header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów Grand Prix w Niemczech rozpoczyna się w 1926 roku. Gospodarzem pierwszego wyścigu był tor AVUS, który w praktyce był fragmentem autostrady z dwoma nawrotami - jednym mniejszym, południowym i drugim większym oraz nachylonym, północnym. Jezdnię oddzielał tylko pas trawy, a rozwijano tam duże prędkości... mówiąc krótko, tor był niebezpieczny, a zbudowany w celach propagandy Hitlera - chciał pokazać, że Deutschland uber alles - i pokazał. W 1959 roku nawet zorganizowano tam wyścig Formuły 1, ale szybko się stamtąd wyniesiono.

Następnie GP Niemiec gościły tory Hockenheim i Nurburgring - pierwszy to były w zasadzie trzy proste w lesie, przedzielone kilkoma wolniejszymi zakrętami. Po śmierci m.in. Jima Clarka postawiono trzy szykany i sekcję stadionową. W międzyczasie na Nurburgringu byliśmy świadkami m.in. strasznego wypadku Nikiego Laudy w 1976 roku, Nordschleife uznano za tor zbyt niebezpieczny i rozpoczęto jego przebudowę, zakończoną w 1985 roku. Od 1986 roku Hockenheim gości GP Niemiec, a Nurburgring gościł GP Luksemburgu i Europy. W 2002 roku przebudowano Hockenheim do obecnych kształtów. W 2015 roku GP Niemiec miało się odbyć na Nurburgringu (zgodnie z umową, że w latach nieparzystych F1 gości Nurburgring, a w parzystych Hockenheim), lecz kłopoty finansowe sprawiły, że rundę przeniesiono na Hockenheimring - ostatecznie haracz dla Berniego Ecclestone'a nie wpłynął od żadnego z torów i GP Niemiec nie było.

Faworytami do triumfu na pewno będą kierowcy Red Bulla, który jest już mistrzem konstruktorów. Renault będzie chciało wrócić na podium i pomóc ma w tym wracający z wakacji Marek. Tarask i Kręgiel też będą chcieli tu wygrać, a zwłaszcza kierowca Ferrari podbudowany wynikiem GP Japonii, przez co jest tylko 2 punkty za Kubą. Wśród konstruktorów sytuacja w zasadzie się już unormowała, jedyną niewiadomą jest obsada trzeciego miejsca, o które walczyć będą Ferrari i Renault.

Paru kierowców wypowiedziało się na temat toru. Zobaczmy co mieli do powiedzenia:

Markovsky (Renault):
Hockenheim jest tym torem, na którym dobrze się czuję. Co prawda nie jest to stara wersja, która była jeszcze lepsza, to jednak tą także lubię. Wyzwanie jednk będzie spore, bowiem mam skrócone przygotowania do wyścigu, jednak nie powinno to znacznie wpłynąć na moje osiągi. Chciałbym pojechać swoje i nie oglądać się na innych, wtedy będzie dobrze. Cele się nie zmieniają, jak zresztą przez cały sezon.

Kubusa96 (Red Bull):
Hockenheim to nie jest tor, który jakoś wybitnie lubię, bardziej mi podchodzi Nurburgring. Ale są też obiekty, które kojarzą mi się znacznie gorzej, tak jak pisałem kiedyś, względnie lubię po nim jeździć, bowiem jeździ się tu całkiem szybko i dość przyjemnie. Myślę, że moje osiągi nie będą tu najgorsze, a ostatni dobry wynik dał jeszcze więcej motywacji na te dwa ostatnie wyścigi. Przede wszystkim jednak, bardzo liczę, że znowu unikniemy z Szymkiem problemów z internetem. To jest najważniejsze. Bardzo byśmy chcieli móc myśleć tylko o wyścigu, ale na razie nie jest to niestety możliwe. Na pewno też nie mamy łatwego życia z oponami, ale może będzie lepiej jak w Japonii. Fajnie, że będę mógł tym razem być na treningu, może to coś pomoże. Reszta idzie dobrze, bowiem czuję duży luz. Osiągnąłem w tym sezonie to, o czym marzyłem i teraz jestem naprawdę uśmiechnięty i pogodnie nastawiony. Nie mam ciśnienia, że muszę obronić 4. miejsce przed Kręglem, dla mnie to naprawdę nie gra roli. Chcę tylko móc normalnie rywalizować i pojechać fajny wyścig, na co na pewno mnie stać. Liczę, że będzie też nas jak najwięcej, warto by było w tym końcowym fragmencie sezonu. Fajnie byłoby znów mieć taki wyścig jak na Fuji, choć tutaj będzie już oto dużo trudniej. Zatem przede wszystkim - nie mieć problemów, dojechać do mety i dobrze się bawić.

Patryk Kręgiel (Ferrari):
Po dobrym Fuji, czas na kolejny dobry wyścig na Hockenheim. Liczę, że uda mi się wejść na podium i wyprzedzić Kubę w generalce.

Nazwa GP: Großer Preis von Deutschland
Lokalizacja: Hockenheim, Badenia-Wirtembergia, Niemcy
Nazwa toru: Hockenheimring
Długość: 4,574 km
Liczba zakrętów 17
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Kimi Raikkonen, 1:13.780, McLaren, 2004
Liczba okrążeń (F1): 67
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu (F1): 306,458 km
Dystans wyścigu (liga): 137,906 km

Program GP:
Trening: 23.08 (środa), godz. 19:30
Kwalifikacje: 24.08 (czwartek), godz. 19:00
Wyścig: 24.08 (czwartek), godz. 19:40
Prognoza pogody: Przez cały weekend niebo będzie bezchmurne, nie ma szans na deszcz.

Pomimo wielu znaków zapytania możemy być pewni emocjonującego wyścigu. Czy Szymek zbliży się do Marka? Czy Ferrari obroni się przed Renault? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w relacjach z GP Niemiec, na które serdecznie zapraszam.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430