header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Zacznijmy od moda, ponieważ to jest sprawa zdecydowanie najważniejsza. Postanowiliśmy mimo braku jakiegoś dobrego moda na rok 2017 spróbować wprowadzić do ligi właśnie tegorocznego moda. Podstawą jest mod od Palinho, jednak reszta będzie już zgoła odmienna. Fizyka zostanie zaczerpnięta z moda od WCP z 2012 roku, poza tym jest dużo pracy nad silnikiem, oponami i tego typu sprawy, jednak mogę powiedzieć, że wszystko jest na naprawdę dobrej drodze i udaje się to wszystko ogarnąć. Z założenia ma być trudniej niż w tym sezonie i tak powinno być. W przyszłosezonowym modzie dostępne będzie aż pięć typów slicków, czyli wszystkie jakie są w aktualnej F1 - od ultramiękkich aż po twarde. Przede wszystkim jednak zaletą tego moda będzie możliwość dobrej rywalizacji na deszczu, co w aktualnym modzie niestety zbyt możliwe nie jest. Jeśli chodzi o blokadę setupu, nadal będą zablokowane te same pozycje, jak w obecnym modzie, ale dodatkowo myślimy nad blokadą skrzyni biegów, co w teorii ma sprawić wyrównanie stawki. To jest jednak pomysł wciąż do dyskusji. Ponieważ nie planujemy powiększenia limitu kierowców w lidze, dostępne będzie 8 zespołów - wszystkie z 2017 roku oprócz McLarena i Saubera. Jeśli chodzi o poziom zużycia opon, to pozostanie na mnożniku x2, natomiast prawdopodobnie tak samo będzie z paliwem, ponieważ bolidy 2017 pożerają go mniej. Prace nad modem trwają już od jakiegoś czasu i efekty są coraz lepsze. Dzięki temu będziecie mogli szybciej otrzymać specyfikację na przyszły sezon, a niedługo do ukończenia moda powinny pozostać detale.

A tymi detalami jest planowany powrót do własnych numerów startowych, które weszły w niedokończonym sezonie drugim. Wszystko wskazuje na to, że znów na samochodzie będziemy mieć swój własny numer startowy. Na tą chwilę jednak zanosi się na to, że będą musiały być to numery, które wybraliście przed sezonem drugim, gdyż de facto takie numery z założenia mają być już stałe. To, czy będą tu numery wybrane już, czy też będzie wybieranie od nowa, zostanie jeszcze poddane dyskusji. Jednak, co oczywiste, najpierw musielibyśmy zorganizować zapisy, aby wiedzieć, na jakim bolidzie ma być dany numer. Tym samym zapisy są planowane na 1 września, czyli najbliższy piątek. To dość szybko, ale z drugiej strony będziemy mieć to szybko z głowy, co pomoże skupić się na innych rzeczach. Oczywiście, poza własnym numerem startowym, będzie można zaprojektować własny kask.

Skoro już mowa o zapisach, warto powiedzieć, jak będą one przebiegać. Pierwszeństwo będą mieli oczywiście kierowcy uczestniczący w sezonie trzecim. Zapisy będą przebiegać na podstawie klasyfikacji końcowej sezonu trzeciego. Zatem jako pierwszy zapisze się mistrz ligi, potem wicemistrz i tak dalej i tak dalej. Będzie jednak możliwość wybrania kolegi zespołowego, co sprawi, że ten z automatu będzie zapisany. Taka forma zapisów ma nagrodzić tych, którzy starali się i byli obecni na sesjach w obecnym sezonie. Abym jednak mógł ułożyć taką listę, muszę wiedzieć, kto jest w ogóle zainteresowany startem w kolejnym sezonie. Dlatego proszę wszystkich kierowców, którzy chcą uczestniczyć w czwartej odsłonie ligi, o zgłoszenie się do mnie do dnia 30 sierpnia.Kiedy zakończą się zapisy dla kierowców z trzeciego sezonu, do ligi będzie mogła dołączyć reszta, na zasadzie kto pierwszy ten lepszy.

Zmianie ulegnie też forma wyboru torów do kalendarza. Pozostanie układ z 18 wyścigami i finałowym GP w Polsce, natomiast nie będzie już teraz podziału na konkretną ilość torów z aktualnej F1 i konkretną ilość torów spoza niej (było to 12+6). Teraz wszystko będzie zależało od was. No, prawie wszystko. Kierowcy, którzy zostaną zapisani, otrzymają możliwość wyboru do kalendarza jednego toru, który im się podoba. Czyli tym razem ma być dla każdego coś dobrego. Lista torów możliwych do wyborów już praktycznie powstała, jedynym obostrzeniem będzie - tak jak do tej pory - to, że nie będzie możliwości, aby były dwa lub więcej torów z jednego kraju. Tutaj także będzie wybór wg klasyfikacji końcowej tego sezonu, zaczynając od mistrza. Będziecie musieli się zastanowić, ponieważ wybrany przez was tor wejdzie do kalendarza automatycznie. Głosowanie będzie tajne, po kolei - najpierw listę dostanie mistrz, wybiera tor, potem wicemistrz dostanie listę już bez tego toru i torów z tego samego kraju (czyli jeśli np. mistrz wybierze Albert Park, wicemistrz dostaje listę bez torów z Australii) i tak dalej aż do końca. Dodatkowo, oprócz tego podacie tor z Polski, który chcecie w kalendarzu. Ten, który dostanie od wszystkich największą liczbę głosów, będzie areną finału sezonu czwartego. Oczywiście, to nie sprawi, że zapełnimy cały kalendarz, bowiem w ten sposób maksymalnie uzbieramy 16 torów, a potrzeba 18. Nie wiadomo jeszcze, jak wybierzemy pozostałe, prawdopodobnie będzie to losowanie. To jest już pomysł, który na pewno wejdzie do ligi, ponieważ chcę spróbować czegoś nowego i zobaczyć, jak to wyjdzie w praktyce.

Wszystko wskazuje również na to, że inaczej będzie ustalana pogoda na dane GP - a mianowicie skorzystamy z możliwości zastosowania pogody Scripted. Na czym to polega? W skrócie - w każdym pliku dotyczącym toru można ustalić prawdopodobieństwo deszczu. Później tworzony jest skrypt, który ustala prognozę na cały czas trwania sesji - nieważne, czy to trening, kwalifikacje, czy wyścig. To oznacza, że oczywiście poznamy prognozę już wcześniej, ale jej zaletą jest to, że może ona się sprawdzić, bądź nie. Istotną informacją jest to, że będziemy wiedzieć, jak duże będzie prawdopodobieństwo deszczu i w którym momencie możemy się go spodziewać. To może sprawić, że zrobi się jeszcze ciekawiej, szczególnie w kwestii taktyki. Jednak, aby ten pomysł miał rację bytu podczas wyścigu, musimy zwiększyć nieco dystans wyścigu, ponieważ 45% to trochę za mało. Padł pomysł zwiększenia dystansu do 60% realnej liczby okrążeń, co oznaczałoby wydłużenie wyścigu o ok. 10 okrążeń i co za tym idzie ok. 15 minut. To dość dużo, dlatego na tą chwilę najbardziej prawdopodobną opcją jest wydłużenie dystansu do 55% realnej liczby okrążeń. Ponieważ jednak dopiero poznajemy możliwości skryptowej pogody, na razie trudno powiedzieć, czy ten pomysł przejdzie, ale jest to bardzo prawdopodobne. Dobrze byłoby jednak poznać waszą opinię na ten temat.

Start czwartego sezonu planowany jest na ok. 20 września. Celem jest, by ta kampania zakończyła się jeszcze w tym roku, o co oczywiście łatwo nie będzie. Nie zamierzam wywierać jednak presji, bowiem trzeba liczyć się z tym, że ze wszystkim możemy do tego czasu nie zdążyć, zwłaszcza, jeżeli dopiero testujemy możliwości pogody scripted. Jednak najprawdopodobniej zapisy ruszą już 1 września, natomiast nie jestem jeszcze w stanie powiedzieć, kiedy rozpocznie się procedura wyboru torów do kalendarza.

Reszta kwestii regulaminowych będzie dopiero ustalana. Zachęcam serdecznie do wyrażenia swoich opinii na temat proponowanych zmian i dodawania swoich pomysłów - bardzo bym chciał, aby wszyscy byli zadowoleni z tego, w jakim kierunku liga podąży i by czwarty sezon dał jeszcze więcej radości i zabawy z rywalizacji. W razie wszelkich pytań, gdy coś jest niejasne, lub propozycji na temat kolejnego sezonu, proszę serdecznie o kontakt ze mną w prywatnych wiadomościach. Natomiast w razie pytań lub pomysłów dotyczących moda, proszę kontaktować się z TiDiEjem, który zarządza zespołem pracującym nad specyfikacją na sezon czwarty. To na razie tyle, jeśli chodzi o informacje związane z czwartym sezonem. Pozdrawiam, Kubusa96.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430