header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Zaczniemy od informacji na temat nowego sezonu. Wiemy już, że zapisało się do ligi trzynaście osób - poza dwunastką, która miała pierwszeństwo, mamy jeszcze wracającego do ligi Norbiego. Zostały zatem 3 miejsca. Mod na nowy sezon będzie gotowy już niedługo, a początek testów planowany jest na 12-13 września. Z kolei start sezonu przewidywany jest na 19 września. Wszystko jeszcze jednak może osunąć się w czasie. Główne zmiany na następny sezon, to wydłużenie dystansu wyścigu do 55%, zakaz używania klawisza ESC w trakcie kwalifikacji i po zakończeniu wyścigu, a także to, że na każdy wyścig będzie wybierany zestaw dwóch mieszanek opon. Zmiany zostały już zawarte w regulaminie, zatem proszę o jego przeczytanie. Zaglądajcie też jak najczęściej na slacka. Dziś lub jutro rozpoczynamy procedurę wyboru torów do kalendarza. Po wysłaniu wiadomości macie 8 godzin na to, by mi odpowiedzieć. W razie braku odpowiedzi, wypadniecie na koniec kolejki. Od razu jednak zaznaczam, że kolejność wyścigów nie będzie taka sama, jak kolejność wyboru.

A teraz przechodzimy już do ,,gali", czyli ogłoszenia wyników. Zaczynamy od kierowcy sezonu. Nominowana była czołowa piątka tego sezonu, ale faworyt był zdecydowany - Markovsky, Mistrz Ligi, spisywał się w tym sezonie znakomicie. 7 zwycięstw z rzędu, w całym sezonie 11 - wynik fenomenalny. Nie mogło być inaczej i dostał aż 11 głosów, czemu dziwić się nie można. To było po prostu do przewidzenia. Udało się jednak jeszcze komuś zyskać uznanie - Tarask i, zdecydowanie niespodziewanie, Kubusa96, zdobyli po jednym głosie. Pozostali dwaj kandydaci głosu nie uzyskali, ale tutaj o niego było po prostu za ciężko.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Markovsky11
2. Tarask1
2. Kubusa961
4. Szymusso0
4. Patryk Kręgiel0


Odkrycie sezonu to kategoria w tym wypadku bardzo ciekawa. Ten sezon bowiem pokazał, że niektórzy kierowcy są w stanie rywalizować na wysokim poziomie, choć wcześniej mogli o nim jedynie pomarzyć. Jednak głównym faworytem wydawał się być Barti, który dokonał ogromnego skoku jakościowego, co tylko pokazało, że jeśli ma się chęci - można. Zagrozić mógł mu chyba tylko Kamillo, który także wskoczył na wyższy poziom. Jednak kierowca Ferrari odniósł zdecydowane zwycięstwo - dostał aż 9 głosów, podczas gdy Kamil tylko 2 i musiał się zadowolić drugim miejscem wspólnie z Sorontarem, którego niezła forma nie była aż tak zaskakująca. Tutaj bez głosu Extremento i MikruseK, ale wydaje się, że ta dwójka, choć zupełnie różni, to mają jedną wspólną cechę - stać ich na to, by być jeszcze lepszym.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Barti9
2. Kamillo992
2. Sorontar2
4. Extremento0
4. MikruseK0


Wybór rozczarowania sezonu ciekawił jeszcze bardziej, bowiem każdy z piątki nominowanych przed sezonem miał ambicje, a skończyło się klapą. Niektórzy zniknęli w trakcie sezonu, inni odchodzili i wracali, jeszcze inni dokończyli cały sezon, ale nie ma wątpliwości, że każdy z tej piątki w tym sezonie zawiódł. Jednak w zgodnej opinii większości zdecydowanie najbardziej rozczarował Adventure, który rozczarował nie tylko postawą na torze (i tak pojawiając się rzadko). W ,,nagrodę" dostał aż 9 głosów. Drugie miejsce dla Aftera, który wciąż nie potrafi się odnaleźć, pojawiając się też niezbyt często. Zdaje się, że powinien wziąć przykład z Bartiego, którego kiedyś bił na głowę. Jeden głos, który dał podium, uzyskał Piter, który zaczął wspaniale, ale potem nie potrafił tego wykorzysta i bawił się w chowanego, aż znalazł pretekst, by odejść... Jego sprawa. Bez głosu Kiroshima (widocznie ludność uznała, że należało się tego spodziewać) i Norbi, który zniknął bez śladu w trackie sezonu.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Adventure09
2. After3
3. Piter19981
4. Kiroshima0
4. Norbi0


Dalej głosujący mogli wybrać najrówniejszego kierowcę sezonu, czyli tego, który imponował bezbłędnością, równą jazdą. Tutaj także faworytem był Markovsky, który popełniał błędy niezwykle rzadko. Wygrał już w tej kategorii rok temu i nie inaczej było teraz, dostając jednak więcej głosów niż wtedy - osiem. Co ciekawe, drugą lokatę zajął Extremento. Rzeczywiście, najstarszy zawodnik ligi rzadko kiedy popełniał rażące błędy. Szymusso i Tarask dostali po jednym głosie. Ten pierwszy rzeczywiście w pewnym momencie nie przypominał z siebie z przeszłości, kiedy imponował bezbłędnością. Drugi z kolei nieraz miał z nią problemy, ale w ostatnim czasie wydaje się, że jest z tym coraz lepiej. Nie doceniono za to Sorontara.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Markovsky8
2. Extremento3
3. Tarask1
3. Szymusso1
5. Sorontar0


Same nominacje do króla manier na torze łatwe nie były. W tym sezonie bowiem kierowcy mało rozrabiali i liczba kar jest bardzo mała, co oczywiście cieszy. Jednak, jak się okazało, głosujący nie mieli problemu z wyborem zwycięzcy. Palma pierwszeństwa należy bowiem zdecydowanie do Kubusy96, który dostał aż 10 głosów. Rzeczywiście, zawodnik Red Bulla kiedy walczył, to praktycznie zawsze czysto i nikt nie zgłaszał do niego pretensji. Wyszło tu na pewno jego doświadczenie. Reszta nie miała konkurencji. O dziwo, głosu nie otrzymał jednak Markovsky, zaś pozostali otrzymali po jednym głosie. Jak zatem widać, będą musieli jeszcze wiele się napracować, by dorównać Kubie.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Kubusa9610
2. Tarask1
2. Szymusso1
2. Barti1
5. Markovsky0


Przechodzimy do wyboru najlepiej atakującego kierowcy, czyli takiego, który atakował ostro, ale skutecznie fair, nie brakowało mu przy tym brawury. Jak wiemy, wielu jest takich fighterów w naszej lidze, ale co jest istotne, widać zdecydowanie większą rozwagę i umiejętności w przeprowadzaniu ataków. Za króla tych manewrów już od jakiegoś czasu uchodzi Patryk Kręgiel, który wygrał rok temu i tak pozostało tym razem, jednak musiał się już swoją wygraną podzielić. Dostał bowiem pięć głosów, czyli tyle, ile Szymusso, który również niejednokrotnie wykazywał się swoimi umiejętnościami. Zresztą, obaj panowie dali ich próbkę we wzajemnym pojedynku w Japonii. Dwa głosy otrzymał Markovsky, być może dlatego, że nie miał w tym sezonie wielu okazji do wyprzedzania, gdyż po prostu jechał z przodu. Kubusa tym razem z jednym głosem, a żadnego nie dostał After, który jednak umiał przeprowadzać dobre ataki.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Patryk Kręgiel5
1. Szymusso5
3. Markovsky2
4. Kubusa961
5. After0


Skoro wybraliśmy najlepszego atakującego, teraz wybieramy najlepiej broniącego kierowcę. Tutaj główna uwaga skupiła się na braciach z Red Bulla, którzy kolejny już raz udowodnili, że potrafią się bronić jak mało kto. Ostatecznie jednak o jeden głos starszy pokonał młodszego. I rzeczywiście, wielu kierowców musiało się namęczyć, żeby wyprzedzić doświadczonego kierowcę, który bronił się niezwykle mądrze - Tarask, Patryk Kręgiel, Markovsky, Kamillo, Sorontar czy Barti (ze szczególnym uwzględnieniem ostatniej trójki) przekonali się, jak ciężko go pokonać. Swoje umiejętności jazdy defensywnej pokazywali jednak też pozostali trzej nominowani. Ostatecznie na podium załapał się Sorontar.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Kubusa965
2. Szymusso4
3. Sorontar2
4. Barti1
4. Markovsky1


Pora ogłosić debiutanta sezonu, ale było tutaj na pewno łatwiej, bo zbyt wielu debiutantów nie było i tak naprawdę żaden z nich nie pojechał zbyt dużej części sezonu. Na pewno nominacje trochę z przymusu dostali Patryk913 i Mar122 i też nie byli brani pod uwagę przez głosujących. Pewnie wygrał MikruseK, który wprawdzie nie miał mocnego tempa, ale nie stwarzał na torze problemów i wydaje się, że może osiągnąć więcej. Trochę zaskakujące cztery głosy dla Calpera, który jednak rzeczywiście pokazał umiejętności. Dwa głosy dla Norbiego, który gdyby jeździł dłużej, pewnie zająłby lepsze miejsce.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. MikruseK7
2. xCalpeR4
3. Norbi2
4. Mar1220
4. Patryk9130


Dalej mogliśmy zdecydować, kogo najbardziej prześladował w tym sezonie pech. Tutaj mieliśmy faworyta w posaci Szymussa i rzeczywiście wygrał tę kategorię bez trudności. Wprawdzie uplasował się na podium w końcowej klasyfikacji mistrzostw, ale ilość przegranych przez niego wyścigów z winy problemów zewnętrznych jest po prostu porażająca. Nie można jednak w tym wszystkim zapominać o pozostałych. Sorontar miał pecha w tym względzie, że nie zawsze mógł w ogóle jechać w wyścigu ze względu na napięty grafik. Kamil z kolei miewał problemy z grą. Koza i Mikrus też mieli swoje problemy. Wydaje się jednak, że żaden z tych czterech nie może się tutaj równać z Szymkiem. I wynik głosowania tylko to potwierdza.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Szymusso8
2. Sorontar3
3. Kamillo992
4. MikruseK0
4. Kiroshima0


Przechodzimy teraz już do wyboru najbardziej pamiętnych wydarzeń z tego sezonu. Zaczynamy od Pole Position tego sezonu, czyli najlepszego okrążenia w kwalifikacjach. Głównym faworytem zdawał się być występ Markovsky'ego w Monako, który wygrał wtedy z przewagą ponad sekundy nad Sorontarem. Głosujący uznali chyba jednak, że gdyby nie problemy Red Bulla, jego przewaga nie byłaby tak wielka, stąd ,,tylko" drugie miejsce dla mistrza, a także piąte - jego PP z USA nie znalazło uznania A wygrał dosyć niespodziewanie Kubusa, którego jednak zwycięstwo w kwalifikacjach na Hockhenheim było jeszcze bardziej zaskakujące. Pojechał wtedy jednak znakomicie i widocznie uznano, że to było kółko najbardziej warte zapamiętania. Problem w tym, że nic z tego PP mu potem nie przyszło... Na podium załapał się jeszcze przejazd Trzaska na torze Spa.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Kubusa96 (GP Niemiec)6
2. Markovsky (GP Monako)4
3. Tarask (GP Belgii)2
4. Szymusso (GP Wielkiej Brytanii)1
5. Markovsky (GP USA)0


Skoro już wybraliśmy najlepszy występ kwalifikacyjny, to musimy wybrać najlepszy występ wyścigowy. Tutaj już wygrana Markovsky'ego z Monako musiała wygrać - drugiego kierowcę pokonał o 50 sekund, resztę zdublował... Po prostu nic dodać nic ująć. Ale jednak i tutaj były wątpliwości i trudniej było mu wygrać tę kategorię, niż tamten wyścig (ot, taki paradoks). Doceniono też występ życia Pitera, który w Brazylii zaszokował trzecim miejscem. To chyba był już jednak ostatni jego występ, którym będzie się mógł pochwalić... Podium zdobył jeszcze Trzask, który otrzymał trzy głosy za swoją umiejętność oszczędzania opon w Kalifornii. Nie doceniono znakomitego przejazdu Szymka w Kanadzie, a Patryk Kręgiel, który świetnie spisał się w Japonii, dostał jeden głos. Nie ma jednak wątpliwości, że wszystkie pięć występów było tutaj zasłużenie.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Markovsky (GP Monako)5
2. Piter1998 (GP Brazylii)4
3. Tarask (GP Belgii)3
4. Patryk Kręgiel (GP Japonii)1
5. Szymusso (GP Kanady)0


Odchodzimy na chwilę od dawania ,,oskarów" dla kierowców i teraz otrzyma je tor, który był areną najbardziej emocjonującego i po prostu najlepszego wyścigu tego sezonu. Wybór dla kierowców nie był tym razem tak trudny jak rok temu - siedmioma głosami wygrał wyścig na torze Fuji. Na pewno wpływ na duże emocje miało to, że był to prosty obiekt. Nie ulega jednak wątpliwości, że to tylko dodało temu widowisku i oglądaliśmy znakomite pojedynki. Dużo działo się też w Bahrajnie, gdzie mieliśmy równie wiele pojedynków, ale w tym wypadku mamy ,,tylko" trzy głosy. Pozostałe trzy wyścigi otrzymały po jednym głosie, co oznacza, że każdy tutaj jest na podium. To jedyny taki przypadek w tym plebiscycie.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. GP Japonii7
2. GP Bahrajnu3
3. GP Abu Dhabi1
3. GP Francji1
3. GP Brazylii1


Teraz dowiemy się, czyj pojedynek uznano za najlepszy w tym sezonie. Wszystkie tutaj wymienione były naprawdę niezmiernie ciekawe i dostarczyły wielu wrażeń. Jednak tutaj również zwycięzca był dość wyrazisty - pojedynek Marka i Szymka z Azerbejdżanu był znakomity, toczył się praktycznie cały wyścig i przede wszystkim jego stawką było zwycięstwo w wyścigu. Warto wspomnieć, że było tu bardzo ostro, ale jednak nikt krzywdy sobie nie zrobił. Stąd siedem głosów. Potem trzy pojedynki dostały po dwa głosy. W dwóch z nim planową postacią był Kubusa, który swoją jazdą w obronie dał dużo emocji i doprowadził do szewskiej pasji Kamila w Belgii i Sorontara w USA. Szymek także znalazł się tu na podium jeszcze raz, w pojedynku z Kręglem na Fuji. O dziwo, nie doceniono pojedynku Aftera, Bartiego i Kamila z Bahrajnu, choć tam też działo się naprawdę wiele.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Markovsky vs Szymusso (GP Azerbejdżanu)7
2. Szymusso vs Patryk Kręgiel (GP Japonii)2
2. Kubusa96 vs Kamillo99 (GP Belgii)2
2. Sorontar vs Kubusa96 (GP USA)2
5. After vs Barti vs Kamillo99 (GP Bahrajnu)0


Skoro już jesteśmy przy pojedynku, to teraz już wybierzemy fightera, który dokonał najbardziej pamiętnego manewru wyprzedzania w tym sezonie. Tak jak rok temu wybór nie był łatwy i mamy dwóch zwycięzców - Sorotnara za manewr na trzech kierowcach (wpisałem najpierw dwóch, ale potem dostałem poprawkę, że jeszcze wyprzedził Bartiego - dzięki Soro), oraz Aftera, który w pierwszym zakręcie toru w Bahrjanie zaskoczył zajętych sobą Bereta i Kamila. Blisko był też Kuba, który odważnie wcisnął się Markovsky'emu w Kanadzie, choć ten zostawił mu mało miejsca - tutaj trzy głosy. Z kolei po jednym dostali Kręgiel, który w Singapurze objechał Sorontara po zewnętrznej, oraz Szymek, który natomiast wyprzedził Kręgla zaskakującym manewrem w szykanie na torze Fuji.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Sorontar (wyprzedzenie Kubusy, Taraska i Bartiego w Polsce)4
1. After (wyprzedzenie Kamila i Bartiego w Bahrajnie)4
3. Kubusa96 (wyprzedzenie Markovsky'ego w Kanadzie)3
4. Patryk Kręgiel (wyprzedzenie Sorontara w Singapurze)1
4. Szymusso (wyprzedzenie Patryka Kręgla w Japonii)1


No i na koniec kategorie humorystyczne, ale tutaj będzie nudno. Dlaczego? Dowiecie się zaraz. Zaczynamy od wpadki sezonu, czyli wydarzenia, które zapadnie nam w pamięć ze względu na to, że wydaje się czasem wręcz niemożliwe, że to się wydarzyło. Poza konkurencją dla innych był tutaj falstart Kamila w USA, który wystartował za wcześnie dobrą sekundę - czyli po prostu nie wytrzymał ciśnienia. W ogóle można powiedzieć, że cały jego występ tam był parodią - zjeżdżając na karę, w ogóle jej nie wykonał i został zdyskwalifikowany. Dla tego ,,wyczynu" on sam zastosował odpowiedni komentarz, ale teraz to już historia do zabawnych wspomnień. Równie spektakularną wtopę zaliczył Trzask, który rozbił się na słynnym słupku pancernym w Abu Dhabi. Na podium złapali się jeszcze bracia, a głosu nie otrzymała ,,najświeższa" wtopa, której autorem był Sorontar.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Kamillo99 (duży falstart w USA)7
2. Tarask (wjazd w słupek na T1 w Abu Dhabi)4
3. Szymusso (wjazd w bandęostatnim okrążeniu w Monako)1
3. Kubusa96 (kilkukrotne dachowanie w Portugalii)1
5. Sorontar (wjazd w bandę w Polsce)0


A teraz król hołoty sezonu. Wprawdzie, jak już wspomniałem wcześniej, wypadków wiele nie było, ale jednak czasem się zdarzały, a do tego ciągle coś się działo przed sesją. Kamil już od ponad roku ma ten tytuł właściwie beż żadnego głosowania i teraz tylko to potwierdził, wygrywając tę kategorię z jeszcze większą liczbą głosów niż rok temu. Pozostali nie mogli tutaj z nim konkurować i wydaje się, że tak pozostanie przez jeszcze długi czas.

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Kamillo9910
2. Adventure01
2. Kiroshima1
2. TiDiEj0771
5. Piter19980


Teraz przechodzimy do ostatniej już kategorii, czyli najbarwniejszej postaci sezonu - takiej, która wywoływała najwięcej śmiechu. Wydawało się jakiś czas temu, że tutaj monopol będzie mieć Kiroshima, swego czasu okrzyknięty maskotką ligi. Wydarzenia w trakcie sezonu sprawiły jednak, że mimo nominacji, tego statusu nie utrzymał i nie dostał nawet żadnego głosu, podobnie jak wyskakujący nieraz jak Filip z konopi After. I teraz przechodzimy do tego, o czym mówiłem przy wpadce - że kategorie humorystyczne to nuda. Dlaczego? Bo Kamil tutaj kompletuje hat-tricka, wygrywając także tutaj. Trudno się jednak dziwić, skoro to z nim jest najwięcej śmiechu i sam to prowokuje. Dalej Barti, który porzucił obrażanie się i stał się kluczową postacią ligi. Na podium jeszcze Kuba, który nieraz ma trafne i celne uwagi. Jak to kiedyś powiedział o nim After: ,,On nawet jak obrazi, to już z klasą".

Pozycja Kierowca Liczba głosów
1. Kamillo997
2. Barti4
3. Kubusa962
4. After0
4. Kiroshima0


Plebiscyt za III sezon przechodzi zatem do historii. Mam nadzieję, że wszystkie wyniki są takie, które odpowiadały temu, co wydarzyło się przez ostatnie 3 miesiące. Mnie osobiście wydaje się, że tak. Dziękuję serdecznie za udział w tym plebiscycie - te wyniki, to, że ten plebiscyt w ogóle miał rację bytu to wyłącznie Wasza zasługa. Dziękuję za przeczytanie tego newsa i przypominam, aby w najbliższych dniach regularnie zaglądać na slacka. To wszystko na dziś. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430