· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Pierwsze GP w Stanach Zjednoczonych odbyło się ponad 100 lat temu, w 1908 roku. Oczywiście nie był to wyścig zaliczany do F1, która powstała 42 lata później. Następnie wybudowano owal w Indianapolis, który do dziś słynie z linii start/meta wyznaczonej przez... cegły! Powód jest prosty - owal początkowo miał nawierzchnię z cegły pokrytej smołą. Była to nawierzchnia tak trwała, że nie wytrzymała inauguracyjnego, dwuokrążeniowego (!) wyścigu. Brzmi znajomo, jeśli myślimy o drogach w naszym kraju, prawda? Owal oczywiście stoi do dziś i ma się dobrze, zyskał porządny asfalt (z zachowaniem tego jednego jardu cegieł na prostej startowej) i do dziś dzień odbywa się tam wyścig Indianapolis 500 - w latach 50. była to nawet eliminacja Formuły 1, ale tak popularna że wygrywali praktycznie Amerykanie, którzy w głównej mierze stanowili całość zgłoszonych... walczyć z nimi próbował w 1952 roku Alberto Ascari - i wygrał. W 1959 roku przeniesiono się na tor Sebring - wygrał Bruce McLaren, by w 1960 roku przenieść się na tor Riverside, gdzie wygrał Stirling Moss. Obiekt skończył śmiercią tragiczną dla torów wyścigowych, gdyż na jego miejscu powstała galeria handlowa. Po czym cyrk F1 tułał się po USA od Watkins Glen, przez Long Beach, Las Vegas (pamiętny tor na terenie parkingu hotelu Ceasars Palace), Detroit, Dallas i na ulicznym torze w Phoenix się zatrzymał. Formuła 1 wróciła do Stanów Zjednoczonych w 2000 roku na tor Indianapolis - historia zatoczyła koło. Niestety FIA nie puściła stawki na owal, lecz na jego część, gdyż wybudowano tor permanentny, który z owalem dzielił jeden zakręt, prostą start-meta i infrastrukturę.
Hitowym GP USA jest wyścig z 2005 roku, gdzie ze stawki 20 kierowców wyruszyło raptem 6 bolidów - 2 Ferrari, 2 Jordany i 2 Minardi - te 3 zespoły korzystały z opon Bridgestone, a pozostałe ekipy jeżdżące na Michelinach się wycofały, mając w pamięci wypadek Ralfa Schumachera z 2004 roku. Efekt - dublet Ferrari, podium Tiago Monteiro i zawód fanów. Ferrari nie zgodziło się wtedy na tymczasową szykanę z opon na owalnej sekcji, a jak Ferrari to i FIA. Efektem był "bunt" ekip korzystających z francuskich opon oraz znaki pokoju do FIA od strony publiczności. Po 2007 roku F1 wyniosła się w nie powiem co z USA. Dopiero w 2012 roku F1 wróciła do USA, na tor Austin w Teksasie - obiekt, który zaprojektował, a jakże, Hermann Tilke - zlepek innych torów, m.in. Silverstone, Hockenheim i Istanbul Park. Jednakże liga ExtremeF1 uda się na tor Laguna Seca w Kalifornii. Jest to dość krótki, bo raptem 3.5-kilometrowy obiekt, który mimo to przysparza wielu kłopotów nawet starym wygom wyścigów samochodowych. Obiekt ten charakteryzuje bardzo nierówny asfalt oraz ogromna różnica poziomów. Tarki tutaj to fałszywi przyjaciele, a nawet drobny wyjazd poza tor nie daje zysków. Mamy tam też słynny Korkociąg - amerykańskie Eau Rouge. Sam przejazd tego zakrętu na limicie jest tym, co oddziela chłopców od mężczyzn, a co dopiero wyprzedzanie tam... Wyprzedzają tam głównie wirtuozi kierownicy oraz szaleni amerykanie. Pod wieloma względami tor ten przypomina norweską Mo I Ranę, której niektórzy z obecnej stawki niezbyt lubią.
Co będzie się działo w lidze na tym torze? Trudno powiedzieć, wiemy natomiast, że ten wyścig właśnie będzie wielkim testem naszej ligi - w każdym wyścigu prawie każdy dojeżdżał do mety, ale wcześniej były same "łatwe" tory. Tu już sam finisz będzie sukcesem. Faworytem jest Markovsky, który idzie jak burza - oprócz GP Hiszpanii, na której nie był obecny, każdy wyścig kończy na podium, z tego trzy zwycięstwa, a dwa rzędu. Wydaje się, że najbliżej go jest Ferrari, które chciałoby nawiązać walkę. Swoje zwycięstwo wywalczone na ostatnim okrążeniu poprzedniego GP chciałby na pewno powtórzyć Szymusso, a mówi się również, że i Kubusa powalczy z liderem klasyfikacji generalnej. TiDiEj077 może też napsuć krwi czołowej trójce, gdyż nowy sprzęt pomógł i od razu prawie wygrał w Hiszpanii - jak już wspomniałem, stracił prowadzenie dopiero na ostatnim okrążeniu przez błąd taktyczny ekipy. Na przebudzenie liczy Toro Rosso, za to coraz głośniej do czołówki puka zespół Jordana, a z takim specem od taktyki jak Gold różnie może być - musi się pilnować na starcie, aby nie zaliczał jednak falstartów. Natomiast Toyota, Renault i BAR będą zapewne skupiać się na tym, by zdobyć tu możliwie jak najwięcej punktów, choć Toyota podbudowana podium Aftera startującego w Hiszpanii z ostatniej pozycji planuje powalczyć w środku stawki. Na tą chwilę wygląda to jednak na wielką gonitwę za Markiem. Czy komuś się uda? Zobaczymy. Przede wszystkim jednak liczymy znów na dobrą frekwencję i bardzo duży procent kierowców na mecie, z jak najmniejszą liczbą incydentów.
Nazwa GP: United States Grand Prix
Lokalizacja: Monterrey, Kalifornia, USA
Nazwa toru: Mazda Raceway Laguna Seca
Długość: 3,602 km
Liczba zakrętów 11
Kierunek: przeciwnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Sebastien Bourdais, 1:05.880, Champ Car, 2007
Liczba okrążeń (F1): 87
Liczba okrążeń (liga): 39
Dystans wyścigu (F1): 313,374 km
Dystans wyścigu (liga): 141,018 km
Prognoza pogody: Jak to w Kalifornii - na deszcz nie ma co liczyć. Zarówno podczas treningu, jak i kwalifikacji oraz wyścigu będzie gorąco i słonecznie.
Zapowiada się kolejny pasjonujący weekend GP w naszej lidze. Ostatnio idzie nam bardzo dobrze i trzeba to podtrzymać. Ten wyścig to dla nas wielki test umiejętności jazdy, 39 okrążeń bardzo trudnego toru to nie lada wyzwanie, walcząc też z innymi kierowcami. Dlatego serdecznie wszystkich zapraszam do dalszego brania udziału w projekcie ExtremeF1, walki o jej dobry wizerunek i tym samym o czystą walkę na torze, której jest coraz więcej. Trzeba nadal się rozwijać, dlatego liczę na kolejny bardzo fajny wyścig, w którym na mecie będzie nas bardzo dużo. Do zobaczenia na torze. Pozdrawiam, TiDiEj077.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum