· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Rustavi International Motorpark był ostatnim torem wyścigowym wybudowanym na terenie ZSRR w trakcie istnienia tego tworu politycznego - otwarcie tego obiektu datuje się na rok 1978. Pierwotnie tor ten miał 2.5 mili długości, czyli w przybliżeniu 4 kilometry, i cechował się prostą startową o szerokości 18 metrów, zakrętami o szerokości 14 metrów i pozostałymi prostymi odcinkami o szerokości 12 metrów - zatem warunki do walki koło w koło były bardzo dobre. Co ciekawe, towarzysze z gruzińskiej SRR pomyśleli również o torze kartingowym, motocyklowym oraz autocrossowym - a sam główny tor otrzymał nawet trybuny o pojemności od 500 do 800 osób! Pierwszy wyścig na torze Rustavi odbył się w 1979 roku, i gościł różne radzieckie serie aż do roku 1989. Po tymże roku tor przestał być używany i popadał w stopniową ruinę - aż do 2009 roku, kiedy to prywatna spółka Stromos kupiła całą nieruchomość i rozpoczęła się reanimacja tego toru. I był to udany zabieg - tor zyskał permanentną trybunę przy prostej startowej, która może pomieścić 2000 osób, a także nowy budynek garaży spełniających standardy FIA. Ponadto obiekt otrzymał wyróżnik w postaci mostu dla kibiców między drugim a trzecim zakrętem, który jest zwieńczony charakterystycznymi wieżyczkami. Nitka toru jest również w całości pokryta kamerami w celach łatwiejszego zarządzania wyścigami, ponadto wokół toru znajduje się 14 paneli świetlnych, a także profesjonalny system pomiaru czasu. Sama prosta startowa ma długość 0.5 mili, więc może służyć jako prosta dla dragsterów. Po tych wszystkich zabiegach tor otrzymał licencję FIA 3. stopnia, a więc taką samą jak nasz Tor Poznań. Aktualnie gości on lokalne serie wyścigowe, lecz w 2017 roku zawitała tu seria TCR International Series, czyli dzisiejsze mistrzostwa świata aut turystycznych - czuć zatem prestiż.
Pętla toru o długości 4.140 km posiada 12 zakrętów - 5 w prawo i 7 w lewo, a zatem jest to tor o biegu przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Swoim kształtem przypomina hybrydę znanych już ligowiczom torów Oschersleben i Mugello - pierwsze 2 zakręty przypominają początkową sekcję niemieckiego obiektu, zaś ostatnie dwa przypominają słynne zakręty Arabbiata z włoskiego toru. Pomimo długiej prostej startowej, tor premiować będzie samochody ustawione pod docisk w zakrętach. Na bliższe zapoznanie z tym torem zaprosił was After:
Będzie to pierwsze w historii GP Gruzji w ExtremeF1, więc sprawnie przechodzimy do przeglądu faworytów, a tutaj jest dużo ciekawego. W ciemno za faworytów należy uważać dwóch Adamów - tego z Toro Rosso, będącego w wielkiej formie, oraz tego z Ferrari. Nawet jeśli zastosuje on słynną już "zasłonę dymną". Tuż za nimi powinni plasować się kierowcy Arrowsa, Szprycek oraz Szymusso - kierowcy BMW dwie ostatnie rundy nie poszły po jego myśli, ale nadal ma spore szanse na podium. Za tą grupą powinni walczyć ze sobą: Pandodo, Kubusa96, Patrique2001, Dymson oraz Graczek - szczególnie należy zwracać uwagę na tempo ostatniej dwójki, bowiem Dymson będzie chciał pokazać że podium w Singapurze nie było przypadkowe, a Graczek z kolei będzie chciał odbić sobie nieudany poprzedni wyścig i zrobić słynne w ligowej społeczności "gruzińskie oro". Do tej grupy doszusować będą także chcieli Wujek, ZanDi oraz kierowcy Jordana - punkty chciałby z pewnością zdobyć Ostachim, któremu ciągle brakuje tego "czegoś", by skończyć wyżej niż na 11. miejscu. W swoim świecie powinien jechać Kiroshima, który jednak stracił kilka wyścigów przez problemy techniczne i będzie musiał wrócić do swojego rytmu.
Z racji że wchodzimy w drugą połowę sezonu, miało miejsce ostatnie w tej lidze okienko transferowe. I co ciekawe, mieliśmy jeden transfer - i to jaki! Do rzeczy: w padoku już od kilku wyścigów pojawiały się różne plotki, że Red Bull i Ferrari mogą wymienić się swoimi kierowcami, gdyż zarówno Dymson, jak i Kiroshima, nie byli zadowoleni ze swoich zespołowych kolegów. Przez jakiś czas zanosiło się na to, że w Ferrari ujrzymy skład Rekady-ZanDi, a w Red Bullu znajdzie się duet Dymson-Kiroshima, lecz Dymson nie był z takiego obrotu spraw zadowolony. Ostatecznie saga transferowa zakończyła się w taki sposób, że do stajni z Maranello trafił Dymson, a skład Red Bulla do końca sezonu stanowić będą ZanDi i Kiroshima. W analizę rynku transferowego i prorokowanie kto na tych zmianach wyszedł lepiej bawić się nie zamierzam, więc w tym miejscu skończę temat.
Ważne informacje:
Nazwa toru: Rustavi International Motorpark
Lokalizacja: Rustawi, Gruzja
Długość toru: 4,140 km
Liczba okrążeń (F1): 74
Liczba okrążeń (liga): 37
Dystans wyścigu: (F1): 306,360 km
Dystans wyścigu (liga): 153,180 km
Ligowy rekord okrążenia: brak
Prognoza pogody: zarówno w poniedziałek, jak i we wtorek, nie ma nawet najmniejszych szans na opady deszczu - maksymalnie należy oczekiwać tylko przelotnego zachmurzenia, ale nie jest to nic strasznego. Poza znacznie mniejszymi temperaturami powietrza niż w Singapurze, warunki do jazdy będą idealne.
Nachodząca rywalizacja zapowiada nam się niezwykle ciekawie. Kto jednak poradzi sobie na tym torze najlepiej? Jak spiszą się kierowcy po zmianach zespołów? Czy Kubusa96 zdołał wyeliminować problemy techniczne? Tego dowiecie się w relacjach z GP Gruzji, na które serdecznie zapraszam. Pozdrawiam, Patryk.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum