· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów Grand Prix w Portugalii rozpoczyna się w 1951 roku. Gospodarzem pierwszego wyścigu był tor Circuito da Boavista, uliczna pętla w Porto przebiegająca m.in. przez sekcje brukowe a nawet tory tramwajowe - jednakże do roku 1957 wyścig w Portugalii nie był wliczany do kalendarza Formuły 1. W latach 1958 i 1960 ten tor był gospodarzem Grand Prix Portugalii już wliczanym do kalendarza F1. W międzyczasie wyścigi nie wliczane do kalendarza oraz GP w 1959 roku rozgrywano na torze Monstanto Park. Od 1984 roku GP Portugalii gościło na torze Estoril aż do ostatniego GP tego kraju w 1996. Najsłynniejszym GP Portugalii był wyścig z 1985 roku - w ulewnym deszczu najlepiej poradził sobie Ayrton Senna w swoim Lotusie.
Liga ExtremeF1 gościła tu już w I sezonie, więc kierowcy powinni mniej więcej pamiętać ten tor. Zwycięzcą został sensacyjnie TiDiEj, choć wcale się na to nie zanosiło... czy tym razem powtórzy swój sukces? W klasyfikacji kierowców na prowadzenie wyszedł Markovsky, wyprzedzając Szymka o 8 punktów. Tarask do niego traci 13 "oczek" i ma bezpieczną przewagę nad Kubusą. Ten z kolei ma bezpieczną przewagę nad Kamilem, który przez dziecinne błędy Patryka Kręgla uciekł mu i ma przewagę 7,5 punkta. Dla kierowcy Mercedesa to ważny wyścig - po pierwsze, jak już wspomniałem, tu odniósł pierwsze zwycięstwo w lidze. Po drugie, marzy mu się 5. pozycja w klasyfikacji generalnej (bo na wyższe miejsce zbytnio nie ma szans). Po trzecie, to będzie jego ostatni wyścig w Mercedesie, ale o tym i innych możliwych transferach opowiem w ExtremeNews. Wśród konstruktorów Red Bull stracił trochę przewagi i ma 30 punktów zapasu nad Williamse. Sauber bezpiecznie okupuje 3. lokatę, Ferrari ma 1,5 punkta straty do Renault.
Paru kierowców zgodziło się wypowiedzieć na temat toru. Oto ich wypowiedzi:
Markovsky (Williams): Estoril... powiedzmy wprost - jestem do tyłu w porównaniu z niektórymi kierowcami, bowiem nie jechałem tam wyścigu w pierwszym sezonie. Także można powiedzieć, że to będzie moje pierwsze poważne zderzenie z tym torem. Jak na razie tempo wygląda lepiej niż się spodziewałem, ale nie ma co popadać w euforię. Cele są jak zawsze takie same - jechać równo i bez błędów. Wchodzimy chyba w kulminacyjny punkt sezonu, bo potem dwie arcytrudne rundy w Monako i Baku, do tego zaraz na deser osławiona Laguna, z którą jednak już nie powinno być większych kłopotów. W tabelkach na razie jestem pierwszy, ale nie patrzę na to, bo nie ma po co. Z resztą, nauczyłem się w pierwszym sezonie, że nie warto.
Kubusa96 (Red Bull): Z Estoril mam takie sobie wspomnienia. Pamiętam, że przed wyścigiem w pierwszym sezonie byłem niezwykle ciekawy tego toru. Nie przypadł mi jakoś do gustu, ale o dziwo radziłem sobie na nim dobrze, nawet wystartowałem z Pole Position, ale potem miałem przygody i skończyło się piątym miejscu. Nie za bardzo się ucieszyłem, gdy się okazało, że znów tu będziemy, ale na w tej grze ten tor wygląda już zgoła inaczej. Mam takie wrażenie, że odrobinę przyjemniej się jeździ. Jest on jednak bardzo trudny i wymaga maksymalnego skupienia. Wiemy, że miałem z tym problem, a po ostatnim wyścigu punkty są mi potrzebne. Po pierwszym kontakcie z tym obiektem jestem pozytywnie nastawiony, myślę, że jeśli uda mi się odpowiednio pojechać w drugim sektorze, to może być fajnie. Wiemy co się stało i że jeden poważny konkurent odpadł, niemniej jednak nadal trzeba liczyć się z tym, że powinienem celować w miejsce w pierwszej piątce. Przede wszystkim jednak kluczowe będzie to, by nie popełnić błędu. Zobaczymy, jak będą tu radzić sobie inni, jak w wyścigu będzie im się jechało. Jest tu trochę problem z oponami i o tym też trzeba koniecznie pomyśleć. Liczę jednak na udane GP, czasy myślę mogą być zadowalające, burzy chyba nie będzie, więc liczę na siebie i mój bolid. Fajnie byłoby tę pierwszą część sezonu zakończyć dobrym wynikiem, ale podchodzę do tego ostrożnie, ponieważ doskonale zdaję sobie sprawę z moich problemów i z tego, jak trudny jest to tor i szanuję resztę kierowców, której również marzy się pojechanie naprawdę dobrze. Liczę na fajny, ciekawy wyścig, bez żadnych spornych sytuacji i problemów.
Patryk Kręgiel (Mercedes): Od poprzedniego wyścigu w lidze tor się zasadniczo nie zmienił, ale jednak jeździ się zgoła inaczej. Mimo to jestem dobrze nastawiony i chcę powtórzyć swój sukces z I sezonu, wyprzedzić Kamila i godnie pożegnać Mercedesa.
Nazwa GP: Grande Premio de Portugal
Lokalizacja: Estoril, Alcabideche, Portugalia
Nazwa toru: Autodromo do Estoril
Długość: 4,182 km
Liczba zakrętów 13
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Damon Hill, 1:14.859, Williams, 1993
Liczba okrążeń (F1): 70
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 292,740 km
Dystans wyścigu (liga): 131,733 km
Program GP:
Trening: 13.07 (czwartek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 14.07 (piątek), godz. 19:00
Wyścig: 14.07 (piątek), godz. 19:40
Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie przewiduje się żadnych opadów.
Szykuje się bardzo emocjonujący wyścig. Mimo iż układ toru nie sprzyja wyprzedzaniu, będziemy mogli się spodziewać wielu pojedynków. Kto wytrzyma tę próbę nerwów? Czy ktoś pokona Markovsky'ego? Tego dowiecie się w relacjach z GP Portugalii, które zaczyna się już w czwartek. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, TiDiEj.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum