header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów samochodowych w USA zaczyna się w 1908 roku, kiedy to seria American Grand Prize organizowała GP Stanów Zjednoczonych, z przerwą w 1909 i od 1910 do 1916 roku ta seria ponownie organizowała Grand Prix.

W międzyczasie od 1911 roku zaczęto organizować wyścig Indianapolis 500 na owalu w Indianapolis - wyścig ten, jak wskazuje nazwa, miał (i do dziś ma) dystans 500 mil, czyli 200 okrążeń. Tradycyjnie wyścig odbywa się w ostatnią niedzielę maja. Jak się okazało, 500-milowa rywalizacja wydawała się bardziej atrakcyjna dla Formuły 1. Efektem tego było to, że Indianapolis 500 od 1950 do 1959 roku miało miejsce w kalendarzu serii. Fakt faktem wyścig ten nie był popularny dla europejskiej stawki i lista startowa składała się głównie z amerykańskich kierowców.

W 1959 roku postanowiono przeprowadzić zmianę gospodarza GP USA - wybór padł na tor Sebring. Mimo wielu emocji w tym wyścigu (tam Jack Brabham zdobył mistrzostwo pchając bolid do mety), organizatorzy uznali ten wyścig za nieudany. W 1960 roku wyścig o GP Stanów Zjednoczonych miał miejsce na torze Riverside, ale podobnie jak w Sebring nie został on dobrze odebrany. Po drodze F1 tułała się przez tory Watkins Glen oraz uliczne obiekty w Las Vegas, Long Beach, Dallas, Detroit i Phoenix. Obiekt w Las Vegas był o tyle nietuzinkowy, że wyznaczono go... na parkingu. Tak, pętlę toru wytyczono na parkingu hotelu Caesars Palace! A mówi się, że obecne tory F1 to parkingi...

Od 2000 roku F1 ponownie gościła na Indianapolis, jednakże z owalu używano tylko pierwszego zakrętu (dla F1 ostatniego) i prostej startowej. Wewnątrz owalu wybudowano sekcję drogową, która moim zdaniem była nawet interesująca - zwłaszcza dla wyścigów ligowych. Kierunek jazdy różnił się od owalu - na owalu jedzie się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, jak dziś MotoGP na swojej pętli drogowej, a na pętli dla F1 jeżdżono zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po ekscesach w 2002 roku z udziałem Michaela Schumachera który chciał wjechać na metę równo z partnerem z ekipy (Michael stracił do Rubensa Barrichello ostatecznie 0.011 sekundy!) i wpadce Michelin z oponami w 2005 roku (do wyścigu ruszyły jedynie bolidy Ferrari, Jordana i Minardi używające opon Bridgestone) F1 uciekła z Indianapolis. Jednak zanim ucieczka nastąpiła, GP USA zorganizowano tam w 2006 i 2007 roku.

F1 wróciła do USA w 2012 roku na nowo wybudowany tor w Austin w Teksasie. Wyścig inauguracyjny okazał się być na tyle dobry, że F1 nie ma zamiaru się stamtąd ruszać, chyba że władze toru nie będą chciały gościć Grand Prix. Wyścigi na tym torze mogą być ciekawe ze względu na układ toru - tor jest mieszanką wielu znanych torów wyścigowych - mamy tu sekcję podobną do Maggots-Becketts-Chapel z Silverstone, sekcję podobną do stadionu z Hockenheim i imitację zakręt nr 8 z Istanbul Park. Ta mieszanka wróży ciekawe ściganie, a dramaturgii na starcie dodaje fakt, iż wierzchołek 1. zakrętu jest niewidoczny, gdyż prosta startowa prowadzi do wierzchołka 1. zakrętu pod górę. Mogą być tam spore emocje, ale oby jak najmniej tych negatywnych i jak najmniej wypadków.

Po wyścigu w Austrii doczekaliśmy się ponownej zmiany na fotelu lidera generalki - Tidek zamiast 10 punktów przewagi nad Markiem ma 5 "oczek" straty do niego. Dodatkowe trudności z odrobieniem tej starty daje mu kara cofnięcia na starcie o 3 pola za swoją głupotę zwaną poszerzaniem toru. Szymek wrócił na 3. pozycję, a BMW Sauber depcze Jordanowi po piętach. Prost spokojnie ucieka tej dwójce, a od miejsca nr 4 do 8 wśród zespołów trwa walka na śmierć i życie. Miejmy nadzieję, że ta druga część stawki włączy się do walki o mocne punkty.



Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:

TiDiEj077 (Jordan):
Austin to jeden z tych torów, gdzie jeżdżę, bo muszę. Kompletnie nie czuję przyjemności z jazdy tam, nie mogę ustawić bolidu... Podium tutaj będzie cudem, a punkty są potrzebne aby odrobić stratę do Marka. Damy radę?

Kubusa96 (BMW Sauber):
Lubię tor w Austin, chyba jako jeden z nielicznych. Dobrze mi się tu jedzie. W S1 F1CH-World mieliśmy z Szymkiem koło 2 sekund przewagi nad resztą, do tej pory nie wiemy czemu tak było. Teraz oczywiście już tak nie będzie, jednak sentyment do toru pozostał. Ostatni wyścig był dla nas bardzo dobry i fajnie byłoby to powtórzyć, jednak tutaj jest już o błąd trudniej, więc własne błędy mogą się nie dać tak łatwo naprawić. Myślę, że będziemy w stanie tu powalczyć o czołowe miejsca, musimy jednak być maksymalnie skoncentrowani i dać z siebie wszystko. Na faworyta wyrasta Marek, który chyba jest teraz w bardzo dobrej formie, ale na pewno nie zamierzamy oddać pola. Bardzo ważne jest przejechanie tutaj bardzo dobrego okrążenia, zwłaszcza w trzecim sektorze, a to na tym torze jest naprawdę trudne, bo ciągle bolid ucieka. Zatem w wyścigu będzie trzeba jechać najlepiej jak się tylko da. Spróbujemy zatem osiągnąć dobry wynik i wierzę, że jesteśmy w stanie to osiągnąć i wspólnie z Szymkiem znów będziemy zadowoleni.

AftereQPL (Arrows):
Jest to tor ch...wy, pozdrawiam.

Adventure0 (Mercedes):
Zamierzam być w Q2 i juh mnie to obchodzi kto mnie obrazi!

Kamillo99 (Renault):
Tor w Austin będzie dla nas dużym wyzwaniem, ale podchodzę do tego weekendu optymistycznie nastawiony. Znowu zapowiada się ciekawa walka o czasy z Bertim, ale tym razem ja wygram. Najważniejszy jednak będzie wtorkowy wyścig, w którym trzeba będzie zająć wysokie miejsce i nie pozwolić dotknąć się hołotyzmowi, jak to było w Austrii. Walendziak to juh!

Nazwa GP: United States Grand Prix
Lokalizacja: Austin, Teksas, Stany Zjednoczone
Nazwa toru: Circuits of the Americas
Długość: 5,513 km
Liczba zakrętów 20
Kierunek: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Sebastian Vettel, 1:39.347, Red Bull, 2012
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 56
Liczba okrążeń (liga): 25
Dystans wyścigu (F1): 308,728 km
Dystans wyścigu (liga): 123,491 km

Program GP:
Trening: 07.11.2016 (poniedziałek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 08.11.2016 (wtorek), godz. 19:15
Wyścig: 08.11.2016 (wtorek), godz. 20:00

Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy możliwe są opady deszczu, a nawet burze.

To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP USA. Liczymy na frekwencję podobną jak dotychczas i zachowanie w czasie wyścigu takie jak tydzień temu - pokazaliśmy, że możemy jeździć jak normalni ludzie a nie hołota. Pozdrawiam, Tidek.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430