header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów w Indianapolis rozpoczyna się w 1909 roku, kiedy to grupę bogaczy urzekł tor Brooklands, a z racji że byli to Amerykanie, to postanowili zbudować owal. Otwarto go w tym samym roku, a nawierzchnia z kamieni i smoły nie wytrzymała inauguracyjnego wyścigu na dystansie dwóch okrążeń. Po "hucznym" otwarciu, prymitywną nawierzchnię zastąpiono cegłami, skąd wzięła się nazwa toru "Brickyard" (po polsku "Cegielnia"). W 1911 roku zorganizowano pierwsze Indianapolis 500, które rozgrywane jest rok rocznie pod koniec maja (z przerwą w latach 1917-1918 i 1942-1945).

W latach 1950-1960 Indy 500 było rundą Formuły 1, ale ówczesne sławy niezbyt garnęły się do jazdy w Ameryce. W 2000 roku Indianapolis wróciło do F1, tym razem na specjalnej pętli, która nomen omen korzystała z prostej startowej, infrastruktury i pierwszego (dla F1 trzynastego) zakrętu owalu. W latach 2004-2005 owy zakręt niszczył opony Michelin, czego efektem były dwa wypadki Ralfa Schumachera i słynny wyścig Ferrari, Jordana i Minardi w 2005 roku. W 2007 roku Formuła 1 gościła na tym torze po raz ostatni. Wtedy też zadebiutował Sebastian Vettel, zastępując Roberta Kubicę w BMW Sauber (pokłosie wypadku Polaka w Kanadzie). W 2017 roku w świecie F1 ponownie było głośno o Indy 500, gdyż Fernando Alonso wolał jechać wyścig w USA, niż doświadczyć potencjalnej awarii silnika w Monako. Jednakże pech nie oszczędził Hiszpana - mając szansę na bardzo dobry wynik, odpadł. Przez... awarię silnika. Typowa Honda jest jednak typowa.

Faworytami do triumfu niezmiennie są: Markovsky, Tarask i duet Mercedesa. Kierowca McLarena jest w dalszym ciągu na poziomie wyższym niż reszta stawki, trudno go będzie zatrzymać. Kierowca Lotusa chciałby sobie odbić pech z Portugalii, kiedy to został zdyskwalifikowany przed startem. Duet Mercedesa powinien być tu mocny, jak zresztą wszędzie. Pamiętać jednak należy, że pomimo faktu, że Indianapolis debituje w lidze, to kierowcy mieli z tym torem styczność w niejako protoplaście ExtremeF1, F1CH-WORLD League. Wówczas Indianapolis, jak się okazało, wieńczyło II sezon tejże ligi, a w wyścigu jechała prawie cała obecna stawka. Jednakże czasy i platforma się zmieniła.

A teraz zobaczmy, co mieli przed tym weekendem do powiedzenia niektórzy kierowcy. Panowie albo udali się na imprezy, albo są strasznie zamknięci w sobie...:

Kubusa96 (Mercedes)
"To GP zapowiada się bardzo ciekawie. Nie mam wielkich doświadczeń z Indianapolis, niby tam jechałem w f1ch-world, ale ani nie byłem przygotowany, ani nie było za bardzo ludzi. Jedyne więc tak naprawdę doświadczenie to bardzo stare dzieje, gdy jeszcze ten tor był w kalendarzu F1. Nie jestem jakimś jego wielkim fanem, ale jeździ się po nim całkiem przyjemnie i na pewno jest to jakaś frajda. Zwłaszcza, że trochę te stare czasy się przypominają. Myślę jednak, że to będzie bardzo trudny wyścig. Będzie on długi, a spodziewam się, że reszta będzie naprawdę szybka i różnice mogą nie być duże. Mam nadzieję, że będę na treningu i on powinien powiedzieć nam coś więcej. Najważniejsze w tym wyścigu to oczywiście nie popełnić błędu, a przede wszystkim - nie przekroczyć prędkości w pit. Tutaj łatwo się pomylić i muszę naprawdę na to uważać. Nie mam natomiast ciśnienia, żeby walczyć o podium. Ostatnio jechałem dobrze i myślę, że jestem w stanie to utrzymać. Jeśli więc pojadę po prostu swoje i nie będzie niespodzianek, to wynik sam przyjdzie."

Tarask (Lotus)
"Domowe GP Yolo Ataku, będzie ciekawie."

Nazwa GP: United States Grand Prix
Lokalizacja: Indianapolis, Indiana, USA
Nazwa toru: Indianapolis Motor Speedway
Długość: 4,192 km
Liczba zakrętów 13
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Rubens Barrichello, Ferrari, 1:10.399, 2004
Liczba okrążeń (F1): 73
Liczba okrążeń (liga): 40
Dystans wyścigu (F1): 306,016 km
Dystans wyścigu (liga): 161,680 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 29.10.2017 (niedziela), godz. 19:00
Kwalifikacje: 30.10.2017 (poniedziałek), godz. 19:30
Wyścig: 30.10.2017 (poniedziałek), godz. 20:00

Prognoza pogody: W niedzielę może być pochmurnie, a w poniedziałek może popadać.

W tym miejscu chcę zakończyć zapowiedź. Serdecznie zapraszam na jutrzejszy trening i poniedziałkowy wyścig, liczymy na jak najwyższą frekwencję. Powodzenia!

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430