8 razy), W: 13 (5 razy)
Shadowowski: K: 15 i 16 (3 razy), W: 11 (3 razy)
Matif6124: K: 8, 9, 10, 12, 13 i 14 (1 raz), W: 10, 11 i 12 (1 raz)

Czas na Team-Mate Wars, czyli bitwy zespołowe. W świecie Formuły 1 zawsze pierwszym punktem odniesienia jest kolega z zespołu. To jest podstawą do tego, by ocenić danego kierowcę. W ligach online jest to nieco bardziej złożone, bo tu raczej jest pomoc, a nie rywalizacja, niemniej zawsze jest ciekawe, jak się wypada na tle swojego zespołowego kolegi. Ze względu na to, że kierowcy dość licznie jeździli w wyścigach, stworzenie tego zestawienia było nieco ułatwione. Mały problem był jedynie z ekipami Toro Rosso i Racing Point, gdzie w trakcie sezonu doszło do zmian w składzie. Ostatecznie zdecydowałem, że porównani zostaną After z Wujkiem, oraz Shadowowski z Graczkiem, choć nie przejechali wspólnie zbyt dużej liczby wyścigów. Zobaczmy zatem, jak wyglądały bitwy zespołowe w sezonie ósmym.

Kwalifikacje:
McLaren: Tarask 16:1 Norbi
Alfa Romeo: Szymusso 15:2 Kubusa96
Williams: Szprycek 11:6 Patrique2001
Ferrari: Kamilo 17:0 Adve
Toro Rosso: Wujek 0:7 After
Renault: Karlique 3:13 MikruseK
Red Bull: Kiroshima 0:12 Pandodo
Mercedes: Kamilr2000 10:3 Ostachim
Racing Point: Graczek 4:1 Shadowowski

Wyścig:
McLaren: Tarask 18:0 Norbi
Alfa Romeo: Szymusso 10:7 Kubusa96
Williams: Szprycek 8:9 Patrique2001
Ferrari: Kamilo 13:3 Adve
Toro Rosso: Wujek 2:6 After
Renault: Karlique 6:9 MikruseK
Red Bull: Kiroshima 2:14 Pandodo
Mercedes: Kamilr2000 8:5 Ostachim
Racing Point: Graczek 5:1 Shadowowski

Przedstawmy jeszcze pewną małą nowość w naszym podsumowaniu, choć ona pojawiała się już przy okazji poprzednich sezonów, ale tylko na Slacku. Teraz postanowiłem zamieścić to tutaj, jako małą ciekawostkę. Mianowicie - jak wyglądałaby klasyfikacja generalna, gdyby w lidze obowiązywała punktacja z Formuły 1 w latach 2003-2009, kiedy premiowane tylko osiem pierwszych miejsc? Jak pokazuje poniższa tabela - nic specjalnego by się nie zmieniło na czele, co oznacza, że niezależnie od punktacji, miejsca w klasyfikacji odzwierciedlają po prostu to, co działo się w trakcie sezonu. Jedynie tak naprawdę na tej klasyfikacji ucierpiałby Mikrus i wypadł z czołowej dziesiątki, gdyż dużo punktów uzbierał właśnie na dziewiątych miejscach, które w tamtej punktacji oznaczałoby zero. Do tego punktów pozbawieni zostaliby czterej ostatni kierowcy generalki. Jednak i tak, niezależnie od formy punktacji, zawsze sezon jest bardzo ciekawy, a to, która jest lepsza, jest kwestią gustu.

1. Tarask 168 pkt
2. Szymusso 86 pkt
3. Kubusa96 83 pkt
4. Kamilo 67 pkt
5. Norbi 64 pkt
6. After 62 pkt
7. Patrique2001 61 pkt
8. Szprycek 44 pkt
9. Adve 20 pkt
10. Pandodo 14 pkt
11. MikruseK 13 pkt
12. Matiie 8 pkt
13. Karlique 8 pkt
14. Graczek 2 pkt
15. Wujek 2 pkt
16. Kamilr2000 2 pkt
17. Ostachim 0 pkt
18. Kiroshima 0 pkt
19. Shadowowski 0 pkt
20. Matif6124 0 pkt

Nasze statystyczne podsumowanie tradycyjnie zamykamy liczbami dotyczącymi obecnością graczy w wyścigach. Na początek zobaczymy, jaka była średnia liczba kierowców, którzy stanęli na starcie w jednym wyścigu. Rekord, który ustanowiliśmy w sezonie siódmym, był naprawdę znakomity i jego pobicie było ogromnym wyzwaniem. A jednak, udało się - średnia na poziomie 16,28 jest imponująca. Wpływ na to miało kilka czynników. Po pierwsze - duży rozrzut między wyścigami, liczyło się zdanie każdego w kwestii terminów. Po drugie - ogromna chęć do rywalizacji. Po trzecie - tylko w dwóch wyścigach jechało mniej, niż piętnaście osób, a w trzech mieliśmy komplet osiemnastu. Naprawdę wynik ten jest powodem do radości.
S1: 12,22
S3: 11,11
S4: 11,55
S5: 13,77
S6: 13,94
S7: 16
S8: 16,28

Nie może także zabraknąć statystyki pokazującej, jaką mieliśmy średnią liczbę kierowców na mecie. Tutaj akurat nie udało nam się poprawić świetnego wyniku z kampanii numer siedem, ale zabrakło niewiele. Wynik 12,5 też jest naprawdę dobry, zwłaszcza, jeśli przypomnimy sobie, jakie były problemy techniczne i że dochodziło do dziwnych kolizji. Oznacza to więc też, że kierowcy po prostu walczyli do końca. Być może, gdyby nie wystąpił w trakcie sezonu żaden osławiony CL (taka sytuacja jest niemal niewykonalna), ta średnia wyniosłaby ponad trzynaście. Ale i tak nie mamy się czego wstydzić.
S1: 8,61
S3: 8,88
S4: 7,77
S5: 11,11
S6: 10,72
S7: 12,89
S8: 12,5

Za pomoc w przygotowaniu powyższych liczbowych statystyk dziękuję Mikrusowi, który przygotował dla mnie tabelki z poszczególnymi pozycjami kierowców w danym GP zarówno w kwalifikacjach, jak i wyścigu, oraz wyliczył średnią pozycję kierowców w obu tych sesjach.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430