· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia wyścigów w Singapurze nie jest zbyt długa. Mało kto się spodziewał, że wyścigi w tym kraju będą organizowane i to przy sztucznym oświetleniu. Mimo że władze F1 chciały otworzyć się na nowe kraje, to bardziej przyciągnęła ich kasa, której Singapurowi nie brakuje. Od razu postanowione zostało że wyścig ma się odbywać w nocy. Miejscowi podjęli się tego wyzwania i zbudowali tor uliczny, który oświetlany jest przez gigantyczne reflektory. Trasę wyznaczono na drodze publicznej w okolicach zatoki Marina – stąd nazwa toru. Pojawiły się jednak pewne obawy czy wyścig w nocy to na pewno dobry pomysł. Były również obawy dotyczące deszczu, gdyż zdarzają się deszcze równikowe a w połączeniu ze sztucznym oświetleniem byłoby bardzo niebezpieczne. Gospodarze bardzo dobrze sobie poradzili z organizacją i jazda tam nie jest jazdą po ciemku, czego się obawiano. Dzięki temu kraj ten pozostaje w F1 i bardzo możliwe, że zostanie w nim na długo. Deszcz także nie stanowił problemu, choć w tym roku po raz pierwszy w historii mieliśmy deszczowy wyścig nocny i chyba wszyscy pamiętają, jaki numer odstawił Sebastian Vettel. Wiele osób twierdzi, że to na tym torze przegrał tytuł. Jednak sama rywalizacja była na pewno emocjonująca i chyba deszcz nie okazał się aż takim problemem, jak się wydawało.
Pierwsze GP w tym kraju odbyło się w 2008 roku i jednocześnie 800. w historii tego sportu. Niektórzy postarali się, by to GP zapamiętano na długo. Mowa oczywiście o zespole Renault, który po fatalnym występie w kwalifikacjach Fernando Alonso nakazał drugiemy z kierowców, Nelshino Piquetowi, rozbić bolid. Brazylijczyk zrobił to i na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Wtedy większość kierowców zjechała do boksu żeby zatankować paliwo, ale za to były kary. Wśród tych kierowców był Robert Kubica, który stracił szanse na dobry wynik. Alonso to wykorzystał i wygrał wyścig. Sprawa wyszła na jaw dopiero rok później, gdy Piquet postanowił się zemścić za zwolnienie z teamu. Hiszpan wygrał również dwa lata później już dla Ferrari. Wtedy też świetny występ zaliczył Kubica, który wymijał rywali okrążenie po okrążeniu, dzięki czemu przebił się na siódme miejsce. Ciekawostką jest to, że w dziesięcioletniej historii tego toru, tylko czterech kierowców wygrywało. Oprócz Fernando Alonso są to jeszcze: Lewis Hamilton, Sebastian Vettel oraz Nico Rosberg.W 2015 roku miała miejsce ciekawa sytuacja. Podczas wyścigu na tor wyszedł... człowiek! Vettel zszokowany tą sytuacją poinformował o tym zespół i wyjechał SC. Przechodzeń spokojnie sobie pospacerował a potem uciekł. Mimo krótkiej historii dużo się dzieje na tym torze. Odbywają się tu również przeróżne eventy, które przyciągają kibiców. Charakterystyczne dla toru jest to, że kierowcy przejeżdżają pod trybuną i poruszają się wokół wody. Była jeszcze szykana Sling (zakręt nr 10), jednak została ona zlikwidowana.
W Singapurze nasza liga będzie gościć już po raz trzeci, a drugi na platformie rFactor. W poprzednim sezonie zwycięstwo odniósł tutaj Tarask, który wykorzystał to, że duet braci jeżdżący wtedy w Red Bullu nie dojechali z powodu problemu z internetem. Na drugiej pozycji skończył Kręgiel, który startował z ostatniej pozycji, a pierwsze podium w karierze zdobył wtedy Barti. Teraz większość spodziewa się kolejnej wygranej Marka, który jest nie do zatrzymania. Duet Mercedesa chce jednak powalczyć o dobry wynik, bo ten tor jest dla nich idealny. Kręgiel ostatnio pokazuje się z coraz lepszej strony. Zobaczymy czy zaliczy udany występ również na tym torze. Tarask będzie chciał się na pewno zrewanżować za niezbyt udane występy. Jest duże prawdopodobieństwo tego, że wyjątkowo na to GP zostanie zmienione zużycie opon. Jeśli okaże się to prawdą, to wyścig może zrobić się jeszcze ciekawszy.
Zobaczmy teraz co myślą o tym torze nasi kierowcy:
Adventure0 (Red Bull): No cóż... Singapur to bardzo trudny tor w Realu to na 107% jest SC ale znam trudniejsze trasy. Na Pewno nie tak ciasna jak w Adelaide mam nadzieje na punkty.
Norbi (Toro Rosso): Singapur to kolejna dla mnie wielka niewiadoma . Nie wiem jakie będę miał tempo na tle rywali. Natomiast bolid wpisuje się bardzo dobrze . Coraz bardziej poznaję zespół . Liczę na powtórkę z Adelaidy. Moim celem jest teraz też walka z Bartim o 7 pozycję w klasyfikacji . Szykuje się niezły wyścig .
Kubusa96 (Mercedes): Każdy chyba wie, że zawsze czekam z niecierpliwością na wyścig na tym torze. Od kiedy tylko pojawił się w kalendarzu, bardzo mi się spodobał. Kiedy miało się te 13 lat, to fascynowało, że jest to pierwszy tor ze sztucznym oświetleniem. Być może to sprawiło, że lubiłem tu jeździć. W każdym razie tak perfekcyjnie poznałem ten tor i tak bardzo mi pasuje, że stał się moim ulubionym i zawsze na nim potrafiłem się odnaleźć. Zresztą, to zawsze będzie dla mnie szczególne miejsce, bo to tutaj pierwszy raz w życiu wygrałem, ale każdy już tę historię zna. Szymek także polubił to miejsce i wygrał tu w pierwszym sezonie. W poprzednim też szło nam rewelacyjnie, ale wtedy coś było nie tak z internetem i pewny dublet nam uciekł. Było szkoda, ale cóż, to tylko zabawa. Teraz pewnie też możemy mieć duże szanse na podium, ale nie powinniśmy o tym myśleć. Najważniejsze to czerpać przyjemność z jazdy po tym torze i unikać błędów, bo te się zawsze mogą na ulicznym torze zdarzyć. Jestem jednak pełen optymizmu i myślę, że będzie fajnie. Obyśmy tylko nie mieli problemów na starcie, bo to na pewno mocno utrudnia zadanie. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że konkurencja nie śpi i także mają ochotę na dużo. Patrzę jednak przede wszystkim na siebie, wyścig będzie trudny, jest dużo okrążeń, ale dla mnie najważniejsze to czerpać radość z jazdy po swoim ulubionym torze, tym bardziej, że nie wiadomo, czy jeszcze będę miał przyjemność się tutaj pojawić.
Nazwa GP: Singapore Airlines Singapore Grand Prix
Lokalizacja: Singapur, Singapur
Nazwa toru: Marina Bay Street Circuit
Długość: 5,073 km
Liczba zakrętów: 23
Kierunek: Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Lewis Hamilton, 1:45.008, Mercedes, 2017
Rekord okrążenia (liga): Szymusso, 1:37.942, Red Bull, 14.08.2017 (III sezon)
Liczba okrążeń (F1): 61
Liczba okrążeń (liga): 34
Dystans wyścigu (F1): 309,087 km
Dystans wyścigu (liga): 172,482 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Podczas treningu może padać deszcz. Podczas kwalifikacji i wyścigu szansa na deszcz jest nie wielka
To tyle na dziś. Liczymy na frekwencje na tym GP. Ostatnio jest nas dużo więc niech tak zostanie. Zapraszam zatem już jutro na trening a w piątek na kwalifikacje oraz wyścig. Pozdrawiam, Szymusso.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum