header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Barber Motorsports Park to dzieło Alana Wilsona, otwarte w 2003 roku. Jest to bardzo kompaktowy obiekt, o różnicy poziomów przekraczającej 24 metry. Możliwe jest jego podzielenie na dwie oddzielne pętle - posiada on bowiem dwie aleje serwisowe - z czego chętnie korzystają liczne wyścigowe "szkoły jazdy". Jednakże nas interesuje pełna pętla toru - w latach 2003-2013 gościła ona serię GrandAm, zanim ta połączyła się z American Le Mans Series, zaś od 2010 roku wizytuje na nim seria IndyCar. Ponadto, od otwarcia do dnia dzisiejszego gości ona mistrzostwa Ameryki superbike'ów. Co ciekawe, tor nie posiada permanentnych trybun - te są rozstawiane tylko na wypadek większych wyścigów. Do dyspozycji kibiców są jednak pagórki wokół obiektu, z których doskonale widać niemal całą pętlę. Fani jednak mogą gromadzić się tylko "na zewnątrz" toru - nie ma bowiem żadnego dostępu "do wewnątrz", poza przejazdem dla służb bezpieczeństwa. Obiekt ten cechuje także sporych rozmiarów padok - co w przypadku amerykańskich obiektów nie jest jakimś standardem, zwłaszcza jeśli tor nie ma licencji FIA 1. stopnia. Ponadto, przez swoją charakterystykę wykorzystywany jest przez zespoły IndyCar do testów. Interesujący jest również fakt, że tor ten został wybrany jako miejsce testów przez projekt-farsę o nazwie "USF1" - FIA bardzo zależało na amerykańskim zespole w stawce F1 więc, mimo braku odpowiedniej homologacji obiektu, wyraziła zgodę. Dalsza historia tej ekipy jest jednak wszystkim znana.

Kierowcy ExtremeF1 odwiedzali do tej pory USA w każdym sezonie. W I sezonie gościliśmy na torze Laguna Seca - Pole Position wywalczył Szymusso, jednak wygrał Markovsky. Na podium towarzyszyli mu Kubusa96 i TiDiEj077. W II sezonie liga wizytowała na Circuit of the Americas - pierwsze pole startowe i wygrana należały do Markovsky'ego, a na podium wraz z nim stali Kubusa96 i Szymusso. III sezon przyniósł powrót na Laguna Seca - tam Pole Position wywalczył Markovsky, ale dojechał do mety drugi. Wygrał bowiem Tarask, a trzeci był Szymusso. W IV sezonie ścigaliśmy się na torze Indianapolis - na mokrym torze najlepszy był Markovsky, a na podium towarzyszyli mu Kubusa96 i Barti. V sezon to z kolei powrót do Austin - Pole Position należało do Taraska, ale ukończył wyścig na drugim miejscu. Wygrał bowiem Markovsky, zaś trzeci był Kamillo99. W VI sezonie liga rywalizowała na torze Road America - Pole Position wywalczył nieoczekiwanie Yayo, ale nie znalazł się na podium. Czołowa trójka tego wyścigu prezentowała się następująco: Markovsky-Tarask-Barti. Tak samo wyglądało podium w VII sezonie, gdy liga gościła na ulicach Long Beach. Dla formalności dodam, że Pole Position wywalczył Markovsky. W VIII sezonie ścigaliśmy się na torze Sebring - Pole Position i zwycięstwo wywalczył Kamilo, zaś na podium towarzyszyli mu Tarask i Norbi. W IX sezonie liga zawitała na tor Road Atlanta - Pole Position i zwycięstwo zgarnął Tarask, drugi na mecie był Patrique2001, a trzeci był Norbi. W X sezonie ścigaliśmy się na torze Sonoma Raceway - Pole Position wywalczył Rekady, zaś niespodziewane zwycięstwo wywalczył MARCINU. Na podium towarzyszyli mu wówczas Szymusso i Pandodo, któremu ten wyścig po dziś dzień spędza sen z powiek. Ostatnia ligowa wizyta w USA miała miejsce w XI sezonie, na torze Mid-Ohio. W strugach deszczu Pole Position wywalczył Markovsky, ale dojechał do mety na 2. miejscu. Wygrał wówczas Rekady, a trzeci był Patrique2001.

Okrążenie tego toru o długości 3,808 km posiada 16 zakrętów - z czego część z nich jest dodatkowo oznaczona literami a, b lub c. Jak już wspomniałem, tor ten cechuje duża różnica poziomów. Nie jest on przesadnie bogaty w długie proste, dlatego opłacalne powinno być ustawienie bolidu pod docisk. Na zapoznanie z pętlą zaprosił was kierowca McLarena, Graczek:



Przejdźmy do omówienia układu sił - faworytów do zwycięstwa należy upatrywać w Rekadym i Szymussie, gdyż ta dwójka jest pół kroku przed resztą stawki. Do walki o wygraną na pewno będzie chciał się włączyć będący w życiowej formie MikruseK, ale musi uważać na zagrożenie ze strony nie tak szybkich, ale do bólu skutecznych kierowców Toro Rosso. Za tą grupką walczyć ze sobą powinni odpowiednio Pandodo, Kubusa96 oraz Norbi. Do walki o punkty niemal na pewno włączą się kierowcy McLarena oraz Jordana - szczególnie należy zwracać uwagę na Graczka, który coraz pewniej mocniej miesza w środku stawki, i kto wie czy nie będzie zagrożeniem dla tercetu Pandodo-Kubusa96-Norbi. Nie wiemy niestety co z Kiroshimą i Wujkiem - o ile w przypadku Wujka czynnikiem decydującym o obecności na torze jest praca, tak w przypadku kierowcy Ferrari problemy natury technicznej nie ustępują i szanse na obecność na starcie wynoszą w zasadzie 0%. Dymson z kolei wciąż jest niedysponowany, więc dostał on od ligi jemutet immunitet oraz L4 od doktora rehabilitowanego, by w spokoju leczył kontuzję. Tak kolorowo nie jest po drugiej stronie garażu Red Bulla - Shacky od GP Nowej Zelandii nie daje znaku życia. Te dwa czynniki sprawiają, że w padoku pojawiła się świeżutka plotka - mianowicie, Red Bull znalazł tymczasowe zastępstwo za Dymsona. Tożsamość potencjalnego kierowcy jest nieznana - ale informatorzy zdążyli już ustalić, że w zamian za dobre wyniki może otrzymać na stałe posadę po Shackym. Czekamy więc z niecierpliwością na rozwój wydarzeń.

Ważne informacje:
Nazwa toru: Barber Motorsports Park
Lokalizacja: Birmingham, USA
Długość toru: 3,808 km
Liczba okrążeń (F1): 81
Liczba okrążeń (liga): 41
Dystans wyścigu: (F1): 308,488 km
Dystans wyścigu (liga): 156,128 km
Ligowy rekord okrążenia: brak

Program GP:
Trening: 29.11.2021 (poniedziałek), godz. 22:00
Kwalifikacje: 30.11.2021 (wtorek), godz. 21:30
Wyścig: 30.11.2021 (wtorek), godz. 22:15

Prognoza pogody: prognozy pogody na oba dni nie przewidują opadów deszczu. Kierowców powinno przywitać słońce i błękitne niebo spowite kilkoma obłokami. Temperatura powietrza powinna oscylować w granicach 20 stopni Celsjusza.

Kierowców czeka zatem bardzo interesujące wyzwanie. Tor wydaje się być bardzo zdradliwy, aczkolwiek charakterystyką przypomina znane już ligowiczom obiekty. Kto zatem odnajdzie się tu najlepiej? Czy Szymusso pójdzie za ciosem i odniesie drugą wygraną w sezonie? Czy problemy techniczne nie będą już zmorą kierowców? Jak rozwinie się dalsza sytuacja w Red Bullu? Na te i inne pytania odpowiedź poznacie w relacjach z GP USA, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430