header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Druga runda V sezonu zostanie rozegrana na dość dobrze nam znanym obiekcie, który jest - można powiedzieć - ani za stary, ani za młody. Wybudowany w 1999 roku obiekt oczywiście służył w celach organizacji wyścigów Formuły 1, ale i nie tylko, bowiem na ten tor zawitało MotoGP. Nitka toru składa się z 15 zakrętów, z których 10 jest w prawo, a 5 w lewo, a zaprojektował ją niejaki Hermann Tilke, dla którego było to jeden z pierwszych projektów toru F1. Tor jest mieszanką wszystkiego - mamy na nim szybkie zakręty (m.in. T5, T6, T12, T13) oraz wolne, ciasne zakręty (T1, T2, T9, T15). Tor cechuje również dwie długie proste prowadzące do wolnych zakrętów - prosta start/meta, która prowadzi do pierwszego zakrętu, oraz druga prosta na dojeździe do T15. To sprawia, że osiągnięcie odpowiedniego balansu aerodynamicznego sprawia pewne wyzwanie, a mocne dohamowania do T1 i T15 są świetnymi miejscami na manewry wyprzedzania, których może w wyścigu nie brakować.

Na pewno pozytywnym aspektem jest fakt, że możemy się spodziewać bardzo emocjonującej walki pomiędzy kierowcami, co tor pokazał nieraz w wyścigach F1. Pierwsze GP Malezji (które najpierw było rozgrywane na koniec sezonu) należało do zespołu Ferrari, jednak niemal doszło do skandalu, bowiem pierwotnie oba bolidy włoskiego zespołu zostały zdyskwalifikowane za niezgodne z przepisami elementy deflektorów. Ostatecznie karę unieważniono, choć i tak to niewiele dało, bo tytuł powędrował do Hakkinena. Kolejny emocjonujący wyścig miał miejsce w 2001 roku, kiedy o sobie znać dała pogoda - potężne opady deszczu storpedowały na początku wyścig, przez co była konieczność przerwania wyścigu. Ostatecznie wyścig został wznowiony, w którym zwyciężył ponownie Michael Schumacher. Dominacja Ferrari na tym obiekcie została przełamana rok później, kiedy to brat Michaela - Ralf wygrał wyścig dla Williamsa. Trudno nie wspomnieć o tym, że w następnej edycji zwyciężył - po raz pierwszy - Kimi Raikkonen, a Schumacher musiał na ponowną wygraną czekać do 2004 roku. Kilka lat później ponownie dała o sobie znać pogoda - wyścig w 2009 roku w środku rywalizacji przerwano z powodu zbyt intensywnych opadów, jednak tutaj historia nie zakończyła się szczęśliwie, bowiem wyścig nie został dokończony. Przerwany wyścig był także trzy lata później, jednak w tym przypadku udało się zawody rozegrać do końca, które ostatecznie zwyciężył Alonso. Ostatnie lata to zwycięstwa Mercedesa oraz Red Bulla, a wyścig z 2016 roku na pewno przeszedł do historii. Dokładnie to moment, w którym silnik Hamiltona uległ awarii zapisał się w kartach sportowej historii. W ubiegłym sezonie zwyciężył Max Verstappen.

Formuła 1 nie pojedzie GP Malezji w 2018 roku z powodu coraz mniejszego zainteresowania wyścigiem wśród kibiców pomimo tego, że na ten wyścig były jedne z najtańszych wejściówek na takie wydarzenie. W tym roku - po raz pierwszy w historii - zawita ExtremeF1. Faworytów do zwycięstwa jest kilku - Mati po ostatniej wygranej w Australii zapewne nabrał apetytu na jeszcze więcej i jak sam przyznaje, chce się teraz rozkręcić. Przeszkodzić w tym na pewno będą chcieli Markovsky oraz Tarask, którzy będą chcieli się zrewanżować za niepowodzenie sprzed tygodnia. Dalej w stawce możemy liczyć na Norbiego, który w Australii pojechał całkiem nieźle i będzie liczył tutaj na podobny wynik. Nie zapominajmy jednak o braciach z Brawna, którzy będą chcieli odpokutować sobie totalną porażkę z Australii. Do tego grona trzeba zaliczyć także Patrique'a, który nie pojechał w poprzednim wyścigu z powodów osobistych. Jego kolega z zespołu, Barti zaliczył całkiem udane GP, a tutaj z pewnością będzie liczył na opady deszczu, które przecież są niewykluczone. Odwrotna sytuacja wydaje się panuje u Kamila, który będzie chciał, by było sucho. W Toyocie nastroje są bojowe, bowiem dla japońskiej ekipy ten tor jest szczególny. To tutaj Toyota zdobyła swoje pierwsze podium w startach w Formule Jeden. Namieszać także może After, który w Australii po cichutku zgarnął szóste miejsce. Reszta kierowców będzie starała się dać z siebie jak najwięcej się da. A to zwiastuje kapitalne emocje.

Nazwa GP: Petronas Malaysian Grand Prix
Lokalizacja: Sepang, Malezja
Nazwa toru: Sepang International Circuit
Długość: 5,543 km
Liczba zakrętów: 15
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Sebastian Vettel, 1:34.080, Ferrari, 2017
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 56
Liczba okrążeń (liga): 28
Dystans wyścigu (F1): 310,408 km
Dystans wyścigu (liga): 155,204 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 25.01.2018 (czwartek), godz. 20:00
Kwalifikacje: 26.01.2018 (piątek), godz. 21:00
Wyścig: 26.01.2018 (piątek), godz. 21:30

Prognoza pogody: Typowanie warunków w Malezji nie należy do prostych zadań ze względu na charakterystyczny klimat. Wstępne prognozy pogody mówią jednak, że zarówno w czasie treningu, jak i wyścigu będzie pochmurno. Ostateczny werdykt tych informacji otrzymamy dopiero przed samym startem tych sesji.

To będzie nasze pierwsze spotkanie z malezyjskim charakterem, które dawało się mocno we znaki, kiedy kierowcy przyjeżdżali tam rywalizować. Mimo ciężkiego klimatu możemy być pewni, że będziemy świadkami pasjonującego widowiska. Na koniec prośba od Luisa: proszę wszystkich, którzy będą na treningu o pozostanie na mini-wyścigu po sesji. Czy Mati pójdzie za ciosem i znowu wygra, czy jednak otrzyma opór ze strony Marka i Taraska? Odpowiedzi na to, jak i wiele innych pytań poznamy po wyścigu, na który serdecznie zapraszam. Dziękuję za uwagę i do zobaczenia, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430