· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów w Indianapolis rozpoczyna się w 1909 roku, kiedy to grupę bogaczy urzekł tor Brooklands, a z racji że byli to Amerykanie, to postanowili zbudować owal. Otwarto go w tym samym roku, a nawierzchnia z kamieni i smoły nie wytrzymała inauguracyjnego wyścigu na dystansie dwóch okrążeń. Po "hucznym" otwarciu, prymitywną nawierzchnię zastąpiono cegłami, skąd wzięła się nazwa toru "Brickyard" (po polsku "Cegielnia"). W 1911 roku zorganizowano pierwsze Indianapolis 500, które rozgrywane jest rok rocznie pod koniec maja (z przerwą w latach 1917-1918 i 1942-1945).
W latach 1950-1960 Indy 500 było rundą Formuły 1, ale ówczesne sławy niezbyt garnęły się do jazdy w Ameryce. W 2000 roku Indianapolis wróciło do F1, tym razem na specjalnej pętli, która nomen omen korzystała z prostej startowej, infrastruktury i pierwszego (dla F1 trzynastego) zakrętu owalu. W latach 2004-2005 owy zakręt niszczył opony Michelin, czego efektem były dwa wypadki Ralfa Schumachera i słynny wyścig Ferrari, Jordana i Minardi w 2005 roku. W 2007 roku Formuła 1 gościła na tym torze po raz ostatni. Wtedy też zadebiutował Sebastian Vettel, zastępując Roberta Kubicę w BMW Sauber (pokłosie wypadku Polaka w Kanadzie). W 2017 roku w świecie F1 ponownie było głośno o Indy 500, gdyż Fernando Alonso wolał jechać wyścig w USA, niż doświadczyć potencjalnej awarii silnika w Monako. Jednakże pech nie oszczędził Hiszpana - mając szansę na bardzo dobry wynik, odpadł. Przez... awarię silnika. Typowa Honda jest jednak typowa.
Faworytami do triumfu niezmiennie są: Markovsky, Tarask i duet Mercedesa. Kierowca McLarena jest w dalszym ciągu na poziomie wyższym niż reszta stawki, trudno go będzie zatrzymać. Kierowca Lotusa chciałby sobie odbić pech z Portugalii, kiedy to został zdyskwalifikowany przed startem. Duet Mercedesa powinien być tu mocny, jak zresztą wszędzie. Pamiętać jednak należy, że pomimo faktu, że Indianapolis debituje w lidze, to kierowcy mieli z tym torem styczność w niejako protoplaście ExtremeF1, F1CH-WORLD League. Wówczas Indianapolis, jak się okazało, wieńczyło II sezon tejże ligi, a w wyścigu jechała prawie cała obecna stawka. Jednakże czasy i platforma się zmieniła.
A teraz zobaczmy, co mieli przed tym weekendem do powiedzenia niektórzy kierowcy. Panowie albo udali się na imprezy, albo są strasznie zamknięci w sobie...:
Kubusa96 (Mercedes)
"To GP zapowiada się bardzo ciekawie. Nie mam wielkich doświadczeń z Indianapolis, niby tam jechałem w f1ch-world, ale ani nie byłem przygotowany, ani nie było za bardzo ludzi. Jedyne więc tak naprawdę doświadczenie to bardzo stare dzieje, gdy jeszcze ten tor był w kalendarzu F1. Nie jestem jakimś jego wielkim fanem, ale jeździ się po nim całkiem przyjemnie i na pewno jest to jakaś frajda. Zwłaszcza, że trochę te stare czasy się przypominają. Myślę jednak, że to będzie bardzo trudny wyścig. Będzie on długi, a spodziewam się, że reszta będzie naprawdę szybka i różnice mogą nie być duże. Mam nadzieję, że będę na treningu i on powinien powiedzieć nam coś więcej. Najważniejsze w tym wyścigu to oczywiście nie popełnić błędu, a przede wszystkim - nie przekroczyć prędkości w pit. Tutaj łatwo się pomylić i muszę naprawdę na to uważać. Nie mam natomiast ciśnienia, żeby walczyć o podium. Ostatnio jechałem dobrze i myślę, że jestem w stanie to utrzymać. Jeśli więc pojadę po prostu swoje i nie będzie niespodzianek, to wynik sam przyjdzie."
Tarask (Lotus)
"Domowe GP Yolo Ataku, będzie ciekawie."
Nazwa GP: United States Grand Prix
Lokalizacja: Indianapolis, Indiana, USA
Nazwa toru: Indianapolis Motor Speedway
Długość: 4,192 km
Liczba zakrętów 13
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Rubens Barrichello, Ferrari, 1:10.399, 2004
Liczba okrążeń (F1): 73
Liczba okrążeń (liga): 40
Dystans wyścigu (F1): 306,016 km
Dystans wyścigu (liga): 161,680 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: W niedzielę może być pochmurnie, a w poniedziałek może popadać.
W tym miejscu chcę zakończyć zapowiedź. Serdecznie zapraszam na jutrzejszy trening i poniedziałkowy wyścig, liczymy na jak najwyższą frekwencję. Powodzenia!
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum