· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tym razem na torze pojawiła się początkowo ósemka kierowców, po chwili dołączył Tarask. Nie było teamu McLarena, którym po prostu już się nie chciało, za to debiut w lidze zaliczył zespół Force India. Wygląda na to, że Muerte19991 poważnie myśli o powrocie do jazdy, ale zobaczymy, jak to będzie. Całe testy stracił też Barti, czego na pewno żałuje. Pewne jest bowiem to, że ci, którzy testowali bardzo dużo zyskali. Dzisiejszy dzień składał się z 30 minut wolnej jazdy, jednak kierowcy mogli już tylko korzystać z opon miękkich i pośrednich. Taki sam zestaw obowiązywał w wyścigu, składającym się z 12 okrążeń i trzeba było użyć zarówno jednych opon, jak i drugich.
Czasówkę zgodnie z oczekiwaniami wygrał Tarask, jednak jego przewaga szczególnie duża nie była. Widać było jednak, że na tym torze i w ogóle w tym bolidzie czuje się świetnie. Przez dłuższy czas sesji prowadził jednak Kubusa96, który wyprzedził Sorontara o zaledwie 0,010 sekundy. Kierowca Mercedesa mógł wyciągnąć jeszcze lepszy czas, ale ciągle czegoś brakowało, jednak widać było, że zaczyna rozumieć się z bolidem coraz lepiej. Zdarzały mu się jednak zbyt częste wycieczki poza tor. Znów pewne problemy miał Szymusso, który narzekał strasznie na swój samochód, jednak w końcu i dla niego zaświeciło słońce - udało mu się przejechać dobre okrążenie i znalazł się 0,2 sekundy za Trzaskiem. Sorontar nie wyprzedził Kubusy, głównie dlatego, że on chciał jeszcze wykonać test opon pośrednich. Patryk Kręgiel nie zdołał zejść poniżej 1:21 i widać, że jeszcze nie do końca zrozumiał się z nowym bolidem. After z kolei niespecjalnie się wysilał, jednak jeśli spojrzymy na to, jaki mógł mieć czas, to łatwo się domyśleć, że może być w tym sezonie groźny. Kierowcy Red Bulla tracą jeszcze trochę czasu, ale wydaje się, że idzie im coraz lepiej i kwestią czasu powinno być, jak zniwelują różnice do najlepszych. Muerte z kolei dopiero poznawał się z bolidem i widać było, że jeszcze nie do końca zna jego możliwości. Jeśli jednak będzie trenował, to powinno być lepiej.
W tej właśnie kolejności kierowcy startowali do wyścigu. Przed jego startem były obawy o to, jak będzie wyglądać temperatura opon, bowiem zawodnicy zdają się być nieprzyzwyczajeni. Obawy te potwierdziły się, bowiem w pierwszym zakręcie powstało ogromne zamieszanie, w wyniku którego Tarask i Szymusso wylecieli poza tor, Kubusa i Sorontar trochę się pogubili, Extremento odpadł, a prowadzenie objął Patryk Kręgiel, jadący na oponach pośrednich. Po chwili dogonił go Sorontar, który wcześniej wypchnął Kubusę, i na trzecim miejscu niespodziewanie wylądował Muerte. Kierowca Lotusa jednak przeszarżował i obrócił bolid, potem rezygnując z jazdy. Kuba z kolei wyprzedził Muerte, który potem zaczął popełniać błędy, aż w końcu rozbił bolid. Tymczasem Kręgiel obrócił się i stracił spojler, a straty zaczęli odrabiać Szymek i Trzask. Prowadzenie objął starszy z braci, ale nie wykorzystał swojej przewagi, popełnił dwa błędy, brat go dogonił i doszło do zderzenia. Potem jeszcze Kuba przekroczył prędkość w boksie i gdy wydawało się, że wygraną ma w kieszeni Szymek, to zaczął popełniać błędy. Dwa pity zaliczył też After, w efekcie był za jadącym na spokojnie Mikrusem. Prowadził Patryk, ale na ostatnim kółku powtórzył wcześniejszy błąd i przegrał wyścig z Taraskiem. Szymek natomiast podarował trzecie miejsce bratu poprzez swój błąd.
Zobaczyliśmy więc tego dnia, jak duże problemy jeszcze mają kierowcy z przystosowaniem się do nowych bolidów. Różnica, między poprzednim sezonem, a zbliżającym się, jest ogromna. Hamulce nie są tak perfekcyjne jak były, jest też spora różnica w dogrzewaniu opon. Dzisiejszy wyścig tylko nam pokazał, że na starcie trzeba będzie być jeszcze bardziej uważnym, a w przypadku atakowania drugiego kierowcy, trzeba będzie być jeszcze bardziej ostrożnym. Przed kierowcami zatem jeszcze trochę treningu, żeby w trakcie wyścigu w Bahrajnie wyglądało to już lepiej.
Zobaczmy jeszcze wypowiedzi zawodników po dzisiejszym dniu:
Kubusa96 (Mercedes): Jeśli chodzi o sesję czasową, to jestem zadowolony, bolid bardzo dobrze spisywał się na miękkich oponach. Myślę, że jeszcze stać mnie było na więcej. Sam wyścig był niezbyt udany, przespałem start, potem zostałem wypchnięty, ale późniejsze okrążenia jechałem dobrze i wyszedłem na prowadzenie. Niestety, przydarzyły mi się istotne błędy, co nie powinno mieć miejsca, potem jeszcze kolizja z Szymkiem i nie wciśnięty ogranicznik prędkości. Trochę szkoda, ale może to i dobrze, że tak się stało. Ten testowy wyścig pokazał różnice między tym modem, a poprzednim. Jest trudniej i trzeba być naprawdę uważnym, tutaj już nieprzemyślane ataki nie przejdą,
po starcie trzeba naprawdę uważać. Muszę też bardziej panować nad bolidem, tutaj już nie jedzie sam, jeśli tak mogę powiedzieć. Ale ogólnie frajda z jazdy jak na razie jest, sam jestem ciekaw, jak to wszystko wyjdzie w trakcie sezonu. Nie ma jednak wątpliwości, że będzie ciekawie, ale jeszcze przed nami wszystkimi trochę treningu, by być dobrze przygotowanym. Trzeba naprawdę dobrze nauczyć się tego bolidu.
MikruseK (Red Bull): Nowym bolidem jedzie się całkiem przyjemnie, ale trzeba być bardziej skupionym na samej jeździe, ponieważ chwila nieuwagi i leżysz w bandach. Po testach, które wypadły mimo moich słabych wyników bardzo dobrze, mam duże ambicje co do nadchodzącego sezonu. Wiem już "z czym to się je", więc moim celem będzie finiszowanie w jakiś punktach, no i oczywiście unikanie błędów.
Przedsezonowe testy zatem za nami. Zbliżamy się wielkimi krokami do inauguracji IV sezonu, która będzie mieć miejsce na torze w Bahrajnie, który zawsze lidze przynosił szczęście i miejmy nadzieję, że również i teraz, pozwoli nam na dobry początek. Zapowiada się o tyle ciekawie, że trudno tak do końca wyrokować, jaki może być tym razem układ sił. Do tego dzisiejszy mały wyścig pokazał, że tym razem bolidy stanowią spore wyzwanie i nie wiadomo, jak będą spisywać się kierowcy w wyścigu. Będzie trzeba na pewno mieć jeszcze większą koncentrację. A wyścigi w tym sezonie będą dłuższe. Tor w Bahrajnie możecie już pobierać z downloadu, proszę jeszcze o wypowiedzi w sprawie terminu tego GP. Na dziś to tyle. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum