· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Sakhir w Bahrajnie został zaprojektowany przez niemieckiego projektanta Hermanna Tilke. Jego budowa została zakończona 5 marca 2004, czyli niespełna miesiąc przed pierwszym wyścigiem na tym torze o Grand Prix Bahrajnu Formuły 1. Przez pierwsze sześć lat korzystano z konfiguracji o długości 5,412 km. W sezonie 2010 organizatorzy zdecydowali o zmianie układu toru z powodu rocznicy 60-lecia Mistrzostw Świata Formuły 1. Konfiguracja ta miała długość 6,229 km, jednak nie przyjęła się za dobrze i było to tylko jednoroczne rozwiązanie. Od sezonu 2012 używana jest stara konfiguracja toru. Od sezonu 2014 wyścig odbywa się w nocy przy sztucznym oświetleniu.
Inauguracyjny wyścig w 2004 roku wygrał Michael Schumacher. W następnych dwóch sezonach triumfował tu Fernando Alonso, lecz w 2006 bohaterem był Kimi Raikkonen, który z ostatniego pola przebił się na trzecie miejsce. W 2007 i 2008 roku zwycięstwo odniósł tutaj Felipe Massa. Warto dodać ze w 2008 Pole Position wywalczył Robert Kubica ale skończył wyścig na trzecim miejscu. Rok później wygrał tu dominujący Jenson Button. Na nowej konfiguracji toru w 2010 roku wygrał po raz trzeci Fernando Alonso. Rok później wyścig nie odbył się z powodu protestów antyrządowych. Od 2012 roku wyścig o Grand Prix Bahrajnu wygrywał ten kto potem był mistrzem świata. Czyżby zatem w tym roku tytuł wrócił do Sebastiana Vettela?
Grand Prix Bahrajnu gościło już naszą ligę w 1 sezonie. Wtedy wygrał Szymusso przed Markovskym oraz przed swoim bratem – Kubusą96. Czy Szymek powtórzy swój wyczyn? Ciężko powiedzieć, Marek wydaje się być zdecydowanym faworytem do wygrania ale Szymek na pewno będzie chciał powalczyć o zwycięstwo. Do walki również będzie się chciał włączyć Tarask. Kuba również liczy na dobry występ i na pewno da z siebie wszystko. Zobaczymy co pokażą Kamillo99 oraz Kręgiel, którzy dobrze sobie ostatnio radzą. Na dobry występ liczy na pewno Barti czy VillaroelF1. Wyścig zapowiada się o tyle ciekawie, że różnice mogą być naprawdę nie wielkie.
Paru kierowców zgodziło się wypowiedzieć na temat toru. O to one:
Patryk Kręgiel (Mercedes): Nie lubię tego toru. Samochód nie reaguje na jakiekolwiek zmiany w ustawieniach, jeszcze teraz problemy personalne z kilkoma osobami... to mi nie pomaga. Miałem tu nie jechać, ale jednak po konsultacjach postanowiłem, że pojadę. Celem na to GP jest bycie przed Kamilem, a dalej... zobaczymy. Zaczynają się pojawiać jakieś oferty transferowe dla mnie... ale więcej nie powiem!
Szymusso (Red Bull): Co prawda wygrałem tutaj w 1 sezonie to jednak nie przepadam za tym torem. Niby jest prosty ale jednak nie jeździ mi się tu najlepiej. Liczę jednak na dobry wynik tutaj i na pewno się tak łatwo nie poddam!
Kubusa96 (Red Bull): Może to nie jest jakiś nieprzyjemny tor, ale nie przepadam za nim. Nie podobał mi się we wcześniejszych latach, a już wydłużenie go w 2010 roku było dla mnie pomysłem mocno chybionym. Po tym, jak zamontowano oświetlenie, jest trochę lepiej i przede wszystkim przyjemnie, już nie ma takiej monotonii, która przy świetle słońca i piaszczystym krajobrazie wręcz uderzała. Konfiguracja jednak nie odpowiada mi za bardzo, nie czuję się zbyt pewnie i w niektórych fragmentach brakuje mi płynności. Ogólnie jednak wyniki na nim miałem zawsze nienajgorsze i dobrze by było podtrzymać tę przyzwoitą passę. Tym bardziej, że ostatnie wyniki były dla mnie niezłe, a jazda też dawała frajdę. Przede wszystkim jednak nie chcę popełnić żadnego błędu. Jak na razie nie miałem jeszcze takiego dobrego, porządnego wyścigu, zawsze coś się przytrafiało, a na tym torze takie coś jest niedopuszczalne i będzie dużo kosztować. Dlatego liczę, że uda mi się tym razem złapać rytm i pojechać dobre 26 okrążeń, które doprowadzą mnie do szczęśliwego finału. Chciałbym wreszcie poczuć, że zrobiłem wszystko, co mogłem. Tym bardziej, że ten tor nie jest trudny i rywale będą blisko, a to sprawia, że trzeba będzie zachować maksymalny poziom koncentracji. Liczę na dobry wyścig dla wszystkich, dużo ciekawej, czystej walki. No i mam nadzieję, że tym razem opony mnie nie załatwią, bo to też nie daje mi spokoju. Zatem choć to nie jest tor dla mnie, chcę złapać tu dobre punkty i być zadowolonym w poniedziałkowy wieczór.
Kamillo99 (Renault): Wyścig, a w zasadzie cały weekend na torze Yas Marina w Abu Zabi był dla mnie kompletnie nieudany. Teraz przyjeżdżam jednak na tor w Bahrajnie, który znam doskonale i postaram pojechać znacznie lepiej.
Nazwa GP: Gulf Air Bahrain Grand Prix
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Długość: 5,412 km
Liczba zakrętów: 15
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Pedro de la Rosa, 1:31.447, McLaren, 2005
Liczba okrążeń (F1): 55
Liczba okrążeń (liga): 26
Dystans wyścigu (F1): 308,651 km
Dystans wyścigu (liga): 140,712 km
Prognoza pogody: Przez cały weekend będzie sucho i upalnie, co chyba wielką niespodzianką nie jest.
Nie pozostaje zatem mi nic innego jak zaprosić was na to GP. Trening już w niedziele o godz. 20:00. Dzień później kwalifikacje o godz. 19:00, a po nich wyścig. Liczę że będzie nas dużo i wspólnie pojedziemy świetny wyścig. To tyle, pozdrawiam. Szymusso.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum