· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na pierwszy ogień czeka nas rywalizacja na platformie F1 Challenge, na modzie z 2. sezonu naszej ligi. Ma to być pewnego rodzaju zamknięcie sprawy, która pozostała niedokończona - przypomnijmy, że tamta kampania została przerwana po zaliczeniu siedmiu wyścigów. To, co czeka nas podczas benefisu, oczywiście nie będzie zastępstwem jeden do jednego dla tamtego sezonu, ale nie oznacza to, że powinno być nieciekawie. To właśnie dzięki F1 Challenge poznaliśmy się i powstała ta liga, i udało się rozegrać jeden pełny sezon. Dlatego też na jeden dzień wracamy jeszcze raz i liczymy głęboko na to, że uda się przeprowadzić ten event bez większych problemów. Przypominamy oczywiście w tym miejscu, że ta gra nie ma tak stabilnego multiplayera, jak rFactor, dlatego należy się spodziewać, że drobne kłopoty mogą wystąpić. Wierzymy jednak, że nie będą one uciążliwie i nie sprawią, że rozgrywka zostanie wypaczona. Benefis benefisem i zabawa zabawą, ale na pewno nikt nie chciałby, żeby na wyniki zmagań wpływ miały inne aspekty, niż te sportowe. Rywalizacja odbędzie się na fikcyjnym torze TOTAL Circuit, który zawiera w sobie elementy 13 torów bardzo dobrze znanych fanom F1 i naszym kierowcom. Są to: Monza, Monako, Istanbul Park, Sakhir, Sepang, Imola, Szanghaj, Spa-Franchorchamps, Montreal, Suzuka, Interlagos, Montmeló i Hungaroring. To bardzo specyficzna nitka, gdyż spotykamy zarówno szybkie sekcje, jak i niezwykle kręte - połączenie Monzy z Monako to nie lada wyzwanie i bardzo ciekawe, jak zawodnicy sobie z tym poradzą. Pamiętajmy też, że dla wielu będzie to pierwszy od dawien dawna kontakt z F1 Challenge (czyli - więcej, niż 6 lat), więc to tylko doda smaczku tej rywalizacji. Niektórzy mogą pamiętać rywalizację na tym torze - bowiem to właśnie tu odbyła się pierwsza edycja Turnieju Ligowego, która zakończyła się zwycięstwem Bartiego.
Na event na platformie F1 Challenge zgłoszonych jest wstępnie 16 kierowców - ale oczywiście nie wiemy, czy ta liczba faktycznie zostanie osiągnięta. W porównaniu do sezonu dwunastego w ogóle w benefisie nie pojadą Adve i Dymson. Tym samym - dziękujemy tej dwójce za wspólną rywalizację, szczególnie ,,Zwierzowi", który przejechał prawie 140 wyścigów i zapisał niemałą kartę w tej lidze. Nie pojedzie także ZanDi, który jednak szykuje się do startu w części rFactorowej. Na torze znów natomiast zobaczymy Markovsky'ego i Taraska - zdobywców łącznie dziewięciu indywidualnych mistrzowskich tytułów nie mogło zabraknąć. Natomiast tym ostatnim zawodnikiem jest... Luis Garcia! Pierwszy w historii ligi zawodnik, który ukończył wszystkie 18 wyścigów sezonu w punktach, postanowił na wieść o chwilowym powrocie na F1 Challenge ten jeszcze jeden raz wsiąść do bolidu i pojechać wspólnie z nami i zaliczyć pożegnanie na torze, co oczywiście bardzo nas cieszy. Luis pojedzie w bolidzie Mercedesa, przejmując go po Adve. W tym samym zespole będzie też Ostachim. W barwach Ferrari pojadą Rekady i Graczek, z kolei do Renault dołączyli Pandodo i Szprycek. Ostatnie wolne miejsca obsadzili MikruseK (Jordan), Norbi (Spyker) i Wujek (Arrows). Z kolei kierowcy, którzy jechali w drugim sezonie, będą jechać dokładnie w tych bolidach, co jesienią 2016 roku. Zawodnicy pojadą najpierw w kwalifikacjach, w których będą mieli tylko jedną szansę na pomiarowe okrążenie. Wyścig z kolei będzie trwał pięć okrążeń, co wcale nie jest małą liczbą - wszak pokonanie jednego kółka tego toru zajmuje ponad 4,5 minuty. Wszystkim kierowcom zalecamy zastosowanie tak zwanego F1 Challenge Calculator, do którego plik instalacyjny znajduje się w paczce z modem. Może on zmniejszyć ryzyko pojawienia się lagów na serwerze. Jego działanie opisane jest w filmie na YouTube, do którego link został wysłany na Slacku. Warto w tym miejscu przypomnieć, by uważać na klawisz ESC - jego naciśnięcie powoduje bezwzględny powrót do garażu, bez względu na to, czy nasz bolid jedzie, czy też stoi. Dlatego warto uważać i pilnować swoich palców. Szczegółowe zasady prezentujemy poniżej.
Nazwa toru: TOTAL Circuit
Ligowy rekord okrążenia: Szymusso, 4:25.963 (I Turniej Ligowy, 29.09.2016)
Termin: 12.06.2022 (niedziela), godz. 21:00
Zasady:
- długość kwalifikacji: 7 minut
- dystans wyścigu: 5 okrążeń (brak okrążenia formującego)
- wyłączone pomoce: F3 (asystent hamowania), F5 (asystent odzyskiwania kierunku jazdy), F6 (niezniszczalność), F10 (asystent pit-lane)
- zużycie paliwa i opon: WYŁĄCZONE
- pit-stop w wyścigu: NIEOBOWIĄZKOWY
- zniszczalność bolidów: 25%
- pogoda: słoneczna
Po zabawie na F1 Challenge kierowcy będą mieć dwa dni przerwy i czeka ich powrót na rFactor. Rywalizacja na jedno okrążenie, tak zwane hot lapy, znana jest dobrze z czwartej edycji ligowego turnieju. Jednak tutaj będzie to rywalizacja na szerszą skalę, dumnie nazwana Extrimową Ligą Mistrzów. Zawodnicy zostaną najpierw podzieleni na grupy, gdzie dojdzie do rywalizacji każdy z każdym. Następnie najlepsi przejdą do ćwierćfinałów, od których rywalizacja toczy się już systemem przegrany - odpada. W tej chwili nie wiemy, jak dokładnie będzie przebiegać ta rywalizacja, gdyż - aby móc stworzyć system rozgrywek - musimy wiedzieć, ile osób dokładnie weźmie udział w tej zabawie. Dlatego też, w stosownym dziale na forum, powstanie lista zgłoszeniowa, na którą będzie można zapisywać się do 14 czerwca, do godziny 20:30. Tego samego dnia, na godzinę 23:00, planowane jest losowanie fazy grupowej i przekazanie ostatecznego kształtu rywalizacji. W tym miejscu gorąca prośba, aby wpisywać się na listę tylko w przypadku, gdy jesteście pewni, że będziecie na danym evencie. Chcemy bowiem uniknąć sytuacji, w której będą przyznawane walkowery, bo ktoś jednak nie przyszedł. Proszę zatem o dokładny namysł, czy na pewno będziecie obecni. Największą ciekawostką tego eventu jest to, że każda seria odbędzie się na innym torze. Zatem trzeba będzie wykazać się wszechstronnością w bardzo krótkim czasie, by móc osiągnąć sukces w tym evencie. Ponadto przy losowaniu fazy grupowej nie będzie rozstawienia - istnieje zatem teoretyczna możliwość, że będziemy mieć prawdziwą grupę śmierci i dwóch kierowców będących w gronie kandydatów do triumfu w turnieju odpadnie już na pierwszym etapie. Tory, na których odbywać się będzie ten event, zostały podane wcześniej - faza grupowa ma odbywać się kolejno na Torze Poznań, Ahvenisto Race Circuit oraz Circuit de Calafat, ćwierćfinały - na Cadwell Park, półfinały - na Jeddah Corniche Circuit, a wielki finał na legendarnym Spa-Franchorchamps. Gdyby natomiast rozgrywki wymagały dodania kolejnego toru - będzie to obiekt na pewno znany - wszak nie będziemy w ostatniej chwili wprowadzać czegoś nieznanego. Nowych torów mamy tu pod dostatkiem - i to też sprawia, że rywalizacja będzie arcyciekawa. Istotna informacja - podczas turnieju wszyscy przebywają na jednym serwerze - nie ma czegoś takiego, że poszczególne grupy rywalizują na różnych serwerach w jednym czasie. Mamy być przez ten czas razem. Stawką tego eventu - ustawienie na starcie do kolejnego. Zatem jest o co walczyć i mamy nadzieję, że zobaczymy naprawdę wspaniałą walkę o każdą część sekundy. Całość powinna zająć około trzech godzin.
Zasady:
- termin: 15.06.2022 (środa), godz. 20:00
- zwycięstwo w fazie grupowej: 1 punkt, porażka: 0 punktów
- o kolejności w fazie grupowej w przypadku równej liczby punktów decyduje: Wynik bezpośredniego starcia, przy dalszej równości suma przewagi i straty podczas poszczególnych spotkań
- o kolejności w końcowej klasyfikacji turnieju kierowców, którzy odpadli na poszczególnych etapach, decyduje w pierwszej kolejności liczba zdobytych punktów, przy równej liczbie - suma przewagi i straty podczas poszczególnych spotkań
- jako pierwszy w danym pojedynku na tor wyjeżdża kierowcy znajdujący się po lewej stronie w terminarzu, przeciwnik wyjeżdża 20 sekund później
- brak obowiązku wykonywania okrążenia zjazdowego
- zużycie opon i paliwa: normalne
- pogoda: słoneczna
- do startu w evencie uprawnia zapisanie się na listę zgłoszeniową do 14.06.2022 do godziny 20:30
- pozostałe przepisy są regulowane regulaminem ligi, kwestie sporne rozstrzyga główny administrator
Między drugim, a trzecim eventem kierowcy nie będą mieć zbyt wiele odpoczynku, bowiem już dzień po rywalizacji w Extrimowej Lidze Mistrzów zawodnicy zmierzą się w 144-minutowym wyścigu, czyli naszej wersji ścigania 24-godzinnego. Znamy to z ostatniego ligowego turnieju, nawet tor jest ten sam, gdyż wydaje się być po prostu najbardziej optymalny - nie jest specjalnie trudny, a przede wszystkim - umożliwia organizację takiego wydarzenia. Przypomnijmy - w grze zostanie ustawione przyspieszenie czasu x10, dzięki czemu wirtualnie przejedziemy pełną dobę. Uważać należy w okolicach godziny 4 rano na torze, czyli mniej więcej w połowie rywalizacji, bo to właśnie wtedy zgasną światła, choć słońca jeszcze specjalnie nie będzie widać i może być odrobinę ciemno. Trzeba będzie uważać. Podczas pierwszego takiego wydarzenia udział wzięło 11 kierowców, z czego do mety dojechało siedmiu. Liczymy, że tym razem te statystyki będą lepsze i że zobaczymy na torze więcej walki. W ubiegłym roku w 144 minuty przejechaliśmy 95 okrążeń - to nieco więcej, niż trzy ligowe dystanse. Zobaczymy, jak będzie tym razem, ale raczej należy spodziewać się podobnego wyniku. Wtedy bezkonkurencyjny okazał się Markovsky, pokonując Kubusę96, Pandodo, Szymussa, Graczka, Adve i Kiroshimę - to właśnie ta siódemka była wtedy na mecie. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że podczas pit-stopów należy dotankować auto, obowiązuje także zasada zastosowania zarówno miękkich, jak i twardych opon - pod tym względem nic się nie zmieniło w stosunku do rywalizacji z 2021 roku.
Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Długość: 5,412 km
Ligowy rekord okrążenia: Markovsky, 1:28.884, Williams, 10.07.2017 (III sezon)
Czas wyścigu: 144 minuty
Termin: 16.06.2022 (czwartek), godz. 20:30
Zasady:
- kolejność na starcie zgodna z końcową klasyfikacją Extrimowej Ligi Mistrzów
- tankowanie w trakcie wyścigu
- konieczne zastosowanie obu typów opon przeznaczonych do jazdy po suchym torze
- zużycie paliwa i opon: normalne
- pogoda: słoneczna
- pozostałe przepisy są regulowane regulaminem ligi, kwestie sporne rozstrzyga główny administrator
Na eventy rozgrywane na platformie rFactor, zawodnicy mogli wybrać dowolny samochód, bez limitu miejsc w ekipach. Jedynym warunkiem było to, by wybrać z przedziału lat 1998-2016, można także było wystawić własne malowanie. Na to jednak nikt się nie zdecydował - jedynie Patrique2001 postanowił, że pojedzie autem, które nie jechało w mistrzostwach świata F1. Chodzi o bolid Toyoty z 2001 roku - było to auto testowe japońskiej ekipy, która do królowej motorsportu weszła rok później. Bolid japońskiej stajni, ale z roku 2009, wybrał natomiast Pandodo. Najwięcej kierowców wybrało zespół BMW Sauber - jeździć będą w nim Kubusa96, Tarask i ZanDi. Co ciekawe - każdy wybrał auto z innego roku, z lat 2007-2009. Dwóch kierowców wybrało Ferrari - to Rekady, który postawił na auto z 2013 roku, oraz Szymusso, który zdecydował się na podróż sentymentalną, wybierając auto z 2016 roku, w którym zdobył jedyne mistrzostwo w ExtremeF1. Na powrót do przeszłości zdecydowali się także Kiroshima (BAR 2004, jechał tym autem w I sezonie), Norbi (Mercedes 2014 którym jechał w VII kampanii) oraz After i MikruseK, którzy jako jedyni mają dokładnie identyczne auto - pojadą, tak jak w sezonie VI, Manorem z 2016 roku. Siedmiokrotny mistrz ligi - Markovsky postanowił z kolei zasiąść za sterami Lotusa z roku 2012. Byli już koledzy zespołowi z McLarena postawili na auta z 2009 roku. Szprycek wybrał Brawn GP, a Graczek - Renault. Na zespoły, których nigdy nie było w ExtremeF1, postawili z kolei Wujek i Ostachim. Pierwszy zdecydował się na Caterhama z 2013 roku, drugi - na pierwszy bolid HRT. Kto będzie faworytem danych eventów - oceny tego nie będziemy się podejmować, bo też nie oto w tym benefisie chodzi. Wyniki mają być tak naprawdę sprawą drugorzędną, liczyć ma się wspólna zabawa ostatni raz. Oczywiście nie oznacza to, że ma nie być walki - liczymy, że zawodnicy pokażą swój rozwój na przestrzeni lat i zobaczymy emocjonujące zmagania, przede wszystkim w duchu fair play. Pytanie, jak kierowcy, którzy nie jeździli z nami na F1 Challenge poradzą sobie na tej platformie. Na pewno jednak w przeciągu całego benefisu należy spodziewać się walki o czołowe miejsca przede wszystkim takich kierowców jak Markovsky, Tarask, Rekady, Szymusso, MikruseK, Patrique2001 i After. Jeśli Pandodo i Szprycek będą umieli przełożyć dobre momenty z sezonu XII, także powinni być groźni. Pozostali na pewno jednak nie złożą broni i będą starali się walczyć o jak najlepsze lokaty i bardzo na to liczymy.
Przed nami bardzo fajnie zapowiadające się wydarzenia, w których nie zabraknie miejmy nadzieję emocji. Wprawdzie nie rywalizujemy już o punkty, ale liczę na to, że pojawicie się licznie i wspólnie spotkamy się na torze w ramach pożegnalnych eventów, które mają przede wszystkim sprawić, że będziecie się dobrze bawić. W przypadku, gdyby coś było niezrozumiałe w kwestii zasad - bardzo proszę o informację. Proszę także pamiętać o konieczności zapisania się na listę zgłoszeniową w przypadku Extrimowej Ligi Mistrzów. Brak zapisu skutkuje bezwzględną niemożnością udziału w tym evencie, dlatego bardzo proszę o pilnowanie tej kwestii. Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy - jednych z ostatnich pod szyldem ExtremeF1. Liczę na wysoką frekwencją, fajną zabawę i duże emocje. Pokażmy, że jesteśmy w stanie to oferować i że cała nasza praca nie poszła na marne. Teraz to wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum