header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Tor w Abu Zabi wybudowano w 2009 roku kosztem 1 miliarda dolarów. W październiku tegoż roku oficjalnie otwarto obiekt, pierwsze okrążenia na Yas Marina Circuit pokonał Bruno Senna. Przed Formułą 1 zdążyła tam zagościć azjatycka seria GP2, organizując tam testy.

Po pierwszych treningach na tym torze, kierowcy F1 zwracali uwagę na wiele rzeczy - układ toru, oświetlenie, niespotykany nigdzie wyjazd z pit-lane. Tor ten posiada wiele różnych konfiguracji i dwie aleje serwisowe, przez co może być wykorzystywany przez wiele serii wyścigowych - możliwe jest korzystanie z dwóch różnych konfiguracji jednocześnie - magia dwóch budynków pit-lane.

Wyścigi na tym torze zazwyczaj kończą sezon, przez co mogą decydować o losach mistrzowskiego tytułu. W 2010 roku o mistrzostwo walczyli Sebastian Vettel i Fernando Alonso. Vettel wygrał wyścig, a zarazem zdobył mistrzostwo. Powód? Ferrari zatrudniło strategów Łady ściągnęło Alonso do boksów na rutynowy postój, ale Hiszpan wrócił za Vitaly'em Petrovem z Renault. Kierowca Ferrari do końca wyścigu szukał sposobu na wyprzedzenie "Rakiety z Wyborga", ale się nie udało. Gdyby wtedy był wprowadzony DRS... W 2012 roku wyścig może i nie rozstrzygnął kwestii mistrzostwa, ale był pełen dramturgii. Znów z Vettelem w roli głównej. Po tym, gdy w kwalifikacjach zabrakło mu paliwa, został cofnięty na koniec stawki. Red Bull złamał zasady parku zamkniętego by ustawić samochód Niemca pod wyścig, przez co ruszał z pit-lane. Szczęśliwe zbiegi okoliczności pomogły Vettelowi dostać się na podium. Wyścig ten wygrał Kimi Raikkonen, który wówczas stworzył mema znanego każdemu fanowi F1, dzięki swojej rozmowie z inżynierem, który tłumaczył mu oczywiste rzeczy. Kimi odpowiedział wówczas: "Leave me alone, I know what I am doing". W 2014 roku o mistrzostwo walczył duet kierowców Mercedesa, dzięki idiotycznej zasadzie podwójnego punktowania ostatniego wyścigu. Mistrzem ostatecznie został Lewis FIAmilton Hamilton, bo Britney Nico Rosberg miał awarię. W 2016 znów walczyła ta sama dwójka, ale w inny sposób. Hamilton przez cały wyścig spowalniał Rosberga, aby wyprzedzili go inni kierowcy. Tak się nie stało, bo Mercedesy miażdżyły rywali, nawet na "niedzielnej przejażdżce". Mistrzem został jednak Rosberg, który miał przewagę punktową i dojechał drugi, tuż za Hamiltonem. Parę dni po wyścigu Nico ogłosił, że czas na emeryturę.

Po 1/3 sezonu zaczyna się budować duża przewaga Szymka nad Taraskiem i Markovskym. Między tą trójką na pewno dojdzie do konfrontacji o mistrza ligi. Dalej Kuba powinien mieć serię dobrych wyścigów, aby ich dogonić. Kamil na pewno liczy na kolejne dobre wyniki. Barti powinien oglądać się za siebie, bo ma ledwo 5 "oczek" przewagi nad Patrykiem Kręglem i Extremento, którzy mają praktycznie zerową przewagę nad Piterem. Wśród konstruktorów pewniakiem do mistrzostwa jest Red Bull, który ma olbrzymią przewagę nad Williamsem. Sauber spokojnie utrzymuje 3. pozycję, gdyż Tarask zdobywa wystarczająco dużo punktów.



Przed weekendem wyścigowym standardowo kilku kierowców wypowiedziało się na temat toru jak i celów na wyścig. Zapraszam zatem do lektury:

Tarask (Sauber):
Tor przyjemny. Lubiłem tu jeździć, ale nigdy nie jechałem wyścigu online, więc tym bardziej jestem ciekawy tego GP.

Markovsky (Williams):
Jeden z tych tilkodromów, który mi nie leży, do tego jeden z torów, na których w ogóle jeździłem zdecydowanie najmniej. Zobaczymy na co będzie mnie stać w trakcie weekendu wyścigowego. Ostatnio radzę sobie całkiem dobrze, chciałbym utrzymać taki poziom jak najdłużej. Celem oczywiście dobra, równa i szybka jazda, jak to będzie spełnione to wynik wpadnie sam. Jest sporo punktów do odrobienia i prawdę mówiąc - jeszcze nie włączyłem się do walki o tytuł, ze względu na dość duże różnice punktowe, dlatego do tego podchodzę spokojnie. Poza tym jest jeszcze 11 innych wyścigów, w którym można zniwelować straty, jednak nie nastawiam się na odrabianie strat, tylko na jak najlepszą jazdę.

Kubusa96 (Red Bull Racing):
Lubię jeździć po tym torze, ma swój taki klimat. Może nie jest on wybitnie trudny, jednak uważam, że ustawienie setupu tutaj stanowi pewną zagwozdkę. Tutaj jednak jest sporo zakrętów, które przejeżdża się dość szybko, a ja to lubię. Cieszę się zatem, że jest on w kalendarzu. Ostatni wyścig ułożył się dla mnie dobrze, ale powtórzenie tego wyniku to raczej abstrakcja. Tym bardziej szanuję te punkty ze Spa, a tutaj będzie jeszcze trudniej. Słyszę, że kierowcy zaczynają radzić sobie coraz lepiej i na tym torze idzie im nieźle, co sprawia, że będzie tu ciasno, a to nie jest dla mnie zbyt korzystna sytuacja. Wydaje mi się, że wyścig będzie o tyle interesujący, że strategia tutaj może odegrać pewną rolę. Myślę, że niedzielny trening będzie istotny właśnie pod tym kątem. Nie chce skupiać się na tym, kto jak jeździ ani bawić się w prowokacje, które próbują uprawiać pewni zawodnicy, patrzę przede wszystkim na siebie. I chcę odpowiadać na te zaczepki, które w różny sposób są prowadzone, na torze. Ostatnio pokazałem już, że tak łatwo ze mną nie ma, nawet jeśli mam uszkodzony samochód i tego samego oczekuję od siebie w poniedziałek. Dla mnie celem jest znów to, by nie popełnić błędów. Jeśli się uda, wtedy wynik przyjmę z pokorą. Na pewno nie celuję w podium, ponieważ to jest, że tak powiem, zadanie dla innych. Chcę tylko mieć dobrą zabawę. Teraz już chyba burza nikomu nie zaszkodzi, a że wygląda na to, że będzie ciasno - będzie dużo walki. Liczę więc, że zachowam koncentrację i będę mógł potem z czystym sumieniem podchodzić do wyniku tego GP.

VillaroelF1 (Sauber)):
Po tamtym GP liczyłem na więcej, P3 w Kwalach było wielkim zaskoczeniem dla każdego - nawet dla mnie. Nie jadąc za szybszym bolidem poprawiłem się 0,5s względem treningu. A gdy nadchodził wyścig napotkały mnie problemy z pogodą i nie uczestniczyłem w treningu. Tor w Abu Dhabi jest bardzo miłym torem dla kierowców - każdy może w końcu pokazać na co go stać. Ale też może być tak że wyścig będzie nudny - mało walki mało wyprzedzeń. Mam nadzieje, że to GP dla mnie i mojego teammate'a Trzaska wyjdzie dobrze. Liczę na TOP 5.

Nazwa GP: Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix
Lokalizacja: Yas Marina, Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie
Nazwa toru: Yas Marina Circuit
Długość: 5,554 km
Liczba zakrętów 21
Kierunek: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Sebastian Vettel, 1:40.279, Red Bull, 2010
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 55
Liczba okrążeń (liga): 25
Dystans wyścigu (F1): 305,470 km
Dystans wyścigu (liga): 137,416 km

Program GP:
Trening: 02.07.2017 (niedziela), godz. 20:00
Kwalifikacje: 03.07.2017 (poniedziałek), godz. 19:00
Wyścig: 03.07.2017 (poniedziałek), godz. 19:40

Prognoza pogody: W poniedziałek ma być słonecznie z lekkim zachmurzeniem, zaś we wtorek niebo ma być bezchmurne. Zapowiada się gorący wyścig.

To na tyle, jeżeli chodzi i zapowiedź wyścigu o GP Abu Zabi. Liczymy na frekwencję podobną jak dotychczas. Powodzenia i do zobaczenia na torze, oby Nas dojechało jak najwięcej! Pozdrawiam, Tidek.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430