· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów samochodowych w Hiszpanii rozpoczyna się tuż przed wybuchem I wojny światowej, w 1913 roku. Pierwsze GP Hiszpanii organizowano na drodze Valladolid, nieopodal Madrytu. Entuzjazm Hiszpanów do motorsportu spowodował, że wybudowano tor wokół Stiges, który gościł GP Hiszpanii w 1923 roku, po czym popadł w problemy finansowe. W 1936 roku w Hiszapnii wybuchła wojna domowa i nie było mowy o wyścigach.
W 1946 roku ponownie organizowano hiszpańską GP, tym razem na torze Pedralbes w Barcelonie. W 1951 roku do Hiszpanii trafiła i Formuła 1, właśnie na Pedralbes. Po tragedii w Le Mans z 1955 roku usunięto tą GP z kalendarza F1..
W 1967 roku wybudowano tor Jarama niedaleko Madrytu, co spowodowało powrót Hiszpanii do motorsportu. W 1968 roku Jarama gościła GP Hiszpanii F1.
W 1975 roku, gdy GP organizowano na torze Montjuic, doszło do tragedii - w czasie treningu obawiano się o bezpieczeństwo na torze, dwukrotny triumfator tej GP, Emerson Fittipaldi po jednym okrążeniu się wycofał (na znak protestu), a Rolf Stommelen na 26. okrążeniu się rozbił, zabijając 4 widzów. Wyścig "wygrał" Jochen Mass i pierwszy raz przyznano wtedy połowę punktów. Po czym do 1981 roku GP Hiszpanii organizowano na Jaramie.
Od 1986 roku do 1990 roku GP organizowano na torze Jerez, a od 1991 do dziś - na torze Circuit de Catalunya. Jerez w 1994 i 1997 gościło GP Europy.
GP Europy wróciło do Hiszpanii w 2008 roku, za sprawą ulicznego toru Valencia Street Circuit. Jest to mieszanka typowo ulicznych sekcji (zakręty 90-stopniowe), portowej scenerii i szybkich odcinków. W 2010 roku Mark Webber "dostał skrzydeł" jadąc swoim bolidem Red Bull Racing - dublując Heikkiego Kovalainena wystrzelił się w powietrze, zerwał wiszącą nad torem reklamę DHL i dachował. Kierowcy nic się nie stało. W 2012 roku na ostatnim okrążeniu podium stracił Lewis Hamilton. Swoimi "śmiałymi" manewrami pozbawił go nie kto inny jak Pastor Maldonado. Wtedy to po raz ostatni w karierze na podium stanął Michael Schumacher, a wyścig ku uciesze lokalnej publiczności wygrał Fernando Alonso.
Po wyścigu w Brazylii Tidek co raz bardziej czuje oddech Szymka, a Marek spokojnie ucieka. Tarask czai się na Szymka, a na Taraska czai się Kuba. Reszta stawki dalej walczy z liderami, co bardzo cieszy. W klasyfikacji konstruktorów Prost pewnie prowadzi, BMW Sauber zyskuje kolejne punkty przewagi nad Jordanem, a od miejsca 5 do 8 trwa zażarta walka - Arrows umacnia się na 4. pozycji, a jeśli potwierdzi się transfer Tidka, spokojnie zajmie 3. pozycję na koniec.
Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:
Kubusa96 (BMW Sauber): Cieszę się, że ten tor jest w kalendarzu. Zawsze dobrze mi się jeździło na torach ulicznych, a ten obiekt jest, w mojej opinii, o wiele, wiele lepszy niż ten barceloński. Nie wiem, dlaczego nie ma go teraz w realnej F1. W dawnych czasach, stanąłem tu na podium, co potwierdza, że to miejsce, w którym dobrze się czuję. Wprawdzie minęło wiele lat, ale po prostu na tym torze zawsze lubiłem jeździć, wiedziałem jak się zachować. To trudna trasa, do tego tarki są tu zdradliwe i średnio opłaca się po nich jechać. No i oczywiście każdy błąd tutaj kosztuje podwójnie. Dlatego będzie trzeba być maksymalnie skoncentrowanym i walczyć od początku do końca. Myślę, że możemy być tu z Szymkiem konkurencyjni. Zwłaszcza on, bo takie tory są wręcz stworzone dla niego. Na szczęście trochę mi co nieco pomógł i nie będę mu tu ułatwiał życia. Oczywiście, wszystko będzie zależeć od sytuacji. Wiadomo, że i tak faworytem jest zespół Prosta, do tego naprawdę coraz bliżej są pozostali, a że tutaj błędy będą kosztować, to może być różnie. Ważne będzie więc pojechanie naprawdę dobrego wyścigu. W tym sezonie jest z tym lepiej niż było w poprzednim, dlatego jest nadzieja. Ogółem nie chcę sobie oczywiście stawiać konkretnych celów poza przejechaniem wyścigu na 100% możliwości, jednak fajnie byłoby utrzymać serię miejsc na podium. Będzie oczywiście ciężko, jednak jestem przekonany, że jeśli z Szymkiem damy tu z siebie maksa i Bóg będzie miał nas w opiece, to wszystko będzie dobrze. Warto wykorzystać to, że jest się na torze, który naprawdę podchodzi i osiągnąć fajny wynik.
Adventure0 (Mercedes): Zamierzam zdobyć punkty dla Merca i obym nie skończył jak Hamilton w 2012.
Nazwa GP: Gran Premio de Espańa Telefonica
Lokalizacja: Walencja, Hiszpania
Nazwa toru: Valencia Street Circuit
Długość: 5,419 km
Liczba zakrętów 25
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Timo Glock, 1:38.683, Toyota, 2009
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 57
Liczba okrążeń (liga): 25
Dystans wyścigu (F1): 308,883 km
Dystans wyścigu (liga): 138,997 km
Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie planowane są jakiekolwiek opady, kierowcom ma towarzyszyć słoneczna pogoda.
To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Hiszpanii. Liczymy na frekwencję podobną jak dotychczas i zachowanie w czasie wyścigu takie jak przez ostatnie wyścigi. Pozdrawiam, Tidek.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum