· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Autodromo Hermanos Rodriguez rozpoczął swoją działalność w 1959 roku, kiedy to nastąpiło jego oficjalne otwarcie - obiekt usytuowany w parku Magdalena Mixhuca doczekał się pierwszego wyścigu F1 już w 1962 roku, trzy lata po otwarciu. Był to jednak wyścig niezaliczany do klasyfikacji generalnej - rok później jednak wyścig trafił już do kalendarza mistrzostw. I utrzymywał się w nim do 1970 roku, kiedy to organizatorzy nie byli w stanie zapanować nad 200 tysięcy zgromadzonych kibiców. Ostatecznie po śmierci Pedro Rodrigueza w 1971 roku, tor wypadł z kalendarza. F1 wróciła do Meksyku w 1986 roku, na zmodernizowanym i znacznie lepiej zabezpieczonym torze - po 1992 roku jednak obiekt ten okazał się być przestarzałym i znów wypadł z kręgu zainteresowań F1. W 2002 roku tor wrócił do świata żywych, lecz już w ramach serii Champ Car - było to pierwsze użycie stadionu baseballowego Foro Sol jako fragmentu toru. Obiekt ten widniał w kalendarzu serii aż do jej upadku po sezonie 2007. Przez następne lata tor gościł serię NASCAR - jednak nie główną serię, a jej "drugą ligę". W 2012 roku z kolei pojawiły się pierwsze plotki o chęci reaktywacji GP Meksyku F1 na tym torze - ostatecznie Autodromo Hermanos Rodriguez pojawiło się w kalendarzu F1 na sezon 2015 i widnieje w nim do dziś - z przerwą na rok 2020, ale powód jest każdemu znany. Sam tor przed 2015 rokiem przeszedł gruntowną przebudowę, jednak nie stracił swojego rytmu - a co więcej, stadion Foro Sol usytuowany wewnątrz słynnego zakrętu Peraltada, został wizytówką tego toru. Tak samo jak jego położenie - obiekt ten znajduje się 2200 metrów nad poziomem morza, przez co zespoły przywożą pakiety aerodynamiczne podobne do tych na GP Monako... i mimo to są w stanie osiągać prędkości rzędu 340-350 km/h.
Kierowcy ExtremeF1 odwiedzą Meksyk po raz piąty, i po raz piąty odwiedzą Autodromo Hermanos Rodriguez. Pierwsza wizyta miała już w I sezonie - z Pole Position ruszał wtedy Markovsky i, mimo spoglądania w lusterka przez cały wyścig, wygrał. Tuż za nim dojechał Szymusso, zaś podium z olbrzymią stratą uzupełnił Luis Garcia. Druga wizyta miała miejsce w III sezonie - tym razem z Pole Position ruszał Szymusso, i znów był drugi. Wygrał Markovsky, a trzeci był Tarask. W VI sezonie liga przybyła do Meksyku po raz trzeci. Pole Position zdobył Tarask, i przekuł je w zwycięstwo. Drugi na mecie był Markovsky, a na podium towarzyszył im Barti. Ostatni raz ścigaliśmy się w Mexico City w IX sezonie - Pole Position i pierwsze miejsce w wyścigu należało do Markovsky'ego, drugi na mecie był Patrique2001, zaś swoje pierwsze ligowe podium wywalczył wtedy MikruseK.
Okrążenie tego toru o długości 4,304 km posiada 17 zakrętów - 7 w lewo i 10 w prawo. Jak już wspomniałem, tor ten cechuje wysokie położenie - jednak jego efektów nie możemy odwzorować w rFactorze. Z tego tytułu kierowców czeka olbrzymie wyzwanie, gdyż tor posiada mnóstwo długich prostych - ale ustawiając bolid pod wysoką prędkość na prostych będzie się stratnym w zakrętach, i na odwrót. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was kierowca Jordana, Adve:
Przejdźmy do omówienia układu sił - standardowo faworytem do wygranej jest Rekady. Zatrzymać go będzie chciał Szymusso, lecz ma on konkurencję w postaci Mikrusa oraz kierowców Toro Rosso. Groźny na pewno będzie też Norbi, ale musi uważać na Dodo i Kubusę96. O punkty powalczyć powinni kierowcy McLarena - szczególnie Graczek, który z pewnością będzie chciał pokazać że prowadzenie w wyścigu o GP Japonii to nie był błąd matriksa. Z tyłu stawki powalczyć ze sobą powinni kierowcy Jordana oraz Kiroshima - oczy wszystkich zapewne będą zwrócone na Adve, który będzie chciał zatrzeć ślad po swojej kompromitacji na Tokachi International Speedway. Nie wiemy za wiele o Wujku i Shackym - jednak jeśli się pojawią, to powinni powalczyć o miejsce w czołowej dziesiątce. Za to nie powalczy o nie, ani o żadne inne, Dymson - kierowca Red Bulla doznał bowiem wiadomej tylko sobie kontuzji, która niestety wyklucza go z GP Meksyku.
Ważne informacje:
Nazwa toru: Autodromo Hermanos Rodriguez
Lokalizacja: Mexico City, Meksyk
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń (F1): 71
Liczba okrążeń (liga): 36
Dystans wyścigu: (F1): 305,584 km
Dystans wyścigu (liga): 154,944 km
Ligowy rekord okrążenia: Szymusso, 1:17.275, Red Bull, III sezon, 02.08.2017
Prognoza pogody: czwartkowe oraz piątkowe zajęcia odbędą się na suchym torze - niebo nie będzie jednak bezchmurne, bo drobne obłoki mogą się pojawić.
Kierowców czeka zatem "odpoczynek" od trudnych torów. Nie oznacza to jednak, że mogą sobie zlekceważyć nadchodzący wyścig. Kto jednak okaże się być najlepszy w Meksyku? Czy ten tor będzie świadkiem kolejnego wykonania słynnego już manewru "pół-zmyłki"? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP Meksyku, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum