· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Jak wynika z tytułu newsa, gospodarzem testów będzie Kraków, dawna stolica Polski. Władze miasta postanowiły sypnąć kasą na budowę nowoczesnego toru, by gościł Formułę 1. Tak w sumie to nie! Krakowska Pętla Zwycięstwa, w skrócie KPZ (szkoda, że tor nie nazywa się Krakowska Arena Wyścigowa, w skrócie KAW - przyp. red.) to tor fikcyjny, "zbudowany" parę lat temu przez niejakiego Kickera, wedle projektu i wytycznych Wojaka - obaj są Polakami oraz kierowcami dawnej Extreme F1 League, która z obecnym ExtremeF1 nie ma żadnych powiązań.
W celach zapoznawczych zapraszam na autorski opis okrążenia KPZ-u:
Okrążenie zaczynamy pokonując krótką prostą startową, po przejechaniu linii start/meta ostro hamujemy do pierwszego zakrętu, niezbyt wolnego nawrotu pokonywanego na 2. biegu. Wypuszczamy się szeroko na wyjściu, by uzyskać dużą prędkość w kolejnej sekcji szybkich zakrętów. Pierwszy z nich, długi lewy, pokonujemy bez odjęcia,
przycinamy wierzchołek, wyjeżdżamy blisko ściany. Następnie szybka szykana lewo-prawo, redukujemy do 5. biegu,
prędkość około 200 km/h - przycinamy wierzchołki, wyjeżdżamy pod krawężnik oddzielający tor od podziemnego wyjazdu z pit-lane. Krótka prosta i szybki zakręt w prawo, redukcja do 4. biegu, mocno przycinamy, szerokie wyjście,
drugie mocne hamowanie - szykana prawo-lewo z wysokimi krawężnikami. Przejeżdżamy szybko po niskich tarkach,
wyjeżdżamy szeroko. Napędzamy się by hamować do schodzącego w dół zakrętu w prawo, redukujemy do 2. biegu,
prędkość około 100 km/h. Po wyjściu trzymamy się wewnętrznej, gdyż mamy szybki zakręt pod górkę przechodzący w nawrót, gdzie zwalniamy do około 75 km/h, redukcja do 2. biegu. Po wąskim wyjściu na środek lub zewnętrzną szybko wbijamy 3. bieg i schodzimy na wewnętrzną do zakrętu w lewo przechodzącego w prawy, pełny gaz. Pokonujemy most, szybki zakręt w prawo schodzący w dół - zwalniamy do około 200 km/h, redukcja do 5. biegu, wyjście na wewnętrzną i szybkie przejście na zewnętrzną do dwuwierzchołkowego lewego nawrotu - 3. bieg, 115-120 km/h, po zewnętrznej by zyskać prędkość, drugi wierzchołek mocno przycinamy. Mamy kawałek prostej pod mostem,
szybki zakręt w prawo i hamujemy do około 160 km/h, 3. bieg - szybka sekcja lewo-prawo, po tarkach, szeroki wyjazd. Kolejna prosta i "dwójkowy" nawrót, prędkość około 75 km/h. Potem mamy długi nawrót w prawo, pełny gaz i hamujemy do krótszego, "trójkowego", prędkość około 120 km/h. Szeroki wyjazd pod ścianę, by szybko zejść na zewnętrzną i mocno przyciąć wierzchołek ostatniego zakrętu. Wyjazd pod pit-wall i kończymy okrążenie.
Reaktywacja ligi na rFactorze spadła na kierowców jak grom z jasnego nieba. Uradowani od razu się zapisali i skompletowaliśmy 12-tkę "starych" weteranów F1 Challenge. Nowa platforma daje nadzieję na zmianę układu sił,
a ligowy mod z zablokowanymi zaawansowanymi ustawieniami bolidu z pewnością pomoże zrównać stawkę.
Przed testami wypadałoby przedstawić składy, więc to uczynię:
McLaren, model: MP4-25
Numer
Kierowca
1.
Sorontar
2.
After
Mercedes, model: W01
Numer
Kierowca
3.
Kiroshima
4.
Patryk Kręgiel
Red Bull Racing, model: RB6
Numer
Kierowca
5.
Kubusa96
6.
Szymusso
Ferrari, model: F10
Numer
Kierowca
7.
WOLNE
8.
Barti
Williams, model: FW32
Numer
Kierowca
9.
Markovsky
10.
WOLNE
Renault, model: R30
Numer
Kierowca
11.
Adventure0
12.
Kamillo99
Scuderia Toro Rosso, model: STR5
Numer
Kierowca
16.
WOLNE
17.
Piter1998
Sauber, model: C29
Numer
Kierowca
22.
WOLNE
23.
Tarask
Przed testami kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na najbliższe dni. Zapraszam zatem do lektury:
Kubusa96 (Red Bull Racing): Przede wszystkim cieszę się, że już zaczynamy. Wszystko mamy gotowe, więc możemy testować. Przede wszystkim te testy są właśnie po to by wszystko sprawdzić, co związane z modem. Czy deszcz właściwie działa, jak się opony zachowują. Apeluję zatem, by każdy uważnie przetestował, aby jeszcze udało się wykryć ewentualne błędy i zdążyć wprowadzić poprawki. Czasy oczywiście też będą w miarę ważne, bo pokażą, w jakim miejscu się kto znajduje i na pewno to też będzie istotne. Przede wszystkim jednak ważne będzie by zapoznać się dobrze z modem i bolidem, aby być jak najlepiej przygotowanym do sezonu. Myślę, że tor w Krakowie jest dobry do testów, gdyż jest wymagający i może to lepiej przygotować do ciężkich wyścigów. Nie mam wielkich oczekiwań co do sezonu, gdyż na rFactorze nigdy wybitny nie byłem. Chcę się tylko dobrze bawić, po to bowiem wraca ta liga i właśnie pod nowym hasłem. Testy też na pewno coś powiedzą. Zobaczymy, jak będziemy się spisywać, ale jestem w dobrym nastroju a to powinno pomóc.
Patryk Kręgiel (Mercedes): Fajnie jest być ponownie częścią ExtremeF1. rFactor niezbyt mi odpowiada, gdyż boję się o lagi, które towarzyszą mi kiedy jadę wyścigi na tej platformie. Nawet na najniższej grafice mam pokaz slajdów... Jeszcze miesiąc trzeba przetrwać. Po testach nie spodziewam się fajerwerków. Chcę wypracować dobre ustawienia bazowe, sprawdzić opony oraz samochód i zoptymalizować grę pod kątem wydajności.
Tarask (Sauber): Na testach nie będę się jakoś mocno skupiał, tym bardziej, że tor nie jest dla mnie jakiś szałowy, chociaż nawet spoko się na nim jeździ. Liczę na niewielką stratę do pierwszego miejsca.
Kiroshima (Mercedes): Cieszę się z powrotu ligi spory czas temu był teraz nowa platforma rfactor, dobrze mi znany z ligi w której się ścigam - light league. Wszystko nowe ale jedno nie zmienia się - grupa przyjaciół z którą można się ścigać, każdego to cieszy. Wracając do sezonu, zaczynamy z przytupem bo na testach mokrym przez Chase na polskim podwórku w Krakowie. Myślę że będzie ciężko bo nie jestem masterem jazdy jak Senna ale myślę że mój teammate Tidiej będzie szybki. Każdy będzie chciał dobrze zacząć, każdy pokaże na co siebie stać. Meeeeeee! (Pisownia oryginalne, nie próbowałem zmieniać bo nie wiem co autor wypowiedzi ma na myśli)
Markovsky (Williams): Fajnie być tu z powrotem, tym razem na rFactorze, a nie F1 Challenge. Oczywiście szykuje się interesujący sezon, bo nowa platforma = nowe wyzwania, choć już trochę obycia z tym symulatorem mam, co na przestrzeni całego sezonu powinno pomóc. Jednak zanim się zacznie sezon na dobre, trzeba przetestować i posprawdzać przede wszystkim z modem, czy wszystko działa jak należy i ewentualne błędy wychwycić i poprawić. Od tego właśnie są testy, które teraz będą. Cieszę się, że będą trzydniowe, bo to zawsze jest więcej czasu na sprawdzanie rzeczy. Fajne jest też to (z punktu widzenia na ewentualne poprawki), że są dwa dni przerwy pomiędzy sesjami, bo można by było przygotować poprawkę i od razu ją sprawdzić jeszcze na testach. Ogólnie jak wiadomo - testy to okres rozeznania się "co i jak" i tak zamierzam do nich podejść, nie stawiam sobie konkretnych celów przed nimi, jak i przed całym sezonem. Chcę się cieszyć jazdą, a jeżeli ten warunek będzie spełniony, to będą też i wyniki. Na razie z zespołem chcemy dobrze poznać bolid i przygotować się już pod pierwszy wyścig w Brazylii.
Nazwa toru: Krakowska Pętla Zwycięstwa im. Roberta Kubicy
Lokalizacja: Kraków, Polska
Długość: 4,979 km
Liczba zakrętów 22
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (liga): brak
Program testów:
1. dzień: 23.05.2017 (wtorek), godz. 19:00
2. dzień: 26.05.2017 (piątek), godz. 22:00
3. dzień: 27.05.2017 (sobota), godz. 19:00
To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź testów przedsezonowych. Liczymy na frekwencję podobną jak na liście startowej i w imieniu Rady FIA życzę szerokiej drogi i dużo kilometrów. Pozdrawiam, pierwszy raz od siedmiu miesięcy, Tidek.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum