· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor Bahrain International Circuit otwarto w 2004 roku, a zaprojektował go nadworny architekt Formuły 1, Hermann Tilke. Jest on zlokalizowany około 30 kilometrów od stolicy państwa, Manamy. Zewsząd otoczony jest piaskiem, gdyż obiekt wybudowano na pustyni. Lokalizacja ta powoduje, iż na tor nawiewa piasek, przez co spada przyczepność. Kolejnym czynnikiem utrudniającym rywalizację jest wysoka temperatura powietrza, która nagrzewa asfalt, przez co opony się przegrzewają. W celu zwiększenia frekwencji, od 2014 roku wyścig na tym torze rozgrywany jest przy sztucznym oświetleniu - i to był strzał w dziesiątkę ze strony organizatorów. W 2010 roku w Bahrajnie zainaugurowano 60. sezon Formuły 1. W tym celu wybudowano pętlę "Endurance", jednak w 2012 roku z niej zrezygnowano. W 2011 wyścig nie odbył się ze względu na napiętą sytuację polityczną w tymże kraju. Ostatnią edycję wyścigu wygrał Sebastian Vettel, reprezentujący barwy Ferrari. Tor ten wymaga odpowiedniego wyważenia ustawień. Pierwszy i trzeci sektor odpowiada samochodom ustawionym pod prędkość, jednak drugi sektor premiuje duży docisk.
Liga jak do tej pory gościła na Bahrain International Circuit trzykrotnie - w I i III sezonie wyścig ten odbywał się w połowie sezonu, zaś w poprzednim był wyścigiem otwierającym sezon. Rekordzistą toru na platformie rFactor jest Markovsky - w III sezonie wykręcił on czas 1:28.884. W poprzednim sezonie dublet odnotował tu dublet Mercedesa - wygrał Szymusso przed Kubusą96. Podium dopełnił obrońca tytułu, Markovsky. Wyścig ten został zapamiętany ze względu na małe zamieszanie w trzecim zakręcie - tarka na wejściu w ten zakręt zatrzymała bolid Patryka Kręgla (obecnie znanego jako Patrique2001), a jadący za nim Barti nie zdążył zareagować i wpadł w zespołowego kolegę, uszkadzając swój bolid. Ferrari z numerem 21 zepchnęło Kamillo99 na barierę po zewnętrznej stronie, i on również odpadł z rywalizacji. W III sezonie triumfował tu również Markovsky, przed duetem Saubera - Villaroelem i Taraskiem. Pierwszy z wymienionych sprawił wielką niespodziankę swoim tempem. Jak się okazało, ów kierowca był inną tożsamością owianego złą sławą TheNewRio, i został usunięty z ligi. Jak widać, działo się sporo. Tym razem jednak kierowcy będą tu "tylko" testować.
Między sezonami działo się sporo. Największą zmianą jest powrót do aut z różnych lat. W tym sezonie groźny może być duet Toyoty - dwukrotny mistrz ligi, Markovsky, będzie chciał powalczyć o trzeci tytuł, zaś jego kolega Kamillo będzie chciał powalczyć o kilka podiów, bądź zwycięstw. W czołówce na pewno będzie rodzinny duet Brawna - Kuba i Szymek będą faworytami do zwycięstwa wśród konstruktorów, ale indywidualnie również mogą namieszać. Ferrari rozstało się z Patrykiem i Bartim, zaś na ich miejsce sprowadzono Taraska i Norbiego. To może być interesująca para, mogą być bardzo mocni. Dezerterzy z Maranello znaleźli zatrudnienie w zepsole BAR - Patryk na pewno będzie chciał wreszcie coś ugrać i odbić sobie poprzedni sezon. Bartosz zaś będzie chciał unikać problemów technicznych i kolizji. McLaren zebrał duet Mati-Muerte. Ten pierwszy to mistrz Light League, zaś ten drugi wraca po dłuższej przerwie. Mati będzie chciał namieszać indywidualnie, a Muerte raczej będzie zbierał ustawienia bolidu od innych. Sauber postawił na młodą krew - Aftera i Mikrusa. To może być mocny środek stawki. Ich konkurentem będzie Williams, który zatrudnił coraz lepiej poczynającego sobie Kiroshimę oraz ściągnął z emerytury Scorpiona. Przewagą tego drugiego może być znajomość kierowców wyścigowych mających styczność m.in. z tym torem. W środku namieszać będzie chciał Adve, który jest osamotniony w Marussi. Czy Daniel będzie walczył o punkty, czy raczej o materiały do Wattsów? Zobaczymy.
Lokalizacja: Sakhir, Bahrajn
Nazwa toru: Bahrain International Circuit
Długość: 5,412 km
Liczba zakrętów 15
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Valtteri Bottas, 1:28.769, Mercedes, 2017
Rekord okrążenia (liga): Markovsky, 1:28.884, Williams, III sezon
Liczba okrążeń (F1): 57
Dystans wyścigu (F1): 308,238 km
Program testów:
I dzień: 12.01.2018 (piątek), godz. 20:00 - testy opon deszczowych (60 minut)
II dzień: 13.01.2018 (sobota), godz. 20:00 - testy opon na suchy tor (60 minut)
III dzień: 14.01.2018 (niedziela), godz. 20:00 - suchy tor, 30 minut + próbny wyścig 10 okr.
Zanosi się na duże emocje. Kto najlepiej będzie przygotowany do sezonu? Kto zaskoczy formą? Kto zyska na zmianach, a kto straci? Tego dowiecie się w relacjach z testów, na które serdecznie zapraszam.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum