header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Pierwsza część naszego benefisu kończyła się wyścigiem 144-minutowym na torze w Bahrajnie. Na początek drugiej połówki zostajemy w tym miejscu, jednak po raz pierwszy rywalizować będziemy na wersji Outer toru położonego w miejscowości Sakhir. Ta wersja liczy nieco ponad trzy kilometry i gdyby nie wybuch pandemii koronawirusa w 2020 roku, to pewnie żaden fan Formuły 1 by o niej nie usłyszał. A tak trzeba było kombinować z kalendarzem, w Bahrajnie zorganizowano dwie rundy - pierwszą na tradycyjnej wersji, drugą o GP Sakhiru - właśnie na Outer. Było to coś zupełnie nowego, gdyż nie spodziewaliśmy się zobaczyć w F1 czasów jednego okrążenia poniżej minuty. Ze względu na dominację prostych odcinków w tej wersji toru, spodziewano się dużej liczby pojedynków, tymczasem przez długi czas mieliśmy klops, a zanosiło się na wygraną George'a Russella, który w wybitny sposób zastąpił w Mercedesie zakażonego COVID-19 Lewisa Hamiltona. Ale Jack Aitken, który... zastępował Russella w Williamsie, zgubił skrzydło, wyjechał Safety Car, w Mercedesie się pomylili i Russellowi dali opony przeznaczone dla Valtteriego Bottasa i pierwszy raz w karierze wygrał Sergio Perez. Teraz na tej wersji toru spotkamy się my, aczkolwiek nie będzie tutaj tradycyjnego ścigania, a Jazda do Celu. To nowy event, wymyślony specjalnie właśnie na okoliczność benefisu.

Jak to będzie wyglądać w praktyce? Każdy kierowca w drodze losowania będzie miał wyznaczony czas, w jakim musi pokonać trzy okrążenia tej wersji toru. Przy czym - musi to zrobić w trzech różnych wyjazdach, na każdym jest tylko jedno pomiarowe kółko. Nie może być tak, że kierowca pojedzie od razu trzy kółka pod rząd. Tylko trzy osobne wyjazdy. Co istotne - w każdej z trzech kolejek kolejność wyjazdu będzie inna. Losowanie będzie przebiegać w ten sposób: najpierw kierowcy zostaną podzieleni na trzy grupy. Później ustalone zostanie, która grupa w jakiej kolejce będzie wyjeżdżać jako pierwsza. Następnie - będzie losowana kolejność wyjazdu w danej grupie, przy czym - do każdej kolejki ta kolejność będzie inna. Ma to sprawić, by każdy raz wyjechał na początku, raz w środku i raz - na końcu. By nie było mowy o pokrzywdzeniu. Potem - losowanie celu dla każdego zawodnika, które będzie odbywa się za pomocą generatora liczb na stronie internetowej. Dla większości kierowców ustalony zostaje przedział 2:47.100-2:48.999. Wyjątkami są: Wujek i Ostachim, dla których ustalony zostaje przedział 2:48:100-2:49.999, oraz Kiroshima, z przedziałem 2:49:100-2:50.999. Najpierw na stronie losowana będzie liczba sekund dla zawodnika, a potem - części tysięczne. Losowanie zostanie przeprowadzone w dniu rywalizacji o godzinie 16:00 na ligowym Discordzie. Ponieważ nitka toru jest krótka - w jednym momencie na torze może być tylko jeden zawodnik. Całość powinna zamknąć się w niespełna 1,5 godziny. Wygrywa zawodnik, który będzie najbliżej swojego celu. Ważne kwestia - obowiązuje zakaz zwalniania po pokonaniu ostatniego zakrętu!Zawodnik tym samym nie może sobie puścić gazu przed linią mety jeśli zobaczy, że jedzie za szybko. Ten event jest pewnego rodzaju eksperymentem, ostatnim takim w ExtremeF1. Jego specyfiką jest to, by mógł wygrać każdy. Jest zatem możliwość namieszania w wynikach, nie wiadomo, kto otrzyma jaki cel, dlatego też przez to zawody zapowiadają się bardzo ciekawie.

Nazwa toru: Bahrain International Circuit (wersja Outer)
Długość toru: 3,543 km
Termin: 26.06.2022 (niedziela), godz. 21:00

Zasady:
- w drodze losowania zawodnik otrzymuje cel, jakim jest czas, w którym ma pokonać 3 okrążenia, w 3 osobnych wyjazdach
- w drodze losowania ustalona zostaje kolejność wyjazdów w każdej kolejce
- w jednym momencie na torze może przebywać wyłącznie jeden zawodnik
- nie ma obowiązku pokonywania okrążenia zjazdowego
- obowiązuje zakaz zwalniania po pokonaniu ostatniego zakrętu
- wygrywa zawodnik, który będzie miał najmniejszą różnicę w stosunku do swojego celu
- przy ustalaniu klasyfikacji końcowej eventu, pod uwagę brana jest wyłącznie różnica w stosunku do celu. Nie ma znaczenia, czy zawodnik pojechał za szybko, czy za wolno
- pogoda: słoneczna



Dzień później zawodnicy przystąpią do wyścigu na 100% realnego dystansu. Ten event znamy z IV edycji Turnieju Ligowego. Różnica jest taka, że jedziemy na innym torze. Wtedy było to Spa-Franchorchamps, teraz - Red Bull Ring. Nie jest to zatem żadna nowość, co więcej - obiekt powinien umożliwiać bardzo fajną i ciekawą rywalizację, choć z drugiej strony pamiętamy, że również małe różnice stanowiły problem i dochodziło do incydentów. Teraz jednak miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie. Jest dość przyjemny mod, umożliwiający walkę, a i kierowcy mają znacznie większe doświadczenie i należy wierzyć, że wszystko pójdzie dobrze. Pamiętać należy o tym, że należy użyć obu mieszanek opon no i warto mieć na uwadze, że należy tankować bolid, a potem kontrolować stan paliwa, gdyż jak już benefis nam pokazał, zdarza się o tym zapomnieć. Kolejność na starcie zostanie ustalona przez Jazdę do Celu. Biorąc pod uwagę, że wyniki tego eventu mogą nieco odbiegać od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni - start może wyglądać bardzo ciekawie. Niemniej raczej już większych niespodzianek w tym zakresie nie powinniśmy się spodziewać - o wygraną powinien powalczyć stały zestaw kierowców.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Red Bull Ring
Lokalizacja: Spielberg bei Knittelfeld, Austria
Długość: 4,326 km
Dystans wyścigu: 306,452 km
Ligowy rekord okrążenia: Markovsky, 1:05.292, BMW Sauber, 29.09.2020 (X sezon)
Liczba okrążeń: 71
Termin: 27.06.2022 (poniedziałek), godz. 21:00

Zasady:
- kolejność na starcie zgodna z końcową klasyfikacją Jazdy do Celu
- tankowanie w trakcie wyścigu
- konieczne zastosowanie obu typów opon przeznaczonych do jazdy po suchym torze
- zużycie paliwa i opon: normalne
- pogoda: słoneczna
- pozostałe przepisy są regulowane regulaminem ligi, kwestie sporne rozstrzyga główny administrator



Wielki finał benefisu i całej ligi ExtremeF1 będzie miał miejsce w naszym kraju. Nie mogło być inaczej - GP Polski było stałym elementem naszej ligi i czymś dla niej charakterystycznym. Sprawa była jasna - finał sezonu jest w Polsce. I tak będzie i tutaj - ostatnie w tej lidze ściganie odbędzie się w Miedzianej Górze, na interesującym torze. Plusem jest na pewno to, że dopiero co odbyło się na nim ostatnie GP w naszej historii, więc odpada element zaskoczenia. Różnica jest taka, że tym razem będziemy mieć do czynienia ze sprintem, gdyż dystans wyścigu będzie krótszy o prawie połowę. Ponadto nie będzie zużycia opon i paliwa. Zamiarem tego wyścigu jest to, by było jak najwięcej walki i interesowało zawodników wyłącznie ściganie. Brak pit-stopów i krótki dystans powinny to umożliwić. Należy tylko i aż uważać na innych - jak pamiętamy, na tym torze dość łatwo doprowadzić do głupiej sytuacji, dlatego należy być szczególnie ostrożnym. Zmagania zostaną poprzedzone 10-minutowymi kwalifikacjami. Potem - okrążenie formujące i wyścig. To ostatnie takie zmagania w historii naszej ligi, dlatego tym szczególnie warto na nich być.

Informacje o wyścigu:
Nazwa toru: Tor Kielce
Lokalizacja: Miedziana Góra, województwo świętokrzyskie, Polska
Długość: 4,160 km
Ligowy rekord okrążenia: MikruseK, 1:09.507 (sezon XII, 05.06.2022, Arrows)
Liczba okrążeń: 20
Dystans wyścigu: 80,320 km

Zasady:
- wyścig poprzedzony kwalifikacjami trwającymi 10 minut
- przed wyścigiem okrążenie formujące
- pit-stop w wyścigu nie obowiązkowy
- zużycie paliwa i opon: WYŁĄCZONE
- pogoda: słoneczna
- pozostałe przepisy są regulowane regulaminem ligi, kwestie sporne rozstrzyga główny administrator

Niestety już teraz wiadomo, że w drugiej części benefisu nie weźmie udziału Szymusso. Jest to spowodowane tym, że w międzyczasie pierwszy mistrz ExtremeF1 znalazł pracę, która uniemożliwia mu w tej chwili rywalizację przez niemal cały tydzień. To duża strata i wielka szkoda, że tak się stało, bo to jedna z ważniejszych postaci w tej lidze. Niemniej już teraz należy podziękować Szymkowi za wszystko, co dla ligi zrobił i że był w niej od samego początku, do końca. Nie wiadomo, jak będzie z frekwencją u pozostałych osób, ale miejmy nadzieję, że utrzyma się ona na dobrym poziomie. Co do wyników, to tak jak podkreślano - największą niewiadomą jest Jazda do Celu. To event, którego do tej pory nie było, a dodajmy, że różnorakość celów sprawi, że może wygrać dosłownie każdy. Ciekawe, ilu zawodników będzie siedziało z kalkulatorami i liczyło, ile potrzeba do osiągnięcia celu. To powinno podnieść wskaźnik emocji i oby tak było. W przypadku pozostałych dwóch wyścigów - liczymy na dużo dobrej walki i brak incydentów. Jeśli się to uda, powinniśmy oglądać wspaniałą rywalizację. Do tej pory trzy eventy przyniosły trzech różnych zwycięzców. Trudno sobie wyobrazić, by ten stan rzeczy został utrzymany, ale kto wie? Do tej pory nie triumfowali jeszcze w benefisie Rekady i MikruseK i z pewnością mają ochotę to zmienić. Markovsky i Tarask nie oddadzą jednak tak łatwo pola. W dobrej dyspozycji mogą być także Pandodo, Szprycek, czy Norbi - o ile będą odpowiednio przygotowani. Standardowo trzeba liczyć się także z Afterem i Patrique2001 - choć ten drugi nie pojedzie w pierwszym z eventów. Przeciętnie prezentował się do tej pory Kubusa96, ale biorąc pod uwagę, że to jego ostatnie trzy eventy w ligach online F1 - może jeszcze wykrzesa z siebie możliwości i pokaże to co najlepsze? W przypadku pozostałych kierowców na pewno Jazda do Celu da szansę na osiągnięcie fajnego rezultatu. W pozostałych wyścigach - liczymy, że pokażą się z jak najlepszej strony.

To już ostatnie zmagania w ExtremeF1. Więcej już na pewno nie będzie. Choć, tak jak napisano we wstępie, wielu z Was będzie kontynuować swoją przygodę w innych rozgrywkach, na tej samej platformie, to jednak mam nadzieję, że będziecie chcieli pożegnać się z tą ligą i ze mną. Przez 6 lat pokazywaliście, że zależy Wam na ExtremeF1, braliście udział w wyścigach i w życiu ligowym. Najlepszym podziękowaniem będzie, jeśli pojawicie się i pobawicie wspólnie ten ostatni raz. Tym bardziej, że w nowej lidze będzie to jednak inna seria, niż F1, także to być może ostatnia szansa, by porywalizować właśnie w Królowej Motorsportu. Pamiętajmy, by na torze nadal grać fair play, uważać na przeciwnika. Zakończmy tę historię w najlepszy możliwy sposób. To tyle jeśli idzie o ostatnią zapowiedź napisaną na tej stronie. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430