header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Pierwsze wyścigi w Singapurze organizowano w latach 60. XX wieku, jednakże pod nazwą GP Malezji. Po zdobyciu niepodległości w 1965 roku, wyścig ten organizowano już jako GP Singapuru. Na ulicznym torze Thomson Road wyścigi gościły do 1973 roku. Jednakże nie gościła tam Formuła 1, tylko Formuła Libre.

Singapur wrócił na języki świata motorsportu w 2008 roku, organizując pierwszy w historii wyścig F1 w sztucznym świetle. Obawiano się o oświetlenie które mogłoby oślepiać kierowców, jednak obawy te się nie potwierdziły i nie potwierdzają - jednak wracają, gdy prognozy mówią o opadach deszczu. Mimo to, w pamięci kibiców została słynna afera "Crashgate" - Nelsinho Piquet na polecenie swojego zespołu, Renault, rozbił swój bolid, co spowodowało wyjazd Safety Cara. Jego kolega z zespołu, Fernando Alonso, był już po postoju, a kierowcy przed nim jeszcze nie. Przepisy były wówczas takie, że dopóki stawka za Safety Carem się nie uformuje, aleja serwisowa jest zamknięta. Kierowcy przed Alonso musieli zjechać, gdyż zabrakłoby im paliwa. Wtedy to Felipe Massa wyrwał wąż tankujący paliwo, tracąc cenne punkty, oraz niejako mistrzowski tytuł. Zamieszanie spowodowało, iż Alonso wygrał ten wyścig. Rok później Piquet odszedł z zespołu i wyjawił prawdę o swoim wypadku.

W 2013 zmodyfikowano tor, usuwając szykanę Sling, gdzie tarki były tak wysokie, że TiDiEj by nie ścinał albo się tą szykanę przejechało poprawnie, albo lądowało się na ścianie. W jej miejscu jest teraz zakręt w lewo. W 2015 roku zmodyfikowano sekcję prowadzącą przez Anderson Bridge - obecnie jedzie się tam lewą stroną, a nie prawą.

Pod nieobecność Marka, faworytami do triumfu są bracia z Red Bulla - Szymek na pewno odrobi znaczną część strat do lidera generalki, a ostatnio jest w starej, dobrej formie. Kuba bardzo lubi ten tor, a i on ostatnio odnalazł formę. Tarask też może namieszać, ostatnio jest coraz bliżej Marka i Szymka. Ciężkie zadanie będzie przed Kręglem, który mimo dobrej dyspozycji musi uważać na limity toru - w Kanadzie nie uważał i musi startować z końca stawki oraz się pilnować. Wśród konstruktorów: Red Bull może sobie już zapewnić mistrzowski tytuł. Sauber spokojnie utrzyma podium, ale nie wiadomo czy będzie drugi, czy trzeci. Trzeci na pewno nie będzie Williams, jeśli Kamil dojedzie daleko przed Mikrusem i Extremento. Dalej sytuacja jest w miarę ustabilizowana.

Paru kierowców wypowiedziało się na temat toru. Zobaczmy co mieli do powiedzenia:

Tarask (Sauber):
Fajny tor.

Kubusa96 (Red Bull):
Czekałem na to GP od początku sezonu. Nie jest tajemnicą, że uwielbiam ten tor, ma dla mnie szczególne znaczenie. Skąd wzięła się ta miłość? Przede wszystkim tor mi pasuje, jest podłożony pod mój styl jazdy. Zawsze lubiłem jeździć w nocy (mam też tak z jazdą rzeczywistym autem) i ta otoczka bardzo mi się podoba. No i wygrałem tutaj swój pierwszy wyścig w życiu, fantastyczna sprawa. Szkoda tylko, że zakręt nr 10 jest inny, bo tamten po prostu uwielbiałem. Mniejsza z tym. Przyjechałem do Singapuru z dużym optymizmem. Mój ostatni występ w Kanadzie był bardzo pozytywny, wróciła dobra dyspozycja i uważam, że tutaj mogę również być w kontakcie z najlepszymi. Nie ukrywam, że bardzo na to liczę. Każdy chciałby wypaść jak najlepiej na swoim ulubionym torze. Ale teraz nie chcę się napalać, jak to było rok temu, choć wtedy byłem uważam najszybszy, ale tylko moja głupota sprawiła, że byłem ,,tylko" trzeci. Teraz taki wynik biorę w ciemno, ale wiem, w jakiej jestem sytuacji. Podchodzę z dużym respektem do rywali i bardzo ich szanuję. Nie liczę na to, że będę tutaj bił się o nie wiadomo co, ale chcę czerpać radość z bycia tutaj. Chcę pojechać dobrze, żeby nie popełnić głupich błędów, pokazać na co mnie stać. Będę jeszcze szukał dobrego tempa wyścigowego i myślał nad strategią, pamiętając oczywiście że jest jeszcze Szymek. Mam jeszcze apel do kierowców, aby nie ścinali toru. Ostatnio mieliśmy z tego tytułu nieprzyjemności i wolałbym, by to się nie powtórzyło. Szkoda by było psuć to co wypracowaliśmy. Trochę się niepokoję o frekwencję, ale liczę, że źle nie będzie.

(Wypowiedź kierowcy Saubera to faktyczna wypowiedź; tak było, nie zmyślam).

Nazwa GP: Singapore Airlines Singapore Grand Prix
Lokalizacja: Singapur, Singapur
Nazwa toru: Marina Bay Street Circuit
Długość: 5,065 km
Liczba zakrętów 23
Kierunek: przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Nico Rosberg, 1:42.584, Mercedes, 2016
Liczba okrążeń (F1): 61
Liczba okrążeń (liga): 28
Dystans wyścigu (F1): 308,828 km
Dystans wyścigu (liga): 141,820 km

Program GP:
Trening: 13.08 (niedziela), godz. 19:30
Kwalifikacje: 14.08 (poniedziałek), godz. 19:00
Wyścig: 14.08 (poniedziałek), godz. 19:40
Prognoza pogody: Przez cały weekend GP możliwe są opady deszczu, a nawet burze, z naciskiem na możliwe.

To już ostatnie wyścigi III sezonu, liczymy na utrzymanie dalej obecnej frekwencji i na jak najczystszą jazdę, wystrzegajmy się ścinania. Do zobaczenia na torze i powodzenia!
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430