· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Marina Bay Street Circuit wyznaczony na drogach Singapuru to uliczny tor, który początek swojej historii datujemy na 2008 rok. Nitka została zaprojektowana przez naczelnego architekta torów Formuły 1, powszechnie znanego i lubianego pana Hermanna Tilke. Projekt miał być rewolucyjny i był. To właśnie tutaj odbył się pierwszy wyścig w historii królowej motorsportu pod osłoną nocy przy sztucznym oświetleniu i to wypaliło. Wypaliło, bo obiekt ten znajdował się w kalendarzu nieprzerwanie do 2019 roku. W planach były także wyścigi w 2020 i 2021 roku, ale wszyscy wiemy jak wygląda sytuacja na świecie i dlaczego się one nie odbyły. Debiut GP Singapuru został okraszony bardzo dużą kontrowersją, czyli crashgate. Wygrał w nim Fernando Alonso w Renault. Był to rok 2008, a francuskiej ekipie wtedy było dosyć trudno rywalizować o triumfy, więc postanowili sobie „pomóc”. Na czym polegała ta pomoc? A no na sprytnym planie, w którym swój bolid rozbił Nelson Piquet Jr., czyli zespołowy kolega Hiszpana. Zrobił to w takim miejscu i o takim czasie, że Alonso wykorzystał wyjazd samochodu bezpieczeństwa i spokojnie wygrał pierwsze w historii GP Singapuru. Afera ta wyszła rok później, przez Brazylijczyka, kiedy to stracił on miejsce w zespole Renault. Najwięcej zwycięstw w zatoce Marine ma Sebastian Vettel, który na 12 wyścigów, wygrał aż pięć z nich. Cztery wygrane ma Lewis Hamilton, dwie Fernando Alonso i raz wygrał Nico Rosberg. W historii zmagań na tym torze zapisał się też polski akcent, kiedy to w 2010 roku Robert Kubica popisywał się fantastycznymi manewrami wyprzedzania w bolidzie ze środka stawki.
Marina Bay Street Circuit ma 5,065 km długości i posiada 23 zakręty(14 w lewo i 9 w prawo). Nitka ciągnie się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i jest bardzo wymagająca. Podobnie jak do Monaco jeden błąd, może skończyć się permanentnym zakończeniem udziału w wyścigu, z taką różnicą, że jest on sporo dłuższy i ma więcej zakrętów. Na okrążenie zapoznawcze z tym torem zaprosił was kierowca BMW Sauber – Kubusa96:
W ExtremeF1 Singapur też ma bardzo bogatą historię, gdyż będzie to już szósty raz kiedy kraj ten będzie gościł naszych kierowców. Pierwszy wyścig odbył się w pierwszym sezonie i triumfował Szymusso, który tym wyścigiem zaczął drogę po swój pierwszy i jak do tej pory jedyny tytuł ExtremeF1. Pokonał on wtedy Markovskyego oraz Kubusę96, którzy uzupełnili podium. Następna wizyta nad zatoką Mariny miała miejsce już na nowej platfornie(rFactor). Zwycięstwo odniósł Tarask, przed Patrykiem Kręglem obecnie znanym szerzej jako Patrique2001 i Bartim. Sezon później na podium mieliśmy powtórkę z pierwszej odsłony tego wyścigu z różnicą w postaci wygranej Marka, który przez cały czwarty sezon był praktycznie niełapalny, a drugi był Szymusso. Później na GP Singapuru musieliśmy czekać aż do sezonu siódmego. Drugi raz wygrał Markovsky, a za jego plecami skończył tarask i poraz trzeci na trzecim miejscu Kubusa96. Ostatni do tej pory epizod na ulicach tego azjatyckiego państwa-miasta to sezon ósmy bolidami z 2019 roku. Sensacyjne wygrał tam Kamilo, przez problemy techniczne i rozłączenie taraska, który miał wtedy cały wyścig pod kontrolą. Drugi skończył Szymusso, a podium uzupełnił Patrique2001.
Jak więc widać na pięć wyścigów mieliśmy czterech różnych zwycięzców. Czy będziemy mieli piątego? Jest to jak najbardziej możliwe. W bardzo wysokiej formie znajdują się Rekady oraz Szprycek i to w ich osobach widzimy na razie faworytów. Nie należy zapominać także o zwycięzcy z Ukrainy, czyli Mikrusku. Odkuć po nieudanym poprzednim wyścigu będą chcieli się kierowcy Toro Rosso oraz BMW Sauber. Szczególnie Kubusa, dla którego będzie to swego rodzaju domowy wyścig, gdyż bardzo lubi ten obiekt i zawsze świetnie się tu czuje. Minimalizować straty będzie starał się Norbi, dlatego że ciązy na nim nim kara przesunięcia na starcie aż o pięć pól. W dobrej dyspozycji są Graczek i Pandodo, którzy nie odpuszczą i będą chcieli wykorzystać każdą okazję jaka się tym dwóm panom napatoczy. Możemy się spodziewać trudnego wyścigu, a specyfika toru sprawia, że bardzo łatwo o błąd, toteż na takie nie będą mogli sobie pozwolić Adve, Wujek, Zandi, Ostachim, czy Kiroshima, bo dla któregoś z tych kierowców może to być szansa, jak historia pokazywała, na naprawdę dobry wynik.
Ważne informacje:
Nazwa toru: Marina Bay Street Circuit
Lokalizacja: Singapur
Długość toru: 5,065 km
Liczba okrążeń (F1): 61
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu: (F1): 308,965 km
Dystans wyścigu (liga): 157,015 km
Ligowy rekord okrążenia: Kamilo, 1:33.656
Prognoza pogody: Na sobotę prognozowane jest zachmurzenie, ale z tych chmurek jest około 20-procentowa szansa, że pokropi. Identycznie sprawa wygląda jeśli chodzi o niedzielę wieczór.
Zanosi się bardzo ciekawie, a coraz bardziej zacierające się różnice między kierowcami mogą spowodować dużo emocji. Czy kogoś dopadną problemy techniczne? Ktoś się śmiesznie rozwali? Ktoś ponownie zaskoczy swoim wynikiem? Tego dowiemy się już po GP Singapuru, na które wszystkich bardzo serdecznie zapraszam. Tyle ode mnie. Pozdrawiam, MikruseK.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum