header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tokachi International Speedway jest jednym z "efektów ubocznych" japońskiego motorsportowego boomu z początku lat 90. XX wieku. Jego budowa rozpoczęła się w 1992 roku, by w październiku tamtego roku być już niemal w całości ukończonym - obiekt oficjalnie otwarto w maju 1993 roku. Pierwszymi wyścigami na nowo wybudowanym torze był wyścig długodystansowy klasy N1 na dystansie 400km oraz 300-kilometrowy wyścig aut turystycznych Grupy A. Rok później na tor zawitały krajowe mistrzostwa aut turystycznych oraz Formuły 3, a do tego zorganizowano pierwszą edycję 24-godzinnego wyścigu dla aut GT i turystycznych. W latach 1995-1996 na Tokachi ścigała się japońska F3000 (dziś znana jako Super Formula), a w 2004 na torze gościły Mistrzostwa Japonii aut GT, dzisiaj znane jako Super GT. W 2009 roku tor popadł w kłopoty finansowe, przez które odwołano 16. edycję 24-godzinnego wyścigu - na szczęście w sierpniu tamtego roku pojawił się nowy właściciel w postaci MSF Corporation, przez co tor funkcjonuje po dziś dzień. Obiekt ten dzieli się na trzy pętle - pięciokilometrową Grand Prix, pętlę Clubman o długości 3.4 kilometra oraz Junior o długości 1.7 kilometra. Pierwsze dwie posiadają licencję FIA stopnia drugiego - mogą one zatem gościć wszystkie serie wyścigowe poza F1. Nie jest to jednak przeszkodą dla ExtremeF1.

Kierowcy ExtremeF1 odwiedzą Japonię już po raz dziewiąty - pierwsza wizyta miała miejsce już w I sezonie, a kierowcy rywalizowali na Suzuce. Pole Position i zwycięstwo wywalczył Markovsky, zaś na podium towarzyszyli mu TiDiEj077 i Kubusa96. Następna wizyta w kraju kwitnącej wiśni to III sezon, tym razem na torze Fuji. Pole Position wywalczył Szymusso, jednak wyścig wygrał Patryk Kręgiel - na podium towarzyszyli mu Tarask i ponownie Kubusa96. Kolejna wizyta miała miejsce w V sezonie, znów na Suzuce - Pole Position zdobył Markovsky, ale dojechał drugi. Wygrał bowiem Kamillo99, zaś trzecie miejsce zajął Szymusso. W VI sezonie kierowcy ścigali się na torze Okayama - Pole Position i zwycięstwo wywalczył Markovsky, a podium uzupełnili Szymusso i Kubusa96. Druga wizyta na Fuji miała miejsce w VII sezonie - formalności w kwalifikacjach i wyścigu dopełnił Markovsky, zaś na podium towarzyszyli mu Tarask i Kubusa96. W VIII sezonie po raz trzeci ścigaliśmy się na Suzuce - Pole Position wywalczył Kamilo, ale wyścig wygrał Tarask. Na podium wraz z nim stali Kubusa96 i Szymusso. W IX sezonie kierowcy ścigali się na torze Motegi - Pole Position i zwycięstwo było zarezerwowane dla Markovsky'ego, zaś na podium znaleźli się jeszcze Tarask i Patrique2001. W X sezonie kierowcy zawitali na Autopolis - Pole Position wywalczył Rekady, zaś wyścig wygrał Markovsky. Podium uzupełnili wtedy Kubusa96 i Szymusso. Ostatnia wizyta miała miejsce w XI sezonie, tym razem na torze Sugo - Pole Position i wygraną w wyścigu wywalczył After, a na podium towarzyszyli mu Rekady i Markovsky.

Okrążenie tego toru o długości 5,092 km posiada 14 zakrętów - 5 w lewo i 9 w prawo. Charakterystyczne dla tego toru są bardzo nieprzyjemne tarki oraz pobocza - każdy większy wyjazd poza linie toru grozi poważnymi konsekwencjami. Szczególnie uważać należy również na dohamowaniu do zakrętu numer 9 - w połowie strefy hamowania następuje gwałtowny uskok, mogący wyrzucić bolid nawet na pobocze. Kluczowa będzie tutaj dobra przyczepność mechaniczna - zatem ustawienia nie powinny znacząco odbiegać od tych z GP Nowej Zelandii.

Przejdźmy teraz do spraw bieżących. Po pierwsze, pozwolę sobie wyjaśnić tytuł newsa - "w poszukiwaniu pokémonów". Otóż sprawa jest prosta - Tokachi to tor w zasadzie nikomu wcześniej nieznany, każdy kierowca był zdziwiony wyborem tego obiektu jako gospodarza GP Japonii. Pierwsze okrążenia nie zostawiały po sobie przyjemnego wrażenia, a do tego niektórzy zauważyli pewną zabawną rzecz - "Tokachi" brzmi podobnie do "Pikachu". A Pikachu, jak wiadomo, to pokémon - jeden z najbardziej znanych. Od tej pory ligowicze nazywają ten tor właśnie "imieniem" owego pokémona. Teraz nieco o układzie sił - o zwycięstwo powinni zawalczyć Rekady oraz Szymusso, o ile żadnemu z nich nie przydarzy się jakaś niespodziewana sytuacja. Grupę pościgową powinni stanowić kierowcy Arrowsa oraz Toro Rosso - przy czym Patrique ma być cofnięty o 5 pozycji na starcie, co na kierowcy z Radlina nie robi większego wrażenia gdyż postanowił być solidarny ze Szpryckiem i ruszać z końca stawki. Do wspomnianego kwartetu doszusować będą chcieli Pandodo, Kubusa96 oraz Dymson - sytuacja w tej części stawki jest dynamiczna i zależy tak naprawdę od dyspozycji w danym dniu, niemniej jednak walka między nimi będzie bardzo ciekawa. O punkty powalczyć będą chcieli kierowcy McLarena oraz Jordana - swoje konto punktowe szczególnie chciałby otworzyć Szprycek, który opuścił Antypody bez żadnego "oczka". Kara startu z końca stawki jednak może mu utrudnić zadanie. Swój wyścig, bez żadnych przygód, będzie na pewno chciał przejechać Kiroshima - w jego przypadku szansa na punkty jest mała, ale nie jest ona zerowa. O formie Wujka i Shacky'ego za wiele napisać nie można - nie wiadomo bowiem, czy pojawią się na starcie.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Tokachi International Speedway
Lokalizacja: Sarabetsu, Japonia
Długość toru: 5,092 km
Liczba okrążeń (F1): 60
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu: (F1): 305,520 km
Dystans wyścigu (liga): 152,760 km
Ligowy rekord okrążenia: brak

Program GP:
Trening: 06.11.2021 (sobota), godz. 22:15
Kwalifikacje: 07.11.2021 (niedziela), godz. 21:45
Wyścig: 07.11.2021 (niedziela), godz. 22:30

Prognoza pogody: zarówno w sobotę, jak i w niedzielę, szansa na opady deszczu wynosi całe 0%. Niebo nad torem będzie co prawda zachmurzone, ale na tym się skończy.

Kierowcy muszą zmierzyć się z kolejnym ciężkim wyzwaniem - tor jest bardzo specyficzny, a do tego późna pora może zrobić swoje. Mimo to, liczymy na jak najwyższą frekwencję. Kto jednak odnajdzie się na Pikachu Tokachi najlepiej? Czy tarki i pobocza zbiorą swoje żniwo? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Japonii, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430