header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Pierwsze GP w Hiszpanii odbyło się ponad 100 lat temu, w 1913 roku, w pobliżu Madrytu. Oczywiście nie był to wyścig zaliczany do F1, która powstała prawie 40 lat później. Popularniejszym torem był Sitges nieopodal Barcelony, na którym wyścigi motorowe odbywały się przed I wojną światową i gromadziły coraz większą rzeszę fanów, dlatego postanowiono wybudować dwukilometrowy tor Sitges-Terramar, na którym GP Hiszpanii odbyło się w 1923 roku. To był jednak początek problemów tego toru, coraz gorsza sytuacja finansowa sprawiła, że trzeba było szukać innego miejsca i padło na Circuito Lasarte na północnym wybrzeżu. Później w Hiszpanii wybuchła wojna domowa, więc rozgrywania wyścigów zaprzestano. Po zakończeniu II wojny światowej zaczęto organizować wyścigi na torze Pedralbes w Barcelonie i tam też rozegrano dwa wyścigi zaliczane do klasyfikacji generalnej MŚ Formuły 1. W 1951 roku wygrał Juan Manuel Fangio, a trzy lata później Mike Hawthorn. Jednak tor wypadł z kalendarza, ponieważ niedługo później w Le Mans doszło do wielkiej tragedii i ze względów bezpieczeństwa postanowiono pożegnać się z krajem z Półwyspu Iberyjskiego na ładnych 13 lat. Wtedy to powstały tory Jarama na północy Madrytu i Montjuich Park w Barcelonie (ach, ta wieczna rywalizacja między Madrytem i Barceloną) i w 1968 roku Hiszpania do kalendarza wróciła, a wyścigi miały być organizowane na obu tych torach naprzemiennie zaczynając od tego w Madrycie. Nie były to zbyt bezpiecznie trasy, zwłaszcza Montjuich, na którym w 1975 roku doszło do tragedii - Rolf Stommelen rozbił bolid i zabił czterech widzów. Wyścig przerwano w jego trakcie, kierowcy otrzymali tylko połowę punktów. Obawy tam istniały już wcześniej, a to wydarzenie tylko przelało czarę goryczy i Montujich wypadło z kalendarza. Później wyścigi odbywały się na torze Jarama do 1981 roku, a później na torze w Jerez.

Wtopa z Montujich zmotywowała jednak Barcelonę, która chciała odzyskać Formułę 1. Więc pomyślano właśnie o kolejnym torze, a było to pod koniec lat 80. Było bowiem kwestią czasu, jak z kalednarza wyleci Jerez, na którym także zdarzały się wypadki. Wybudowano więc właśnie tor, o którym mowa teraz - Circuit de Catalunya, w miejscowości Montmeló, oddalonej od Barcelony o kilkanaście kilometrów. Otwarto go w 1991 roku i właśnie w nim odbył się pierwszy wyścig na tym torze, który wygrał Nigel Mansell. Tak właśnie, nieprzerwanie od ćwierć wieku, ten tor gości F1. Zawsze gromadzi się na nim dużo widzów, a to za sprawą Fernando Alonso, który swoimi sukcesami w 2005 i 2006 roku zaczął prawdziwy boom w Hiszpanii na tę dyscyplinę sportu. Alonso wygrał tu dwa razy - właśnie w 2006 i w 2013 roku, już dla Ferrari. Był to też szczęśliwy tor dla Pastora Maldonado, który w 2012 roku najpierw wygrał kwalifikacje, a potem wyścig. To największy sukces w F1 Wenezuelczyka. W tym roku natomiast taki sukces odniósł Max Verstappen, który zaliczył pierwszy wyścig dla Red Bulla i od razu wygrał, korzystając na głupiej kolizji kierowców Mercedesa, a potem wspaniale odpierając ataki Kimiego Raikkonena. Tor pod Barceloną od wielu lat gości kierowców także na przedsezonowych testach. Ma jedną poważną wadę - wyścigi na nim uznawane są za jedne z najnudniejszych ze względu na mało okazji do wyprzedzania, a także właśnie liczne testy, które sprawiają, że tor jest doskonale znany i nie zaskakuje zespołów i kierowców. Bardzo rzadko też pada tam deszcz. Mimo to na razie nie zanosi się na to, by miał wypaść z kalendarza. Od 2014 roku tor nazywa się Circuit de Barcelona-Catalunya. Tor nie należy do najtrudniejszych, pobocza są szerokie i w razie wyjechania jest dużo prawdopodobieństwo spokojnego obronienia się. Są jednak newralgiczne punkty na tym torze, takie jak zakręty 7 i 8, następny zakręt numer 9 zwany Campsa, którego dobre przejechanie może mieć duże znaczenie, a także szykana tuż przed ostatnim zakrętem. Prosta startowa jest bardzo długa i pozwala spokojnie na osiąganie prędkości ponad 300 km/h.

Co będzie się działo w lidze na tym torze? Trudno powiedzieć, jednak zanosi się oczywiście na wielką i przede wszystkim ciekawą rywalizację. Faworytem jest Markovsky, który jest nie do zatrzymania - każdy wyścig kończy na podium, z tego trzy zwycięstwa, a dwa rzędu. Wydaje się, że najbliżej go jest Ferrari, które chciałoby nawiązać walkę. Za zwycięstwem na pewno tęskni Szymusso, który na razie jednak w wyścigach ma trochę pecha. Na przebudzenie liczy Toro Rosso, za to coraz głośniej do czołówki puka zespół Jordana, a z takim specem od taktyki jak Gold różnie może być. Oczywiście jest jeszcze TiDiEj077, który ma mieć nowy sprzęt na to GP i ma w końcu być groźny dla pozostałych. Natomiast Toyota, Renault i BAR będą zapewne skupiać się na tym, by zdobyć tu możliwie jak najwięcej punktów, choć coraz głośniejsze są głosy, że już wkrótce Toyota będzie liczyła się bardziej niż do tej pory. Na tą chwilę wygląda to jednak na wielką gonitwę za Markiem. Czy komuś się uda? Zobaczymy. Przede wszystkim jednak liczymy znów na dobrą frekwencję i bardzo duży procent kierowców na mecie, z jak najmniejszą liczbą incydentów.

Nazwa GP: Gran Premio de Espańa Telefonica
Lokalizacja: Montmeló, Hiszpania
Nazwa toru: Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość: 4,655 km
Liczba zakrętów 16
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Rubens Barrichello, 1:19.954, Brawn GP, 2009
Liczba okrążeń (F1): 66
Liczba okrążeń (liga): 29
Dystans wyścigu (F1): 307,230 km
Dystans wyścigu (liga): 134,995 km

Program GP:
Trening: 7.07 (czwartek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 8.07 (piątek), godz. 19:00
Wyścig: 8.07 (piątek), godz. 19:45

Prognoza pogody: Jak to w Hiszpanii - na deszcz nie ma co liczyć. Zarówno podczas treningu, jak i kwalifikacji oraz wyścigu będzie gorąco i słonecznie.

Zapowiada się kolejny pasjonujący weekend GP w naszej lidze. Ostatnio idzie nam bardzo dobrze i trzeba to podtrzymać. Dlatego serdecznie wszystkich zapraszam do dalszego brania udziału w projekcie ExtremeF1, walki o jej dobry wizerunek i tym samym o czystą walkę na torze, której jest coraz więcej. Trzeba nadal się rozwijać, dlatego liczę na kolejny bardzo fajny wyścig, w którym na mecie będzie nas bardzo dużo. Do zobaczenia na torze. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430