header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów Grand Prix w Monte Carlo rozpoczyna się w 1928 roku. Inicjatorem był niejaki Antony Noghes, pierwszy prezydent Automobilklubu Monako, założonego zresztą w tym samym roku. Pierwszy wyścig wygrał William Grover-Williams w Bugatti. W 1950 ten tor znalazł się w kalendarzu pierwszego sezonu F1. W 1951 GP Monako się nie odbyło, zaś w 1952 było rundą niezaliczaną do kalendarza F1. Od 1955 do dziś, GP Monako jest zaliczane do kalendarza. Mimo nazywania tego toru jednym z najbardziej niebezpiecznych, jedyną ofiarą jest Lorenzo Bandini, który zginął w 1967 roku. Pomimo układu niesprzyjającemu wyprzedzaniu, bywaliśmy świadkami ciekawych wyścigów, takich jak ten z 1996, kiedy to do mety dojechały raptem 3 samochody, a wyścig wygrał startujący z 14. pola Olivier Panis.

Liga nigdy tu jeszcze nie gościła, a z racji swojej natury, ten tor będzie swoistym sprawdzianem dla kierowców. Po zamknięciu okna transferowego zaszły ciekawe roszady: z Williamsa odszedł Markovsky - na jego miejsce wskoczył MikruseK. Lider klasyfikacji generalnej przeszedł do Renault, więc to bardzo duże wzmocnienie dla stajni z Enstone. Walczące z Renault o 4. miejssce wśród konstruktorów Ferrari pozyskało Patryka Kręgla, a raczej rzeczony kierowca uciekł z Mercedesa - o takim ruchu mówiło się już od GP Bahrajnu, zarówno w Mercedesie, jak i w Ferrari. Barti oraz jego zespół na tym zyska - kierowca będzie miał pewnego i mocnego team-mate'a, a zespół będzie mógł solidnie punktować. Ponadto ta dwójka świetnie się ze sobą dogaduje, więc nie powinno być walki o miano lidera. Adventure wrócił do ligi, zapełniając lukę w Toro Rosso, a Sauber nie pozyskał drugiego kierowcy. Jak już wspomniałem, Marek wciąż lideruje wśród kierowców, powiększając stale przewagę nad Szymkiem, a do którego zbliża się Tarask dla którego to domowy wyścig, gdyż jest mieszkańcem Moniek. Wśród konstruktorów Red Bull stracił trochę przewagi i ma 30 punktów zapasu nad Williamsem, a Sauber bezpiecznie okupuje 3. lokatę.

Paru kierowców zgodziło się wypowiedzieć na temat toru. Oto ich wypowiedzi:

Markovsky (Renault):
Wkraczamy teraz do Monako, gdzie czeka na każdego z nas to, co czeka - bardzo trudne wyzwanie, na krętych uliczkach księstwa. Nie będzie zatem łatwo, natomiast wiem, na co mnie stać. Chciałbym wypaść jak najlepiej w debiucie dla nowego zespołu, a tak się stanie, gdy pojadę równo, bez błędów i przygód. Oczywiście do tego trzeba dołożyć tempo, ponieważ będzie to miało niezwykle ważne znaczenie w kwalifikacjach. Liczę też na dobry występ Kamila, w którym pojedzie czysto i bez przygód. Bez tego nie ma co nawet marzyć o jakimkolwiek podium, szczególnie w Monte Carlo.

Kubusa96 (Red Bull):
GP Monako to na pewno szczególny wyścig. Otoczka, położenie, ciasnota... Ma to klimat. Jazda tutaj to naprawdę ogromne wyzwanie, ale jakoś tak czuję się na nie gotowy. Po nieudanym wyścigu w Portugalii patrzę z takim jakimś dziwnym optymizmem, przede wszystkim podchodzę na luzie. Chcę po prostu przyjąć wynik na klatę, taki jaki będzie. Nie ukrywam jednak, że fajnie mi się tu jeździ i czuję się całkiem nieźle. Szybkość nie będzie tu aż tak istotna, liczyć się będzie bezbłędność. Ja na pewno jakieś tam błędy popełnię, ale liczę po cichu, że uniknę dodatkowego pit-stopu. Wtedy może to być bardzo duży bonus. Przede wszystkim jednak muszę liczyć na to, że nie dostanę strzała na starcie. Nie zamierzam bowiem bawić się w jakieś idiotyzmy, że nie pojadę w kwalifikacjach, bo z tyłu bezpieczniej. To nie jest podejście godne rywalizacji. Chciałbym pokazać, że lubię tory uliczne i potrafię na nich jeździć. Zawsze się nieźle odnajdywałem w takich warunkach i dobrze się czułem. Ale też w ogóle chciałbym, żeby wszyscy zobaczyli, że jeszcze coś tam potrafię, bo można było na Estoril nabrać dużych wątpliwości. To będzie prawdziwy test dla nas wszystkich, który pokaże nam, na co nas stać. Bardzo liczę na kierowców, że zachowają rozsądek. Oczywiście tego samego wymagam od siebie. Jestem ciekaw, jak poradzą sobie kierowcy, którzy zmienili teamy, zwłaszcza Markovsky po przenosinach do Renault i ile na tym zyska Kamillo. Jeździłem wiele lat, ale jakoś rzadko w Monako, doliczyłem się raptem trzech występów, z których dwa to była porażka, więc chciałbym to zmienić. Fajnie byłoby też, gdyby Szymek pojechał dobrze, ostatnio miał pecha, a na tym torze uwielbia jeździć. Jeśli chodzi o mnie, to będę bardzo szczęśliwy, jeśli zakończę wyścig i tylko z jednym pit-stopem. Reszta wtedy nie będzie miała dla mnie absolutnego znaczenia.

Tarask (Sauber):
Podczas tego GP kluczowe będzie ustrzeganie się od błędów. Nie jest to moją mocną stroną, więc będę musiał się bardzo mocno skupić. Bardzo ważne będą kwalifikacje i start, bo wątpię by były jakiekolwiek wyprzedzenia oprócz tych spowodowanych błędami.

Patryk Kręgiel (Ferrari):
W Monako może być bardzo interesujący wyścig. Ja mam dobre czasy, Barti też... Trudno się tu wyprzedza, więc ważne będą kwalifikacje, start i dobra taktyka.

Adventure0 (Toro Rosso):
Mogę odechnąć z ulgą. Nowy Zepsół, Nowy Team Mate może i na LvL Pana Wiesia ale Lepsze to.

Nazwa GP: Grand Prix de Monaco
Lokalizacja: Monte Carlo, Monako
Nazwa toru: Circuit de Monaco
Długość: 3,337 km
Liczba zakrętów 19
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Sergio Perez, 1:14.820, Force India, 2017
Liczba okrążeń (F1): 78
Liczba okrążeń (liga): 35
Dystans wyścigu (F1): 260,826 km
Dystans wyścigu (liga): 117,129 km

Program GP:
Trening: 18.07 (wtorek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 19.07 (środa), godz. 19:15
Wyścig: 19.07 (środa), godz. 19:50
Prognoza pogody: Przez cały weekend wyścigowy nie przewiduje się żadnych opadów.

Szykuje się bardzo emocjonujący wyścig. Mimo iż układ toru sprzyja bardziej procesji z okazji Bożego Ciała, to będziemy świadkami dużych emocji. Kto wytrzyma tę próbę nerwów? Czy Markovsky nadal będzie nie pokonany a może upadnie i sobie głupi ryj rozwali? Tego dowiecie się w relacjach z GP Monako, które zaczyna się już we wtorek. Do zobaczenia na torze! Pozdrawiam, TiDiEj.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430