· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Niewiele ponad dwa tygodnie minęły od fiaska pierwotnego planu na V sezon i decyzji o restarcie. Emocje już zdążyły opaść, a kierowcy podpisywali kontrakty z zespołami uczestniczącymi w sezonie 2011 Formuły 1. Przy okazji jednak dwa nowe teamy zobaczymy - są to Hispania Racing Team oraz Virgin Racing. Wyszło na to, że w McLarenie pozostali Markovsky i Kamillo99, Tarask zamienił się z Patrique2001 i Bartim - poszedł do Ferrari zabierając ze sobą Norbiego, a duet z województwa świętokrzyskiego trafił do Lotus Renault. W Toro Rosso pozostanie After, a po raz drugi będzie tam jeździł MikruseK, teamu nie zmienia również Adventure0 - znów będzie kierowcą Red Bulla. Za to bracia będą reprezentować Saubera, co oznacza, że Mercedes i tak nie będzie bronił tytułu. Co ważne - mamy komplet 16 kierowców, co w naszej lidze jest rzadkością. Do porozumienia nie doszliśmy z Matim, który nie chciał rywalizować na nowych warunkach, ale za to mamy dwóch zupełnie nowych zawodników - Cze$iO podpisał umowę z Red Bullem, zaś Mikrokozaczek będzie reprezentował HRT wraz z Kiroshimą. Co ciekawe - prywatnie nowy partner naszej ligowej maskotki jest znajomym Taraska, pochodzi nawet z tej samej miejscowości. Z kolei barwy Virgina reprezentować będą Scorpion i Muerte19991.
Dla porządku jeszcze przypomnijmy o najważniejszych wydarzeniach związanych z Albert Park - tor jest częściowo uliczny i pierwszy raz bolidy pojawiły się na nim w 1996 roku, od razu dostając pierwsze miejsce w kalendarzu, co jest czynione do tej pory - wyjątkiem były lata 2006 i 2010. Najwięcej zwycięstw odniósł tu Michael Schumacher (cztery razy), a bardzo często wyścig wygrywali tu zawodnicy, którzy później zostawali Mistrzami Świata (13 na 22 razy). Dość długo był to pechowy obiekt dla Roberta Kubicy, ale w końcu, w 2010 roku, zajął tu po znakomitym występie drugie miejsce, ustępując jedynie Jensonowi Buttonowi, który zawsze czuł się tu świetnie. Nigdy nie wiodło się tu też Markowi Webberowi - wprawdzie w swoim debiucie w F1 zajął w bolidzie Minardi niewiarygodne piąte miejsce, ale potem mając niesamowitego Red Bulla nie potrafił stanąć na podium i teraz ta klątwa ciąży na Danielu Ricciardo - australijscy fani nie mają zbyt wielu powodów do radości. Zresztą, Red Bull na tym torze wygrał tylko raz, w 2011 roku właśnie, gdzie najpierw Sebastian Vettel wygrał kwalifikacje z ogromną przewagą, a potem bez trudu wygrał wyścig pokonując Lewisa Hamiltona o Vitaliya Petrova, którego podium było dużą niespodzianką. Pewnie wtedy wszyscy w Polsce jeszcze bardziej żałowali kontuzji Kubicy... Co ciekawe, do wyścigu nie dopuszczono kierowców HRT, którzy nie wypełnili reguły 107%, a kierowców Saubera zdyskwalifikowano za nieprawidłowe tylne skrzydło i pozbawiono łącznie 10 punktów.
Teraz liczymy, że w szwajcarskiej stajni takich problemów nie będzie, a hiszpańska ekipa stanie na starcie. Mamy też nadzieję na start zespołu Virgina, a co za tym idzie - walkę tych dwóch teoretycznie najsłabszych ekip o dojechanie do mety i być może jakieś punkty. Będzie o to jednak bardzo ciężko, ponieważ możemy mieć bardzo liczną stawkę. Faworytami zdecydowanie są Markovsky i Tarask, którzy mają dość wyraźną przewagę nad resztą stawki. Za nimi aspirują Patrique i Szymusso, szczególnie w dobrej sytuacji jest Lotus Renault, który ma ponoć tajną współpracę z Ferrari (w końcu były team Patryka i Bartka). Zresztą, Barti i Norbi prawdopodobnie mogą ze sobą często rywalizować. Nie zapominajmy o Kamilu, mającym mocne wsparcie w Marku i duże ambicje. Kubusa raczej w tym sezonie powinien być kierowcą środka stawki i na to się nastawia - na walkę z Afterem i duetem Barti - Norbi. Nie wiemy, czego spodziewać się po nowych kierowcach, ten wyścig powinien nam pokazać, na co ich stać. W przypadku Adve i Mikrusa ważne będzie nie popełnianie błędów.
Nazwa GP: Rolex Australian Grand Prix
Lokalizacja: Melbourne, Australia
Nazwa toru: Melbourne Grand Prix Circuit
Długość: 5,303 km
Liczba zakrętów 16
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Lewis Hamilton, 1:22.188, Mercedes, 2017
Rekord okrążenia (liga): Szymusso, 1:22.884, Ferrari, I sezon (F1 Challenge)
Liczba okrążeń (F1): 58
Liczba okrążeń (liga): 29
Dystans wyścigu (F1): 308,238 km
Dystans wyścigu (liga): 154,199 km
Dostępne opony: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Program GP:
trening: 11.02.2018 (niedziela), godz. 19:00
kwalifikacje: 12.02.2018 (poniedziałek), godz. 20:00
wyścig: 12.02.2018 (poniedziałek), godz. 20:30
Prognoza pogody: Niespodzianek deszczowych nie będzie - aktualnie w Australii jest środek lata i deszcz występuje bardzo rzadko. W trakcie sesji czeka nas słoneczna pogoda.
Mimo że znów jesteśmy na tym torze, to jednak powinniśmy spodziewać się bardzo ekscytującego wyścigu. Nie jest to łatwy tor, ale jednak jest bardzo dobrze znany, co powinno być ułatwieniem. Różnice między poszczególnymi zawodnikami też nie powinny być zbyt wielkie, więc powinniśmy mieć naprawdę duże oczekiwania. Liczymy na udany start, na rozsądek kierowców oraz na to, że te poniedziałkowe zawody będą się toczyć w sprawiedliwych dla wszystkich warunkach. Nie pozostaje mi zatem nic innego jak zaprosić do udziału w GP Australii. Obyśmy miło wspominali ten początek. A na ten moment to tyle. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum