· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów samochodowych w Brazylii rozpoczyna się przed II wojną światową. Pierwsze wyścigi w tym kraju organizowano już w 1934 roku na ulicach Rio de Janeiro. W 1940 roku ukończono zaś budowę permanentnego toru wyścigowego niedaleko Sao Paulo, w sąsiedztwie miasta Interlagos.
W 1972 roku na Interlagos trafiła Formuła 1. Wyścig ten nie był jeszcze zaliczany do klasyfikacji, a wygrał go Carlos Reutemann. Rok później GP Brazylii już było wpisane w kalendarz F1 i jest w nim po dziś dzień. W 1975 roku wygrał tu Carlos Pace, późniejszy patron tego toru - stąd jego nazwa, Autodromo Jose Carlos Pace.
W 1978 przeniesiono GP Brazylii na tor Jacarepagua w Rio de Janeiro. Pierwszy wyścig tam wygrał znów Carlos Reutemann. W 1979 i 1980 roku F1 ponownie pojawiła się na Interlagos, jednak tor ten stawał się zbyt niebezpieczny dla aut z silnikami turbodoładowanymi oraz wykorzystującymi efekt przyziemny.
I tak F1 wróciła do Rio. Została tam ona do 1989 roku. Najwięcej zwycięstw w Rio odniósł Alain Prost, nazwany "Królem Rio". Jako ciekawostkę należy podać, że w 1989 roku wygrał tu Nigel Mansell, który prowadził bolid Ferrari wypozażony w półautomatyczną skrzynię biegów (co było odmienne wobec reszty stawki - kiedyś w F1 była skrzynia gałkowa i pedał sprzęgła, jak w samochodach drogowych). Triumf Brytyjczyka był więc pierwszym triumfem w F1 auta z półautomatyczną skrzynią biegów, używaną w Formule 1 do dziś.
W 1990 roku F1 wróciła na przebudowany tor Interlagos - przy projektowaniu obecnego układu brali udział m.in. Ayrton Senna czy Rene Arnoux. Brazylijczyk wygrał domowe GP w 1991 i 1993 roku. Do historii przejdzie wyścig z 1991 roku, kiedy to Senna po przekroczeniu linii mety musiał być wyciągany z bolidu. Trudno się dziwić - zmiana biegów kilkadziesiąt razy na okrążeniu gałką musi męczyć, a te kilkadziesiąt zmian na okrążenie trzeba powtarzać 71 razy... dodatkowo jeśli ma się tylko 6 bieg. W 2001 roku miał szansę w swoim trzecim wyścigu w karierze wygrać Juan Pablo Montoya. Jego marzenia zniszczył jednak Jos Verstappen. Dublowany kierowca Arrowsa tak się narzucał Kolumbijczykowi, że ten w końcu w niego wjechał. W 2003 roku opady deszczu spowodowały, że faworyci do triumfu się rozbijali i wygrał niespodziewanie Giancarlo Fisichella w Jordanie. Drugi ukończył Kimi Raikkonen w McLarenie, choć w Brazylii stał na najwyższym stopniu podium, a "Fisico" na drugim - pucharami symbolicznie wymienili się na Imoli, przed następnym w kalendarzu GP San Marino. Trzeci wyścig ukończył Fernando Alonso z Renault, jednak na podium go nie było - po uderzeniu w ścianę z opon a następnie betonową trafił do szpitala. Po tym incydencie ostatecznie przerwano wyścig. Wcześniej zdążył rozbić się Mark Webber w Jaguarze, w tym samym miejscu co Hiszpan - to w sumie dało początek krasky Alonso. W 2007 i 2008 roku ważyły się tam losy mistrzowskiego tytułu - w 2007 roku Lewis Hamilton, debiutujący w F1, miał szansę odnieść od razu triumf w klasyfikacji generalnej - na starcie jednak pomylił guziki i spadł wgłąb stawki, a mistrzowski tytuł zgarnął Kimi Raikkonen. Rok później Brytyjczyk takiej gafy nie popełnił i wyprzedzając pod koniec Timo Glocka pokonał w klasyfikacji Felipe Massę. W 2012 roku po szalonym początku i szalonym wyścigu mistrzostwo zdobył Sebastian Vettel.
Wyścigi na tym torze mogą być ciekawe ze względu na układ toru - pętlę zaczyna trudna sekcja Senna S - hamowanie jest dosyć trudne i ryzyko zblokowania kół jest dość spore. Początek 3. sektora, zakręt Juncao, również może dać się we znaki kierowcom - ważne jest dobre dohamowanie i jak najszybsze wyjście. Przewiduje się, że czasy liderów będą poniżej minuty i 11 sekund.
Po wyścigu w USA Tidek coraz więcej traci do Marka, ale za to zawodnik Jordana musi oglądać się do tyłu, gdyż goni go Szymek. W klasyfikacji konstruktorów BMW wyprzedziło Jordana, gdzie Tidek jest już osamotniony, Prost ucieka, a reszta bije się o miejsca 4-8. Miejmy nadzieję, że środek stawki również powalczy z czołówką, podobnie jak było w Austin.
Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:
TiDiEj077 (Jordan): Interlagos to dobry tor na odkucie się po USA. Lubię tu jeździć, a już na pewno bardziej niż w USA. Liczę, że tym razem będę miał bezproblemowy wyścig i urwę jakieś punkty straty do Marka. Damy radę?
Kubusa96 (BMW Sauber): Lubię ten tor, choć nie jakoś do przesady. Jest on dość prosty, choć są też oczywiście miejsca dość specyficzne, jednak ogólnie przejechanie dobrego okrążenia jest tu nieco łatwiejsze niż na innych torach. Z tego co się zorientowałem, różnice mogą być tu niewielkie, jednak i tak faworyci pozostają Ci sami. Ostatnie dwa wyścigi były udane, ale teraz już nie ma to większego znaczenia, trzeba skupić się na tym, co aktualnie. Nie wiem, jak wypadniemy z Szymkiem na tle pozostałych, na pewno jednak musimy popracować, żeby osiągnąć te wyniki jak ostatnio. Pogoda jest niepewna i jak spadnie deszcz, to się zrobi interesująco, natomiast na sucho też będzie ciekawie, bo jak wspomniałem, mogą być małe różnice i na torze zrobi się tłok, a jeśli ktoś popełni błąd, może to go kosztować. A w USA środek stawki pokazał, że umie walczyć. Zatem nic nie jest tu pewne, a to oznacza, że trzeba będzie być skoncentrowanym. 6 lat temu, w bolidzie BMW, zająłem tu drugie miejsce. Fajnie byłoby osiągnąć podobny wynik, ale nie nastawiam się na to. Trzeba będzie na pewno mocno się spiąć i zbliżyć się do najlepszych. Jeśli to się uda i pojadę dobry wyścig, będę zadowolony.
tarask (Prost): Po kilku nieudanych GP liczę, że uda mi się tu wygrać. Tor mi odpowiada, jest to jeden z moich wielu ulubionych. Bardzo się przyłożyłem, już mam perfekcyjne dla mnie ustawienia bolidu i mam nadzieję na dobry rezultat.
Adventure0 (Mercedes): Ten tor głównie wspominam z 2008 kiedy to przeżyłem chyba najbardziej emocjonujący wyścig w F1. Widać że moja forma idzie coraz wyżej. w Austin awansowałem do Q2, a teraz zamierzam to powtórzyć.
Muerte19991 (Ferrari): Mam zamiar wykręcić dobry czas jak zdobędę dobrego seta na deszcz (jak pogoda nie okłamie). Celuję w P7 i mam nadzieję, że się uda. A teraz idę się upić w trupa bo wygrałem w fifę.
Nazwa GP: Grande Prêmio do Brasil
Lokalizacja: Interlagos, Sao Paulo, Brazylia
Nazwa toru: Autodromo Jose Carlos Pace
Długość: 4,309 km
Liczba zakrętów 15
Kierunek: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Juan Pablo Montoya, 1:11.473, Williams, 2004
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 71
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 305,939 km
Dystans wyścigu (liga): 137,673 km
Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy przewiduje się opady deszczu, a nawet burze. Należy jednak wziąć poprawkę na to, że Pani Aura jest zmienna i może mieć różne humory.
To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Brazylii. Liczymy na frekwencję podobną jak dotychczas i zachowanie w czasie wyścigu takie jak na dość trudnym torze w Austin - pokazaliśmy, że możemy jeździć jak normalni ludzie a nie hołota oraz że środek stawki też może zawojować. Pozdrawiam, Tidek.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum