header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów samochodowych w Hiszpanii rozpoczyna się tuż przed wybuchem I wojny światowej, w 1913 roku. Pierwsze GP Hiszpanii organizowano na drodze Valladolid, nieopodal Madrytu. Entuzjazm Hiszpanów do motorsportu spowodował, że wybudowano tor wokół Stiges, który gościł GP Hiszpanii w 1923 roku, po czym popadł w problemy finansowe. W 1936 roku w Hiszapnii wybuchła wojna domowa i nie było mowy o wyścigach.

W 1946 roku ponownie organizowano hiszpańską GP, tym razem na torze Pedralbes w Barcelonie. W 1951 roku do Hiszpanii trafiła i Formuła 1, właśnie na Pedralbes. Po tragedii w Le Mans z 1955 roku usunięto tą GP z kalendarza F1..

W 1967 roku wybudowano tor Jarama niedaleko Madrytu, co spowodowało powrót Hiszpanii do motorsportu. W 1968 roku Jarama gościła GP Hiszpanii F1.

W 1975 roku, gdy GP organizowano na torze Montjuic, doszło do tragedii - w czasie treningu obawiano się o bezpieczeństwo na torze, dwukrotny triumfator tej GP, Emerson Fittipaldi po jednym okrążeniu się wycofał (na znak protestu), a Rolf Stommelen na 26. okrążeniu się rozbił, zabijając 4 widzów. Wyścig "wygrał" Jochen Mass i pierwszy raz przyznano wtedy połowę punktów. Po czym do 1981 roku GP Hiszpanii organizowano na Jaramie.

Od 1986 roku do 1990 roku GP organizowano na torze Jerez, a od 1991 do dziś - na torze Circuit de Catalunya. Jerez w 1994 i 1997 gościło GP Europy.

GP Europy wróciło do Hiszpanii w 2008 roku, za sprawą ulicznego toru Valencia Street Circuit. Jest to mieszanka typowo ulicznych sekcji (zakręty 90-stopniowe), portowej scenerii i szybkich odcinków. W 2010 roku Mark Webber "dostał skrzydeł" jadąc swoim bolidem Red Bull Racing - dublując Heikkiego Kovalainena wystrzelił się w powietrze, zerwał wiszącą nad torem reklamę DHL i dachował. Kierowcy nic się nie stało. W 2012 roku na ostatnim okrążeniu podium stracił Lewis Hamilton. Swoimi "śmiałymi" manewrami pozbawił go nie kto inny jak Pastor Maldonado. Wtedy to po raz ostatni w karierze na podium stanął Michael Schumacher, a wyścig ku uciesze lokalnej publiczności wygrał Fernando Alonso.

Po wyścigu w Brazylii Tidek co raz bardziej czuje oddech Szymka, a Marek spokojnie ucieka. Tarask czai się na Szymka, a na Taraska czai się Kuba. Reszta stawki dalej walczy z liderami, co bardzo cieszy. W klasyfikacji konstruktorów Prost pewnie prowadzi, BMW Sauber zyskuje kolejne punkty przewagi nad Jordanem, a od miejsca 5 do 8 trwa zażarta walka - Arrows umacnia się na 4. pozycji, a jeśli potwierdzi się transfer Tidka, spokojnie zajmie 3. pozycję na koniec.



Przed weekendem wyścigowym kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:

Kubusa96 (BMW Sauber):
Cieszę się, że ten tor jest w kalendarzu. Zawsze dobrze mi się jeździło na torach ulicznych, a ten obiekt jest, w mojej opinii, o wiele, wiele lepszy niż ten barceloński. Nie wiem, dlaczego nie ma go teraz w realnej F1. W dawnych czasach, stanąłem tu na podium, co potwierdza, że to miejsce, w którym dobrze się czuję. Wprawdzie minęło wiele lat, ale po prostu na tym torze zawsze lubiłem jeździć, wiedziałem jak się zachować. To trudna trasa, do tego tarki są tu zdradliwe i średnio opłaca się po nich jechać. No i oczywiście każdy błąd tutaj kosztuje podwójnie. Dlatego będzie trzeba być maksymalnie skoncentrowanym i walczyć od początku do końca. Myślę, że możemy być tu z Szymkiem konkurencyjni. Zwłaszcza on, bo takie tory są wręcz stworzone dla niego. Na szczęście trochę mi co nieco pomógł i nie będę mu tu ułatwiał życia. Oczywiście, wszystko będzie zależeć od sytuacji. Wiadomo, że i tak faworytem jest zespół Prosta, do tego naprawdę coraz bliżej są pozostali, a że tutaj błędy będą kosztować, to może być różnie. Ważne będzie więc pojechanie naprawdę dobrego wyścigu. W tym sezonie jest z tym lepiej niż było w poprzednim, dlatego jest nadzieja. Ogółem nie chcę sobie oczywiście stawiać konkretnych celów poza przejechaniem wyścigu na 100% możliwości, jednak fajnie byłoby utrzymać serię miejsc na podium. Będzie oczywiście ciężko, jednak jestem przekonany, że jeśli z Szymkiem damy tu z siebie maksa i Bóg będzie miał nas w opiece, to wszystko będzie dobrze. Warto wykorzystać to, że jest się na torze, który naprawdę podchodzi i osiągnąć fajny wynik.

Adventure0 (Mercedes):
Zamierzam zdobyć punkty dla Merca i obym nie skończył jak Hamilton w 2012.

Nazwa GP: Gran Premio de Espańa Telefonica
Lokalizacja: Walencja, Hiszpania
Nazwa toru: Valencia Street Circuit
Długość: 5,419 km
Liczba zakrętów 25
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Timo Glock, 1:38.683, Toyota, 2009
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 57
Liczba okrążeń (liga): 25
Dystans wyścigu (F1): 308,883 km
Dystans wyścigu (liga): 138,997 km

Program GP:
Trening: 19.11.2016 (sobota), godz. 19:00
Kwalifikacje: 20.11.2016 (niedziela), godz. 19:00
Wyścig: 20.11.2016 (niedziela), godz. 19:45

Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie planowane są jakiekolwiek opady, kierowcom ma towarzyszyć słoneczna pogoda.

To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Hiszpanii. Liczymy na frekwencję podobną jak dotychczas i zachowanie w czasie wyścigu takie jak przez ostatnie wyścigi. Pozdrawiam, Tidek.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430