header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów Formuły 1 w Meksyku rozpoczyna się w latach sześćdziesiątych XX wieku. Pierwszy wyścig o GP Meksyku na Hermanos Rodriguez zorganizowano w 1963 roku i organizowano je do 1970. Po kilkunastoletniej przerwie F1 wróciła do Meksku, dokładniej w 1985 roku i została tam do 1992. Po tym okresie F1 znowu zapomniała o Meksyku, ale tor gościł wyścigi innych serii, m. in. CART (dzisiejsze IndyCar), czy GrandAm (dzisiejsze IMSA WeatherTech Sports Car Championship). Jednakże po opuszczeniu toru przez CART i GrandAm, tor trochę podupadał. Na ratunek przyszła ponownie Formuła 1, wraz z Hermanem Tilke. Ów architekt przeprojektował tor pod dzisiejsze standardy bezpieczeństwa i od 2015 ponownie mamy GP Meksyku.

Meksykański obiekt początkowo miał równe 5 km długości. W latach 1985-1992 obiekt ten miał odpowiednio 4,421 km długości, zaś obecnie tor ma jeszcze mniej - 4,305 km. długości. Autodromo Hermanos Rodriguez słynie z wielu powodów. Jest to obiekt położony najwyżej w całym kalendarzu F1 (wysokość powyżej 2000 m.n.p.m.). Z tego powodu również wynika ciekawa rzecz, bowiem ciśnienie na takiej wysokości jest o wiele niższe od tego znad powierzchni morza, co oznacza bardzo małą gęstość powietrza, przez co zespoły mogą korzystać z pakietów aerodynamicznych na tor w Monako, a i tak możliwe jest uzyskiwanie wysokich prędkości maksymalnych. Tor miał również słynny zakręt Peraltada, który był nachylony i pokonywano go z przerażającą prędkością. W wyścigu w roku 1990 właśnie na tym zakręcie Mansell wyprzedził Bergera, by ostatecznie zająć drugie miejsce za Prostem i zdobyć dublet dla Ferrari. Na tym zakręcie wypadek miał Ayrton Senna, z którego wyszedł bez szwanku. Obecnie bolidy nie przejeżdżają przez ten zakręt, w zamian pokonują sekcję przy byłym stadionie baseballowym Foro Sol.

Wśród kierowców Marek nadal ma dużą przewagę nad resztą stawki. Szymusso zamiast gonić Marka, powinien pilnować drugiej pozycji, gdyż trzeci Tarask ma do niego tylko punkt straty. Kuba nie ma co myśleć o podium wśród kierowców, a nawet powinien obawiać się Patryka Kręgla - kierowca Ferrari jest w gazie i traci już tylko 14 "oczek". Wśród konstruktorów Red Bull powoli może świętować mistrzostwo, gdyż nikt im już nie wyrwie prowadzenia. Sauber ma tylko 2 "oczka" przewagi nad Williamsem, ale to zasługa Marka w pierwszej połowie sezonu. Renault bezpiecznie okupuje 4. lokatę, a Ferrari umacnia się na 5. miejscu.

Paru kierowców zgodziło się wypowiedzieć na temat toru. Oto ich wypowiedzi:

Tarask (Sauber):
Tego toru naprawdę nie lubiłem i wydawał mi się być najgorszym w kalendarzu. Gdy trochę na nim pojeździłem to zmieniłem zdanie. Pokombinowałem w secie i próbowałem inaczej przejeżdżać zakręty, nawet polubiłem ten tor. Liczę przede wszystkim na powtarzalną jazdę i tempo, w dwóch poprzednich GP mi się to udawało. Cieszę się, że wreszcie mogę się porządnie skoncentrować na jeździe, bo wcześniej to było moim największym problemem.

Patryk Kręgiel (Ferrari):
Tor niezbyt mi przypada do gustu, ale trzeba jechać swoje. Z Bartim liczymy na jakieś mocne punkty, a osobiście może jakieś podium?

Nazwa GP: Gran Premio de Mexico
Lokalizacja: miasto Meksyk, Meksyk
Nazwa toru: Autodromo Hermanos Rodriguez
Długość: 4,305 km
Liczba zakrętów 17
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Lewis Hamilton, 1:18.704, Mercedes, 2016
Liczba okrążeń (F1): 71
Liczba okrążeń (liga): 32
Dystans wyścigu (F1): 305,049 km
Dystans wyścigu (liga): 137,272 km

Program GP:
Trening: 1.08 (wtorek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 2.08 (środa), godz. 19:00
Wyścig: 2.08 (środa), godz. 19:40
Prognoza pogody: Możliwe burze podczas treningu, w trakcie wyścigu ciepło i słonecznie.

Zapowiada się na prawdę pasjonujący wyścig. Liczymy na frekwencję taką, jak w poprzednich wyścigach. Do zobaczenia na torze!
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430