header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Już od jakiegoś czasu wspólnie z innymi administratorami zastanawialiśmy się, jaki mod moglibyśmy wziąć na kolejny sezon. Niespodziewanie w ostatnim czasie pojawiła się koncepcja powrotu do tego, co charakteryzowało tę ligę w dwóch pierwszych sezonach - kiedy jeździliśmy bolidami z różnych lat (stąd taki tytuł newsa). Taki plan mieliśmy w momencie reaktywacji i przechodzenia na rFactora, czyli przed III sezonem, ale wtedy okazało się to trochę bardziej skomplikowano. Jednak teraz, mając więcej czasu i większą wiedzę (tu ukłon w stronę Patryka), jest naprawdę duża szansa, że będziemy mogli ponownie połączyć bolidy z różnych okresów XXI wieku. Będziecie mogli wybrać sobie bolid między 2001, a 2013 rokiem, być może też 2014 i 2015, choć od czasu pojawienia się silników V6 pojawił się problem z modami do rFactora, a już w ogóle od 2016 roku obserwuje się praktycznie totalny zanik. Wszystko jednak będzie do ustalenia, natomiast testy wypadają pozytywnie i naprawdę można mieć nadzieję, jednak nie chciałbym tutaj niczego teraz obiecywać i dawać złudnej nadziei, więc przestrzegam przed hurraoptymizmem. Przy tym wszystkim chcemy wprowadzić pięć mieszanek opon, tak jak to było w 2017 roku, z czego trzy mieć na dane GP, a w wyścigu użyć dwóch. Tutaj będzie potrzeba zabawy z teksturami, ale wszystko wygląda na ten moment w porządku, zarówno na oponach typu slick, jak i oponach z ,,rowkami" (niestety, tutaj nie zrobimy tak jak na F1ch, że każdy bolid mógł mieć jednakowy typ opon). Oczywiście, każdy bolid będzie miał takie same osiągi, więc o to nie będzie się trzeba martwić i takie same opony, które miały już być w IV sezonie (i są sprawdzone), ale ze względu na niedopatrzenie z naszej strony, jeździliśmy na oponach domyślnych z moda. Pozostaje także kwestia fizyki, z którego moda ją zaczerpnąć, na szczęście mamy jeszcze trochę czasu. Zmianie nie ulegnie też to, że sporo rzeczy w setupie będzie poblokowanych, jak do tej pory.

Jeśli chodzi o zasady rozgrywania wyścigów, nie powinno być tutaj zmian szczególnych - nadal terminy będziemy ustalać przed każdym GP, nadal jeden trening, kwalifikacje dzień później, jednoczęściowe trwające 15 minut, a po nich wyścig. Jego dystans najprawdopodobniej zostanie zmniejszony z 55% do 50%, co powinno być dobrym rozwiązaniem, gdyż skarżono się, że wyścigi w IV sezonie są ciut za długie. Liczba miejsc w lidze nie ulegnie zmianie, bo też nie ma takiej potrzeby, choć na pewno przydałby się ktoś nowy, ale że nasza liga to dość specyficzny i zamknięty świat, nie każdy może tutaj pasować, o czym doskonale przekonaliśmy się na przestrzeni tych czterech sezonów. Liczba wyścigów w sezonie nie zmieni się - nadal będzie ich 18, za to kalendarz zostanie tym razem ułożony w znacznej większości przeze mnie. Dlaczego? Przez te wszystkie sezony, w których mieliśmy różne metody układania sezonu, wszystkie miały jakieś zalety, ale również wady, które prowadziły do dość dziwnych niesnasków. Przekonałem się, że nie ma doskonałej opcji i tym razem chcę wziąć odpowiedzialność na siebie. Ale żeby całkowicie nie zaburzyć tradycji dopuszczenia Was do głosu, będziecie mogli głosować w przypadku krajów, w których mam wątpliwości, jaki tor wybrać. Ogólnym założeniem jest to, by nie powtórzyć żadnego toru z czwartego sezonu, pojawić się w miejscach, gdzie nas dawno nie było i byliśmy rzadko (jak np. Rosja), lub gdzie nie byliśmy wcale (stąd pewne lub prawie pewne pojawienie się takich państw, jak Malezja, Chiny, Indie, Argentyna czy Holandia). Co na tą chwilę mogę zdradzić - sezon zacznie się na pewno w Melbourne, a zakończy, co jest oczywistą tradycją w Polsce. Tylko na jakim torze? Prawdopodobnie zdecydujecie Wy. Zdaję sobie sprawę, że wybór krajów wyłącznie przeze mnie może być różnie odebrany, ale patrząc na to, co działo się w poprzednich sezonach stwierdzam, że wolę już, by ta odpowiedzialność spadła wyłącznie na mnie. Z drugiej strony ja lubię poodwiedzać nowe miejsca, choć niekoniecznie wszystkie lubię, natomiast warto wprowadzić różnorodność, stąd taka, a nie inna decyzja. Start V sezonu jest w tej chwili planowany na okolice połowy stycznia, oczywiście wcześniej mielibyśmy testy.
Teraz jeszcze pojawi się informacja, która nie jest związana z piątym sezonem, lecz okresem między nim, a sezonem, który właśnie kończymy. Jak pewnie niektórzy pamiętają, po I sezonie odbył się Turniej Ligowy, który doprowadziliśmy do końca, ale... wyszedł tak sobie. Padł pomysł od moich pomocników, by zorganizować II Turniej Ligowy, ale na innych zasadach niż wtedy. Wszystko wskazuje na to, że miałoby to się odbywać na podobnych zasadach, jak rozgrywany był w Abu Dhabi finał w grze F1 2017 od Codemasters. Przekładając to na nasze warunki - chciałbym, aby turniej potrwał jeden dzień i składał się z serii 3-4 sprinterskich wyścigów na różnych torach, na dystansie 20-25%, z punktacją identyczną, jak w trakcie sezonu. Krótko mówiąc - turniej wygrałby ten, który zgromadziłby najwięcej punktów w tych wszystkich wyścigach. Przy czym, żeby było ciekawiej - od drugiego wyścigu pozycje startowe zostałyby odwrócone w stosunku do klasyfikacji turnieju, która byłaby podawana na bieżąco - przynajmniej takie jest moje zdanie. Turniej odbyłby się jeszcze w tym roku, w okolicach 30 grudnia i to, że zostanie on zorganizowany, jest pewne w 99%. Oczywiście, wszystko zależeć będzie od zainteresowania, ale liczymy, że ono będzie i pobawimy się przed Sylwestrem. Z kolei o jego ostatecznych zasadach będziemy informować.

Chciałbym, aby te wszystkie informacje tutaj zawarte były traktowane jako zorientowanie się w tym, co może nadejść. Tak jak bowiem podkreśliłem - nic jeszcze w tej chwili zagwarantować, jednak nie ukrywam, że zależy mi na tym, by powrócić do jazdy bolidami z różnych sezonów, a nie tylko jednego i bardzo liczę na to, że to się uda. Sygnały, które dostaję od kolegów administratorów, znacznie lepiej zorientowanych w kwestiach technicznych ode mnie, są jednak pozytywne i mam nadzieję, że uda się to doprowadzić do szczęśliwego końca. Podkreślam jednak raz jeszcze - to w tej chwili na razie chęci, a nie rzeczywistość. W razie wszelkich pytań zapraszam do mnie, a może macie jakieś inne propozycje/pomysły? Jeśli tak, serdecznie proszę o wszelkie informacje, jestem otwarty. A na ten moment zapraszam na GP Włoch, które od poniedziałku będzie rozgrywane na torze Monza. A jeśli chodzi o tego newsa, to na ten moment wszystko. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430