· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia tego toru jest bardzo uboga. Obiekt, który położony jest 400 km na południe od stolicy Korei - Seulu, został wybudowany z myślą o wyścigach Formuły 1, dlatego nitka toru została zaprojektowana przez Hermanna Tilkego, którego CV nie trzeba chyba nikomu przypominać. Inwestycja ta pochłonęła około 260 mln dolarów, a budowa pierwotnie miała się zakończyć w 2009 roku. I tutaj warto się zatrzymać, bowiem z powodu wielu opóźnień były poważne obawy dotyczące rozegrania wyścigu, jednak wszystko zakończyło się happy-endem i pierwsze GP Korei Południowej zostało rozegrane na torze, na którym jeszcze w zasadzie trwały prace budowlane). Inauguracyjny wyścig był wręcz bombowy, ponieważ deszcz mocno dał się kierowcom we znaki. Ten wyścig zapamiętamy głównie z powodu wypadku Webbera i Rosberga. Australijczyk mający bardzo realne szanse na zdobycie tytułu popełnił błąd w trudnych warunkach i rozbił swój bolid. Jeszcze więcej pecha miał Vettel, którego zatrzymała awaria silnika, przez co zwycięstwo padło łupem Alonso, który dojechał przed Hamiltonem i Massą. Dużo mówiło się o bardzo niebezpiecznym wjeździe i wyjeździe z alei serwisowej, szczególnie wyjazd był głównym elementem, który denerwował kierowców na torze. W następnych latach wygrywał wyłącznie Vettel, po czym, w 2013 roku władze F1 stwierdziły jednak, że ta Korea to jednak nie taka fajna jak się to zapowiadało. Efekt mógł być tylko jeden - Korea (podobnie jak i Indie) straciły miejsce w kalendarzu i nie zanosi się na to, by Królowa Motorsportu kiedykolwiek tam wróciła.
Czym dla ligi może być GP Korei Południowej? Cóż, na pewno jest sporą niewiadomą, bowiem liga ma pierwszy raz jakąkolwiek styczność, a dla wielu będzie to pierwsze poważne starcie z tym torem, dlatego bardzo ciężko tutaj jest o jakiekolwiek sensowne wnioski, które mogłyby nam ukazać obecną sytuację w stawce. Pierwsze odpowiedzi poznamy oczywiście już jutro podczas treningu. Na pewno głównym faworytem jest Markovsky, który jest w dalszym ciągu łakomym kąskiem dla zespołów próbujących nawiązać z nim równą walkę. Możemy spodziewać się równej formy Mercedesa oraz Kręgla, któremu w Singapurze jednak się nie poszczęściło. Wielką niewiadomą jest forma Lotusa, a w zasadzie to jego lidera - Taraska, który ostatnie wyścigi miał bardzo słabe. Ciekawe natomiast jak poradzi sobie Kamillo, który poprawił tempo w ostatnim czasie i z optymizmem patrzy na ten wyścig. Reszta kierowców ma w planach zrobić to, co do nich należy - czyli jechać na maksimum swoich możliwości. Wyścig w Singapurze pokazał, że warto walczyć do końca i miejmy nadzieję, że kierowcy o tym nie zapomną.
Kierowcy niestety nie byli zbytnio rozmowni, przez co dziennikarze zdobyli tylko jedną wypowiedź. Oto ona:
Kubusa96 (Mercedes): "Po raz ostatni na tym torze rywalizowałem szmat czasu temu, jakieś 4 lata minęły. To jest jeden z tych nielicznych nowych torów, które niezbyt przypadły mi do gustu, choć są oczywiście obiekty, których nie lubię zdecydowanie bardziej. Szczególne wyzwanie stanowi dla mnie drugi sektor, który jest pełny różnych zakrętów i nie ma czasu na odpoczynek. Ogólnie ten obiekt to na pewno jest pewne wyzwanie. Bardzo jestem ciekaw, jak będą spisywać się tutaj inni ligowicze i jak będzie wyglądał wyścig. Wydaje się, że rywale tutaj mogą być szybcy, a do końca nie wiemy, w jakim położeniu jesteśmy my. Myślę, że źle nie będzie ale tutaj już nie będzie tak jak w Singapurze, że będą duże różnice. Tak przynajmniej mi się wydaje. Będzie to dla mnie bardzo trudny wyścig i staram się na to nastawić, ale na pewno, jak zwykle, tanio skóry nie sprzedam i będę walczył do końca. Jestem ciekaw, czy nie namiesza tu pogoda, w sumie to ciężko mi powiedzieć, czy deszcz tutaj byłby dla mnie pożądany czy też nie. Nie chcę jednak zaprzątać sobie tym głowy, a spokojnie przygotować się do tego GP. Zobaczymy jutro na treningu, w jakim jesteśmy położeniu, ale mam nadzieję, że nie będzie tak źle, ponieważ są na pewno pewne cele, które chcemy zrealizować. Najważniejsze to jednak spokojna jazda i przede wszystkim będę wymagał od siebie stuprocentowej koncentracji, aby nikomu już nie przeszkodzić. No i fajnie by było, żeby start wyglądał lepiej. Jest zatem co robić i co poprawiać, a to motywuje do dalszej rywalizacji, dlatego czekam na wyścig z niecierpliwością."
Nazwa GP: Korean Grand Prix
Lokalizacja: Yeongam, Korea
Nazwa toru: Korean International Circuit
Długość: 5,615 km
Liczba zakrętów: 18
Kierunek: przeciwnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Sebastian Vettel, 1:39.605, Red Bull, 2011
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 55
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu (F1): 308,825 km
Dystans wyścigu (liga): 168,450 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Na ten moment prognozy pogody mówią nam o niewielkich szansach na deszcz jutro, zaś w środę w dniu wyścigu, ma być słonecznie i pogodnie.
Tym wyścigiem oficjalnie zamkniemy cykl wyścigów rozgrywanych na torach spoza Europy. Jednocześnie po tym wyścigu za nami będzie już 2/3 czwartego sezonu, co oczywiście oznacza tylko jedno - zbliżają się te emocje najważniejsze. Zapowiada się naprawdę emocjonujące widowisko, dlatego serdecznie zapraszam wszystkich kierowców do udziału w tym GP. Czy ujrzymy ponowne zwycięstwo Marka, a może też ktoś sprawi tutaj niespodziankę? Bądźcie z nami we wtorek i środę. Tymczasem dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum