· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Jak nie trudno się domyślić, pierwsze wyścigi w Wielkiej Brytanii organizowane były już w latach 20. XX wieku -
pierwsze GP odbyło się konkretnie w 1926 roku, na torze w Brooklands, a jego zwycięzcami byli Louis Wagner i Robert Senechal. Później jeszcze, w latach 30., kierowcy jeździli na Donington Park. Natomiast na Silverstone pierwszy raz zawitano już po II Wojnie Światowej, konkretnie w 1948 roku. Kiedy powstawała Formuła 1, postanowiono, że pierwszy wyścig odbędzie się właśnie na tym torze, który ulokowano na byłym lotnisku brytyjskiego RAF. Każdy szanujący się kibic F1 wie, że 13 lipca 1950 roku rozpoczęła się era tej dyscypliny i miało to miejsce właśnie na tym torze, a zwycięzcą był nie kto inny jak późniejszy mistrz,
Giuseppe Farina. Tor był bardzo szybki, a wyznaczały go... kostki siana. Stawał się przez to coraz bardziej niebezpieczny, ponieważ auta były coraz szybsze. Jednak nie robiono z tym nic aż do 1975 roku. W międzyczasie Silverstone organizowało wyścigi co 2 lata - najpierw naprzemiennie z torem Aintree, a w 1964 roku zadebiutował Brands Hatch.
Ta sytuacja trwała nieco ponad 20 lat - w 1987 roku Silverstone został wyłącznym organizatorem GP Wielkiej Brytanii. W międzyczasie, w 1977 roku David Purley przeżył wypadek, podczas którym działała na niego siła... blisko 180 G! Poważniejsze zmiany tor przeszedł tak naprawdę w 1991 roku - wcześniej jedynie dodawano jakieś zakręty, ale tor był tylko odrobinę wolniejszy, dopiero zmieniające się standardy wymusiły zmiany i szybka sekcja Maggots-Becketts-Capel uzyskała swój aktualny kształt, zaś po trzech latach przekształcono sekcję Abbey. Natomiast w 2010 roku dodano sekcję Arena - Abbey stał się zakrętem w prawo i dodano jeszcze cztery zakręty.
Ta sekcja stała się pierwszym sektorem rok później - Abbey jest zakrętem numer 1, dzięki czemu starty na tym torze stały się jeszcze bardziej interesujące. Zanim jednak przebudowano tor, wydawało się, że wypadnie z kalendarza - Bernie Ecclestone chciał przenieść wyścigi na Donington Park, który jednak nie został przebudowany,
zaś słynny obiekt w Northampton utrzymał F1 i w tej chwili nie wydaje się, by miał z niej wypaść.
To będzie domowy wyścig przede wszystkim dla zespołu McLarena, ale też Williams jest brytyjskim teamem jest ,,u siebie". Wydaje się zatem, że tym razem zobaczymy już na torze Aftera i Sorontara i ten drugi powinien być groźny. Nie wiadomo, co z Markovskym, który jednak lubi tu jeździć i chodzą głosy, że pojawi się tym razem, jednak czy tak będzie, trudno w tej chwili powiedzieć. Faworytem jest oczywiście Szymusso, który na razie spisuje się naprawdę świetnie i nie wydaje się, by miał wypaść z formy, choć on akurat nie przepada za tym torem, podobnie jak jego brat Kubusa96, któremu tutaj może być jeszcze trudniej niż na innych torach. Groźny na pewno będzie Tarask, który tutaj chyba dobrze się czuje, baczną uwagę należy zwrócić też na Norbiego, który będzie chciał się zrehabilitować za nieudane GP Austrii. Czarnym koniem może być tutaj Kamillo99, który dobrze się czuje na Silverstone, natomiast pozostali kierowcy, czyli Barti, Extremento, Adventure0, Patryk Kręgiel czy Piter, jeśli się pojawią, będą starali się konsekwentnie realizować swoją taktykę i kto wie, może pokrzyżują faworytom szyki? Piter w Brazylii pokazał, że jest to możliwe. Poprzedni wyścig na Silverstone, który miał miejsce w I sezonie, wygrał Szymusso,
a pecha miał Markovsky, który musiał się wycofać w trakcie rywalizacji. Jak będzie tym razem?
A teraz zobaczmy, co mieli przed tym weekendem do powiedzenia niektórzy kierowcy:
Kubusa96 (Red Bull) Zdecydowanie nie przepadam za tym torem. W ogóle ja jestem taki jakiś dziwny, że raczej te klasyczne tory mi nie leżą, chociaż akurat o tyle się zgadzam z innymi, że oni wolą stare Silverstone (przynajmniej większość). Tamto jeszcze leżało, to nowe już zupełnie mi nie pasuje. Co ciekawe, zdarzyło mi się wygrać na tym torze (F1CH-World), ale to był mój jedyny dobry występ na tym torze. Trzeba to jednak przeżyć, nie da się żyć dobrze z każdym torem w kalendarzu. Będzie mi o tyle trudniej, że myślami jestem przy sesji, a ona przyprawie mnie o ból głowy... Nie liczę zatem na zbyt wiele, powtórzenie wyniku z Austrii będzie piekielnie trudne. Mówię o sobie, bo Szymek, nawet jeśli też nie przepada za tym torem, to powinien i tak być szybki. Jeśli się pojawi Markovsky, to moje zadanie już w ogóle stanie się bardzo trudne, Sorontar chyba też będzie, to powinien być szybki no i jest oczywiście Tarask. Moim celem zatem będzie przejechanie w dobry sposób wyścigu i wtedy powinienem osiągnąć jakiś przyzwoity wynik. Łatwo nie będzie, tym bardziej, że kierowcy będący nieco z tyłu będą chcieli naciskać,
ale tak łatwo nie odpuszczę mimo niełatwej sytuacji. Ważne będzie dla mnie, by frekwencja była dobra (na co liczę ze względu na niedzielę) i żebyśmy przejechali bardzo fajny wyścig. Będzie to też próba dla niektórych, bo ostatnio na okrążeniu formującym nie zachowywali się najlepiej i teraz oczekuję innego zachowania.
Kamillo99 (Renault) Tor Silverstone jest raczej lubianym przeze mnie torem. Mam nadzieję, że moje tempo będzie lepsze niż na torze w Austrii, bo strata do Szymka jest zbyt duża i to jest nie do przyjęcia.
Patryk Kręgiel (Mercedes) Czuję się już lepiej, ale jeszcze nie jestem w 100% sprawny. Do czasu powrotu do pełni sprawności będę odpuszczał treningi, ale na wyścigach powinienem być, zarówno najbliższym jak i następnych.
After (McLaren) Pierwsze 3 wyscigi lekko mówiąc to mialem pecha, nie mogłem na 2 z nich zdążyć. Mam nadzieje ze w końcu zdobędę punkty.
Nazwa GP: Santander British Grand Prix
Lokalizacja: Silverstone, Buckinghamshire/Northamptonshire, Wielka Brytania
Nazwa toru: Silverstone Circuit
Długość: 5,891 km
Liczba zakrętów 20
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Mark Webber, 1:33.401, Red Bull, 2013
Liczba okrążeń (F1): 52
Liczba okrążeń (liga): 23
Dystans wyścigu (F1): 306,227 km
Dystans wyścigu (liga): 137,802 km
Prognoza pogody: O dziwo, prognozy pogody nie przewidują, by kapryśna brytyjska aura dała o sobie znać. Ma być ciepło i przede wszystkim słonecznie, choć prognoza na niedzielę jest obarczona oczywiście pewnym ryzykiem i trudno na 100% stwierdzić, że opony deszczowe nie będą potrzebne.
Nie pozostaje mi zatem nic innego, jak zaprosić Was do licznego uczestnictwa w sesjach i rywalizacji o GP Wielkiej Brytanii. Ostatnio bowiem nieco frekwencja zawodzi, nadeszła pora, by to poprawić. Podobnie zresztą, jak zachowanie na okrążeniu formującym, bo to jeszcze mamy zdecydowanie do poprawy. Wierzę jednak, że może czekać nas naprawdę fajna walka i zawody będą bardzo interesujące. I tą nadzieją kończę tę zapowiedź. Zapraszam na jutrzejszy trening, a po dniu przerwy, w niedzielę na kwalifikacje i wyścig. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum