· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów Formuły 1 w Japonii zaczyna się stosunkowo niedawno, bo dopiero w 1976 roku. Gospodarzem pierwszego wyścigu w kraju kwitnącej cebuli wiśni był tor Fuji Speedway - była to wówczas bardzo szybka i niebezpieczna pętla, dodatkowo wyścig był rozegrany w deszczu. Tor pierwotnie otworzono w 1965 roku, z założenia to miał być owal. Jednak z racji, że pieniądze wystarczyły na 1 łuk, wybudowano tor drogowy. Rozstrzygający o mistrzostwie wyścig wygrał Mario Andretti, a jeden z kandydatów do końcowego triumfu - Niki Lauda - wycofał się po 3 okrążeniach. Jego rywal, James Hunt dojechał trzeci, co dało mu tytuł mistrza świata. W sezonie 1977 wygrał Hunt, a Formuła 1 wyniosła się z obiektu u stóp wulkanu Fuji.
Cyrk F1 wrócił do Japonii w 1987 roku, tym razem na tor Suzuka. Inauguracyjne zawody wygrał Gerhard Berger. W sezonie 1989 na tym torze rozstrzygnęła się walka o tytuł mistrza świata między dwoma kierowcami McLarena - Ayrtonem Senną i Alainem Prostem. W ostatniej szykanie Brazylijczyk wypchnął francuskiego kolegę z toru, w efekcie czego temu drugiemu zgasł silnik, a porządkowi pomogli Sennie wyjechać na tor. Brazylijczyk wygrał, jednak go zdyskwalifikowano - w efekcie wyścig wygrał Włoch, Alessandro Nannini, a tytuł mistrza świata zdobył Prost. Rok później Senna się zrewanżował i na 1. zakręcie skasował Prosta jeżdżącego wówczas w Ferrari. Obaj nie zdobyli punktów, a tytuł powędrował do kierowcy McLarena. W 2006 roku spektakularnym pożarem silnika swoje szanse na ósmy tytuł mistrzowski pogrzebał Michael Schumacher, który bądź co bądź po tym sezonie kończył karierę w F1.
W 2000 roku tor wykupiła Toyota - nową nitkę toru zaprojektował Hermann Tilke, a tor ponownie otwarto w 2004 roku. W 2007 roku Formuła 1 wróciła na tor Fuji - ponownie wyścig został storpedowany przez ulewny deszcz, a Mark Webber jadący wówczas w Red Bullu w czasie neutralizacji został skasowany przez młodego Sebastiana Vettela z siostrzanego Toro Rosso, a Fernando Alonso nie poradził sobie z warunkami i poważnie rozbił swojego McLarena, co wywołało rzeczoną neutralizację. Wtedy też po raz pierwszy na podium stanął Heikki Kovalainen, jadący wówczas w barwach Renault. Od 2009 roku F1 wróciła na Suzukę, lecz ten rozdział historii GP Japonii nie jest wesoły - w 2014 roku tajfun przechodził akurat w czasie GP Japonii - efekt: ulewny deszcz, zero możliwości jazdy. Mimo to, wyścig ruszył, a po 3 okrążeniach jazdy za Safety Carem został przerwany na jakiś czas. Po tym, jak deszcz słabł, wyścig ponownie ruszył, a co było dalej niestety wiadomo...
Faworyci do zwycięstwa w wyścigu to na pewno duet Red Bulla, który chce się odkuć po nieudanym wyścigu w Singapurze. Do walki o dobre punkty włączyć się powinni Tarask i kierowcy Ferrari. Wśród zespołów sytuacja jest taka, że Red Bull może sobie zapewnić mistrzowski tytuł, Sauber wicemistrzostwo, a Ferrari tymczasowo może wyprzedzić Renault.
Paru kierowców wypowiedziało się na temat toru. Zobaczmy co mieli do powiedzenia:
Kubusa96 (Red Bull): Będąc szczerym, chciałem, by Fuji znalazło się w kalendarzu, ale... ostatni raz jeździłem na nim chyba z 8 lat temu. Pamiętałem tylko, że mi się podobał i że wolę go 100 razy bardziej od Suzuki, ale konfiguracji ni w ząb. Kiedy jednak przejechałem się, wszystko się przypomniało. Uczciwie jednak mówiąc, tor jest prosty, strasznie szeroki, prosta startowa jest cholernie długa, a potem trudność sprawia już tylko trzeci sektor. Nie oznacza to jednak, że będzie łatwo. Przede wszystkim jednak nie wiemy, co będzie z internetem. Wiemy już, ile razy nam zaszkodził, a w Singapurze to był po prostu szczyt chamstwa. Zapomnieliśmy już jednak o tym nieprzyjemnym incydencie i postanowiliśmy się wyluzować i skupić na sobie. Myślę, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, ale jeszcze na pewno nie na 100%. Nie wiemy, jak będą się spisywać opony, trochę nas to martwi, gdyż jednak jest tutaj parę zakrętów, które strasznie pożerają opony, ale jeszcze będziemy to wszystko sprawdzać. Uważam natomiast, że nasze tempo będzie tutaj bardzo dobre i stać nas będzie na dużo. Fajnie byłoby po rozczarowaniu nie mieć tym razem problemów i móc normalnie powalczyć. Jeśli nic nas nie zawiedzie z zewnątrz i wszystko pójdzie zgodnie z planem, to będziemy się dobrze bawić, a to powinno nas zaprowadzić daleko.
Patryk Kręgiel (Ferrari): Fuji... fajny tor, jeździ się przyjemnie. Opony dostają w kość na 4. zakręcie, ale potrafią długo trzymać. Stać mnie na podium, Bartiego myślę że również.
Nazwa GP: Japanese Grand Prix
Lokalizacja: Oyama, prefektura Shizuoka, Japonia
Nazwa toru: Fuji International Speedway
Długość: 4,563 km
Liczba zakrętów 16
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Felipe Massa, 1:18.426, Ferrari, 2008
Liczba okrążeń (F1): 67
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu (F1): 305,721 km
Dystans wyścigu (liga): 137,575 km
Program GP:
Trening: 17.08 (czwartek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 18.08 (piątek), godz. 19:00
Wyścig: 18.08 (piątek), godz. 19:40
Prognoza pogody: Przewiduje się opady deszczu, a nawet burze. Może być interesująco...
Sezon chyli się ku końcowi, liczymy na utrzymanie dalej obecnej frekwencji i na jak najczystszą jazdę, wystrzegajmy się ścinania. Do zobaczenia na torze i powodzenia!
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum