header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów samochodowych w Brazylii rozpoczyna się przed II wojną światową. Pierwsze wyścigi w tym kraju organizowano już w 1934 roku na ulicach Rio de Janeiro. W 1940 roku ukończono zaś budowę permanentnego toru wyścigowego niedaleko Sao Paulo, w sąsiedztwie miasta Interlagos.

W 1972 roku na Interlagos trafiła Formuła 1. Wyścig ten nie był jeszcze zaliczany do klasyfikacji, a wygrał go Carlos Reutemann. Rok później GP Brazylii już było wpisane w kalendarz F1 i jest w nim po dziś dzień. W 1975 roku wygrał tu Carlos Pace, późniejszy patron tego toru - stąd jego nazwa, Autodromo Jose Carlos Pace.

W 1978 przeniesiono GP Brazylii na tor Jacarepagua w Rio de Janeiro. Pierwszy wyścig tam wygrał znów Carlos Reutemann. W 1979 i 1980 roku F1 ponownie pojawiła się na Interlagos, jednak tor ten stawał się zbyt niebezpieczny dla aut z silnikami turbodoładowanymi oraz wykorzystującymi efekt przyziemny.

I tak F1 wróciła do Rio. Została tam ona do 1989 roku. Najwięcej zwycięstw w Rio odniósł Alain Prost, nazwany "Królem Rio". Jako ciekawostkę należy podać, że w 1989 roku wygrał tu Nigel Mansell, który prowadził bolid Ferrari wypozażony w półautomatyczną skrzynię biegów (co było odmienne wobec reszty stawki - kiedyś w F1 była skrzynia gałkowa i pedał sprzęgła, jak w samochodach drogowych). Triumf Brytyjczyka był więc pierwszym triumfem w F1 auta z półautomatyczną skrzynią biegów, używaną w Formule 1 do dziś.

W 1990 roku F1 wróciła na przebudowany tor Interlagos - przy projektowaniu obecnego układu brali udział m.in. Ayrton Senna czy Rene Arnoux. Brazylijczyk wygrał domowe GP w 1991 i 1993 roku. Do historii przejdzie wyścig z 1991 roku, kiedy to Senna po przekroczeniu linii mety musiał być wyciągany z bolidu. Trudno się dziwić - zmiana biegów kilkadziesiąt razy na okrążeniu gałką musi męczyć, a te kilkadziesiąt zmian na okrążenie trzeba powtarzać 71 razy... dodatkowo jeśli ma się tylko 6 bieg. W 2001 roku miał szansę w swoim trzecim wyścigu w karierze wygrać Juan Pablo Montoya. Jego marzenia zniszczył jednak Jos Verstappen. Dublowany kierowca Arrowsa tak się narzucał Kolumbijczykowi, że ten w końcu w niego wjechał. W 2003 roku opady deszczu spowodowały, że faworyci do triumfu się rozbijali i wygrał niespodziewanie Giancarlo Fisichella w Jordanie. Drugi ukończył Kimi Raikkonen w McLarenie, choć w Brazylii stał na najwyższym stopniu podium, a "Fisico" na drugim - pucharami symbolicznie wymienili się na Imoli, przed następnym w kalendarzu GP San Marino. Trzeci wyścig ukończył Fernando Alonso z Renault, jednak na podium go nie było - po uderzeniu w ścianę z opon a następnie betonową trafił do szpitala. Po tym incydencie ostatecznie przerwano wyścig. Wcześniej zdążył rozbić się Mark Webber w Jaguarze, w tym samym miejscu co Hiszpan - to w sumie dało początek kraksy Alonso. W 2007 i 2008 roku ważyły się tam losy mistrzowskiego tytułu - w 2007 roku Lewis Hamilton, debiutujący w F1, miał szansę odnieść od razu triumf w klasyfikacji generalnej - na starcie jednak pomylił guziki i spadł wgłąb stawki, a mistrzowski tytuł zgarnął Kimi Raikkonen. Rok później Brytyjczyk takiej gafy nie popełnił i wyprzedzając pod koniec Timo Glocka pokonał w klasyfikacji Felipe Massę. W 2012 roku po szalonym początku i szalonym wyścigu mistrzostwo zdobył Sebastian Vettel. W 2016 roku wyścig ten odbywał się w ogromnej ulewie. Efektem tego były wypadki Marcusa Ericssona i Felipe Massy, którego później żegnano w alei serwisowej - jak wiemy miał już kończyć karierę, jednak powrócił. Wyścig ten przerywano dwukrotnie, w tym raz za Samochodem Bezpieczeństwa. Kiedy warunki pogodowe pozwoliły na ściganie się, mieliśmy okazję podziwiać kunszt Maxa Verstappena - po postoju spadł wgłąb stawki, lecz odmienną techniką jazdy i śmiałymi manewrami wyprzedzania udało mu się dojechać na podium.

Wyścigi na tym torze mogą być ciekawe ze względu na układ toru - pętlę zaczyna trudna sekcja Senna S - hamowanie jest dosyć trudne i ryzyko zblokowania kół jest dość spore. Początek 3. sektora, zakręt Juncao, również może dać się we znaki kierowcom - ważne jest dobre dohamowanie i jak najszybsze wyjście. Dodatkowym utrudnieniem jest nierówna nawierzchnia. Kierowcy przez to mają problemy z ustawieniem swojego samochodu.

Po testach na czoło wyraźnie wysuwa się duet Red Bulla oraz Markovsky. Za nimi jest cała reszta stawki, którą w Krakowie dzieliła prawie dwusekundowa przepaść. Czy w Brazylii będzie podobnie? Wielu z kierowców na pewno liczy na nawiązanie walki z czołówką, na pewno nie można skreślać Taraska i Patryka Kręgla. Między zespołami i zawodnikami mówi się, że After i Kamil mogą namieszać.



Przed weekendem wyścigowym standardowo kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:

Kubusa96 (Red Bull Racing):
Na pewno jest podekscytowanie przed początkiem sezonu. Jest kilka niewiadomych, trudno powiedzieć, jak się będą kierowcy spisywać. Tor Interlagos wspominam dobrze, zawsze mi się po nim przyjemnie jeździło, a wyniki też były zazwyczaj niezłe, więc jestem w dobrym nastroju, tym bardziej, że na testach nasze auto pokazało się z dobrej strony, choć jeszcze musimy parę kwestii dograć, o których mówiłem podczas testów. Spodziewam się, że różnice między kierowcami nie powinny być aż tak duże, ponieważ ten tor akurat jest dobrze znany, a jego konfiguracja raczej nie sprawia problemów. Zobaczymy, jak będzie z pogodą, ale myślę, że jesteśmy przygotowani na każdy wariant. Przed testami jeszcze założyłem sobie pewne cele i nie zamierzam ich zmieniać, choć wyniki testów zaskoczyły mnie na plus, to jednak nie chcę sobie zakładać jakiś wygórowanych oczekiwań. Przede wszystkim chciałbym czuć przyjemność z jazdy i fajnie się bawić, tak jak to było na testach, kiedy świetnie się powalczyło z Piterem i Afterem, liczę na więcej takich pojedynków, oby właśnie fair. Jeśli się uda się fajnie pojechać, to myślę że i wynik będzie dobry, a na pewno nie chcę się tutaj stawić obok faworytów tego wyścigu. Będzie ciężko, na pewno musimy się porządnie przygotować, bo na tej platformie nie ma żartów, ale jestem optymistą i wierzę, że nam się uda, a potem będzie naprawdę świetna zabawa.

Patryk Kręgiel (Mercedes):
Moimi głównymi celami na to GP są punkty i brak lagów. O to pierwsze niezbyt się martwię, ale o to drugie już bardziej. Nadzieja jednak zawsze umiera ostatnia, a wszystko wyjdzie w praniu. Red Bulle i Marek są wyraźnie z przodu, coś mówi się o dobrym tempie Aftera i Kamila. Na podium na pewno nie mam szans, ale taka 4-5 pozycja jest w zasięgu. Kluczem do tego jest brak lagów. Na testach ich nie miałem, a robiąc pierwsze okrążenia na Interlagos również ich nie doświadczyłem.

Markovsky (Williams):
No i mamy, pierwszy wyścig sezonu. Interlagos nie należy do torów, na których czuję się nadzwyczaj dobrze. Jest bardzo mało czasu na przygotowania, więc sesja treningowa będzie arcyważna pod kątem całego wyścigu. Po testach widać, że Red Bull będzie bardzo mocny, Tarask i Tidek nie będą chcieli odpuścić, do tego może nagle wyskoczyć Sorontar lub ktoś inny. Mam nadzieję, że jutro pójdzie wszystko dobrze i nie będzie żadnych problemów ani tym bardziej głupich przygód. To także będzie pierwszy wyścig jako Prezes Rady FIA, więc pracy w czasie tej rundy będzie co niemiara. Liczę jednak na dobry wynik, bo wiem, że stać mnie na takowy.

After (McLaren):
Tor Interlagos kojarzy mi się bardzo dobrze, w poprzednich ligach oraz w poprzednim sezonie były to moje najlepsze wyścigi. Uwielbiam ten tor. Mam nadzieje na dreszczyk emocji na początek sezonu.

Nazwa GP: Grande Premio do Brasil
Lokalizacja: Interlagos, Sao Paulo, Brazylia
Nazwa toru: Autodromo Jose Carlos Pace
Długość: 4,309 km
Liczba zakrętów 15
Kierunek: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Juan Pablo Montoya, 1:11.473, Williams, 2004
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 71
Liczba okrążeń (liga): 32
Dystans wyścigu (F1): 305,939 km
Dystans wyścigu (liga): 141,982 km

Program GP:
Trening: 29.05.2017 (poniedziałek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 30.05.2017 (wtorek), godz. 19:00
Wyścig: 30.05.2017 (wtorek), godz. 19:40

Prognoza pogody: W poniedziałek ma być słonecznie z lekkim zachmurzeniem, zaś we wtorek niebo ma być zachmurzone całkowicie. Opady nie są przewidywane.

To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Brazylii. Liczymy na frekwencję podobną jak testach. Powodzenia w pierwszym wyścigu sezonu, oby Nas dojechało jak najwięcej! Pozdrawiam, Tidek.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430