header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów w Katarze rozpoczyna się w 2004 roku, kiedy to na wybudowanym przez 1000 robotników torze Losail zorganizowano motocyklowe Grand Prix tego kraju. Od 2008 roku wyścigi organizowane są przy sztucznym oświetleniu, jednakże my prawdopodobnie pojedziemy za dnia - doszły mnie słuchy, że właściciele toru ociągają się z opłatą za prąd, toteż po prostu zostali od niego odłączeni. Tor otoczony jest sztuczną trawą, aby kierowcy nie nanosili na asfalt piasku. W 2009 roku ustanowiono rekord tegoż obiektu. Należy on do Nico Hulkenberga, jego czas to 1:35.741, a dokonał tego w czasie wyścigu azjatyckiej serii GP2. Od 2015 roku rozgrywane są tam też wyścigi WTCC, które kończą sezon.

Czas na mały przegląd faworytów. Testy przedsezonowe i GP Bahrajnu potwierdziły wyborną dyspozycję kierowców Mercedesa, McLarena i Lotusa, i to między Kubusą96, Szymussem, Markovskym i Taraskiem będzie toczyć się walka o zwycięstwo. Na coś więcej niż piąte miejsce liczy na pewno Sorontar, Kamillo99 oraz duet Ferrari, szczególnie po ekscesach z Bahrajnu... namieszać sporo może After, który poprzez powrót do Toro Rosso odżył. Z tyłu walczyć powinni Muerte oraz kierowcy Red Bulla, ale nie umniejszajmy ich szans, bo wyścig jest długi i może się wiele zdarzyć. Kiro, jeśli się zjawi, zapewne skupi się na dojechaniu do mety i głębszym poznaniu swojego samochodu.

Oto wypowiedzi kierowców przed tym weekendem:

Kubusa96 (Mercedes):
Na pewno ten tor to ogromna nowość dla nas wszystkich. Nie zgadzam się z opinią, że to rak, choć na pewno jest przystosowany bardziej do motocykli niż samochodów, ale tak wypadło i przynajmniej spróbujemy czegoś nowego. Może nie jestem do końca prawdziwy fan F1, albo się na tym nie znam, ale ja tam nic nie mam do tilkodromow (choć niektóre to faktycznie raki) ani nie przepadam za klasykami typu Silverstone czy Suzuka, ale ja uważam, że lepsze próbowanie czegoś nowego, niż jazda non stop na tych samych torach. Sam tor nawet mi pasuje, choć początki były ciężkie, ale myślę, że możemy być tutaj konkurencyjni. Nie zamierzam jednak składać deklaracji. W Bahrajnie dopisało nam szczęście, teraz myślę, że będzie nam ciężej i nie zamierzam myśleć że znowu mogę być na podium. Wiem, że Lotus, McLaren i Ferrari pała żądzą rewanżu i musimy być bardzo czujni. Myślę jednak, że jeśli unikniemy problemów, nie popełnimy błędów i pojedziemy na luzie to będzie fajnie. Jeśli pojadę tak dobrze, jak w Bahrajnie, to każdy wynik przyjmę z zadowoleniem. Szkoda, że nie będzie to nocny wyścig, ale i tak czekam na niego z dużym optymizmem. Liczę na naprawdę fajne GP.

Tarask (Lotus):
Obawiałem się, że ten tor będzie gorszy. Nie jest aż taki zły, chociaż są naprawdę rakowe sekcje w drugim sektorze. Trzeba będzie nad nimi popracować.

MikruseK (Red Bull):
Na myśl o Katarze przeszedł mi katar, bo z nim zmagałem się już dwa tygodnie. Tor w moim odczuciu bardzo przyjemny, lecz podobnie jak w Bahrajnie może być łatwo o jakieś wpadki. Chciałbym wywieść jakieś punkciki i przede wszystkim nawiązać kontakt ze stawką i nie popełniać głupich błędów.

Nazwa GP: Quatar Grand Prix
Lokalizacja: Doha, Katar
Nazwa toru: Losail International Circuit
Długość: 5,380 km
Liczba zakrętów: 16
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Brak
Rekord okrążenia (liga): Brak
Liczba okrążeń (F1): 57
Liczba okrążeń (liga): 31
Dystans wyścigu (F1): 306,660 km
Dystans wyścigu (liga): 166,780 km
Dostępne mieszanki opon: Medium, Hard, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 26.09.2017 (wtorek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 27.09.2017 (środa), godz. 19:00
Wyścig: 27.09.2017 (środa), godz. 19:30

Prognoza pogody: Sucho, upalnie, bez jakichkolwiek szans na opady deszczu.

Tu można zakończyć zapowiedź tego wyścigu. Tor jest nieznany dla każdego z kierowców, co może zagwarantować ciekawą rywalizację. Czy Mercedesy utrzymają swoją formę? Czy Markovsky zdoła odnieść triumf? Tego dowiecie się w relacjach z GP Kataru, sponsorowanego przez Gohę z ul. Urzędniczej w Toruniu poprzez donate'y z YouTube'a (myślę, że wiadomo o kogo chodzi). Do zobaczenia na torze!

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430