· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pierwsze GP w Stanach Zjednoczonych odbyło się ponad 100 lat temu, w 1908 roku. Oczywiście nie był to wyścig zaliczany do F1, która powstała 42 lata później. Następnie wybudowano owal w Indianapolis, który od dawien dawna gości 500-milowy wyścig, który jest jedną z rund InbyCar IndyCar i częścią potrójnej korony w wyścigach samochodowych (prócz wygranej w Indianapolis, do korony wlicza się zwycięstwo w GP Monako i w 24h Le Mans). Ostatnio o Indy500 było trochę głośniej, gdyż Fernando Alonso wolał spróbować dołożyć kolejny klejnot do korony, niż odpaść w Monako po awarii silnika. Oczywiście wiadomo, z jakim skutkiem Hiszpan zakończył udział w wyścigu. Od 1959 do 2000 roku F1 tułała się po kraju, po 1991 roku nawet wypadając z kalendarza. W 2000 roku F1 ponownie wróciła, na drogową wersję Indianapolis. Nie muszę już wspominać wyścigu z 2005 roku, bo każdy kibic F1 zna tą historię na pamięć. Po 2007 roku F1 znów uciekła z USA, ale wróciła w 2012 roku do Austin. W pamięci kibiców zapisał się wyścig z 2015 roku, kiedy to w Teksasie szalał huragan Patricia, przez co kwalifikacje odbyły się w niedzielę, kilka godzin przed wyścigiem... oczywiście w deszczu, co jest zadziwiające.
Gospodarzem wyścigu o GP USA w naszej lidze ponownie będzie Laguna Seca, znana już z pierwszego sezonu. Wtedy to wygrał Markovsky, przed Kubusą i Patrykiem Kręglem (wtedy znanym jako TiDiEj). Mimo początkowych obaw, obyło się bez większej hołoty, prócz małego karambolu w Korokociągu w dole stawki. A należy dodać, że wtedy jechaliśmy jeszcze na F1 Challenge.
W klasyfikacji generalnej bez większych zmian - Markovsky wciąż jest w innej lidze, Szymek, Tarask, Kuba i Patryk bezpiecznie okupują swoje pozycje. Barti zbliżył się do Kamila na 0,5 punkta, a After wreszczie wyprzedził Adve i nie jest ostatni. Wśród konstruktorów Red Bull jest poza zasięgiem, Williams i Sauber bezpiecznie trzymają się swoich miejsc, w dole stawki McLaren nareszcie wyprzedził Mercedesa. Biorąc poprawkę na to, że w stajni z Woking regularnie jeżdżą i punktują obaj kierowcy, a Mercedes po odejściu Kręgla już się nie pokazuje na torze, to trochę im to zajęło...
Paru kierowców zgodziło się wypowiedzieć na temat toru. Oto ich wypowiedzi:
Markovsky (Renault): Wkraczamy w małe amerykańskie tournee, które jest kolejnym ważnym punktem w kalendarzu. Zaczynamy od Laguny - toru, który ma zbliżoną charakterystykę do toru w Monako. Przede wszystkim jest to bardzo krótki tor, co oznacza, że mamy najwięcej okrążeń w wyścigu, bo aż 39. Ważne będzie utrzymanie koncentracji na najwyższym poziomie przez cały dystans wyścigu. Ostatnio radzę sobie z tym dobrze, liczę, że utrzymam ten dobry poziom. Stawka może być mocno ściśnięta ze względu na krótką pętlę toru, co może zwiastować ciekawy wyścig. Liczę na dobry występ Kamila, dobrze się czuje na tym obiekcie i mam nadzieję, że pojedzie równo i nie popełni błędów.
Kubusa96 (Red Bull): I znów wracamy na ten tor, który jak widać, jest dla naszej ligi przeznaczeniem. Pamiętam, jakie obawy były przed pierwszym sezonem i trzeba powiedzieć, że trochę się sprawdziło, ale myślę, że to było spowodowane tym, że to było F1 Challenge. Myślę, że teraz będzie trochę prościej, ponieważ tor nie wydaje się być tak trudny jak wtedy, no i tutaj można bardziej powalczyć. Nawet lubię tu jeździć, myślę, że wcale ten tor aż tak trudny nie jest, jak się mówiło, na pewno korkociąg jest pewnym wyzwaniem, natomiast przy tych bolidach, którymi dysponujemy, to myślę, że tym razem hołoty tam nie będzie. Na pewno jest obawa o start, który nie będzie należał do łatwych, ale liczę, że sobie poradzimy. W tamtym wyścigu poszło mi naprawdę dobrze, teraz nie mam raczej szans na powtórzenie podium, ale powalczę od pierwszego do ostatniego metra. Okrążeń jest mnóstwo i można na pewno się zdekoncentrować, a tutaj o to łatwo, bo wiele zakrętów jest szybkich, ale nie aż tak, by móc jechać bez odjęcia. Trzeba być rozważnym, bo największym wrogiem dla każdego kierowcy tutaj jest... on sam. I to nie jest żadna przesada. Bardzo chciałbym pojechać bezbłędnie i spróbuję to zrobić. Stawka tutaj może być ciasna, zawodnicy mocno przyspieszyli i stają się coraz lepsi, podczas gdy ja stanąłem. Chciałbym zatem jeszcze pokazać, że stać mnie na więcej i myślę, że wyścig tutaj jest dla mnie szansą. Powinno być dobrze, mamy z Szymkiem tutaj perspektywy na fajny wynik.
Patryk Kręgiel (Ferrari): Po wielkiej wtopie w Baku potrzebuję dobrego wyniku. Dobre ustawienia samochodu i fakt, że lubię ten tor, mają mi w tym pomóc. Make America Great Again, nagroda Złotego Golda za Big One dla Kamila już czeka...
Kamillo99 (Renault): Tor Laguna Seca jest bez wątpienia jednym z moich ulubionych torów na których miałem okazję jeździć i będę starał się o jak najlepszy wynik. Myślę, że będzie bardzo ciasno w czołówce bo tor jest bardzo krótki, a to oznacza ciekawą walkę.
Barti (Ferrari): Bwoah. Laguna nienawidze tego toru wazne by tutaj pojechac przed kamilem tylko tyle chce. Tor wymagajacy mało odcinków prostych charakterystyka toru ktorych nie lubie. Chociaz Monaco czy Baku udalo sie to dlaczego tu ma sie nie udać trzeba cisnąć.
After (McLaren): Tor Laguna Seca bardzo dobrze mi się kojarzy, zdobyłem tu 4 miejsce. Aktualnie jeździ mi się tu bardzo dobrze, wręcz wyśmienicie! Według mnie wygra tutaj osoba, która przejedzie najdokładniej, gdyż każdy błąd może tu srogo kosztować, ponieważ różnice między czasami powinny być niewielkie. Liczę na dobrą zdobycz punktową.
Nazwa GP: United States Grand Prix
Lokalizacja: Monterrey, Kalifornia, USA
Nazwa toru: Mazda Raceway Laguna Seca
Długość: 3,602 km
Liczba zakrętów 11
Kierunek: przeciwnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Sebastien Bourdais, 1:05.880, Champ Car, 2007
Liczba okrążeń (F1): 87
Liczba okrążeń (liga): 39
Dystans wyścigu (F1): 313,374 km
Dystans wyścigu (liga): 141,018 km
Prognoza pogody: Nie ma co liczyć na deszcz, upałów nie będzie. Idealne warunki na ściganie.
Zapowiada się kolejny pasjonujący weekend GP w naszej lidze. Bukmacherzy już szykują kursy na ten wyścig, a oto i one:
1. Zwycięzca wyścigu
Kierowca
Mnożnik
Markovsky2k17
1.20
Szymusso
1.50
Tarask
2.00
2. Czy Kamillo99 dojedzie do mety?
Opcja
Mnożnik
Tak
2.50
Nie
2.00
3. Kierowca spoza TOP 3 stanie na podium?
Opcja
Mnożnik
Tak
2.00
Nie
1.50
4. Ktoś zakończy wyścig na korkociągu?
Opcja
Mnożnik
Tak
2.00
Nie
3.00
Obstawiamy w komentarzach, podając wasze opcje i wkład. Każdy "otrzymuje" 100 ExtremeCoins'ów. Kto trafi najwięcej zdarzeń w wyścigu, otrzyma szansę wystąpienia jako pierwszy w nowej serii na stronie. Zapraszam do udziału w wyścigu oraz zabawy w ligowym typerze. Do zobaczenia na torze!
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum