· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Malezyjski obiekt wybudowano jeszcze w XX wieku - budowa trwała nieco ponad rok i otwarto obiekt w marcu 1999 roku, nieco ponad pół roku przed pierwszym wyścigiem Formuły 1 na tym torze (jako pierwsi pojawili się tam natomiast motocykliści). Obiekt od początku wsławił się tym, że panują bardzo wysokie temperatury, spora wilgotność powietrza, a do tego mogą wystąpić tropikalne burze. O dziwo jednak, poważne problemy z rozegraniem wyścigu wystąpiły tu tylko w słynnym GP z 2009 roku, kiedy wyścig przerwano na 33. okrążeniu i już go nie wznowiono, przyznając zawodnikom tylko połowę punktów. Pierwszym triumfatorem był tu z kolei Eddie Irvine, choć początkowo został wraz z Michaelem Schumacherem zdyskwalifikowany, gdyż uznano, że boczne skrzydełka w bolidzie Ferrari były nieprawidłowe. Jednak włoska stajnia udowodniła, że pomiar był niedokładny i dyskwalifikację cofnięto. Irvine potem jednak tytuł i tak przegrał. Później dominowało nazwisko Schumacher - w latach 2000-2004 Michael triumfował trzy razy, a raz Ralf. Ich wygrane przedzielił Kimi Raikkonen, który potem jeszcze triumfował w roku 2008, pokonując Roberta Kubicę, świetnie jadącego w tym GP. Dobrze czuł się tu Fernando Alonso, który wygrał trzy razy, jednak królem Sepang jest Sebastian Vettel - wygrał tu trzy razy dla Red Bulla, a potem w 2015 roku pierwszy raz triumfował dla Ferrari. Ostatnie dwa lata to jednak rządy Red Bulla - w 2016 wygrał Daniel Ricciardo, a w zeszłym roku Max Verstappen. Jak się okazuje, Holender będzie najprawdopodobniej ostatnim zwycięzcą wyścigu F1 na tym torze, bowiem z powodu coraz niższego zainteresowania, władze toru rozwiązały umowę na rok 2018 i wygląda na to, że już w Malezji zabawa w F1 po 18 latach się znudziła. Może to i lepiej. Kierowcy nie będą musieli się męczyć a sam tor nie był zbyt atrakcyjny.
Pozytywem tego obiektu jest natomiast to, że można tu było dobrze powalczyć, a patrząc na to, co działo się w GP Australii, to może być jeszcze ciekawiej. Jest to tor dość szeroki, więc jest większa szansa na to, że nie powtórzą się dziwne przypadki z pierwszego wyścigu. Start może być jednak niełatwy, bowiem kierowcy zdążą się rozpędzić, po czym mocno dohamowują do pierwszych dwóch wolnych zakrętów, następnie znów się rozpędzają, po czym znowu zwalniają do zakrętu pod górę. Ostatni start w wykonaniu kierowców nie był najgorszy, choć zdarzyły się wpadki, a gorzej było potem. Teraz jednak jest znacznie szerzej, więc liczymy, że nasi zawodnicy pomni doświadczeń z Melbourne, teraz będą zachowywać większy rozsądek. Innym charakterystycznym miejscem dla tego toru jest zjazd do pit-lane, który rozpoczyna się w połowie hamowania do ostatniego zakrętu. Zalecamy więc szczególną ostrożność przy zjeżdżaniu. Chociaż nasza liga rozgrywa już V sezon, a ten tor jest bardzo dobrze znany i był przez prawie dwadzieścia lat ciągle obecny w F1, to jednak my spotkamy się na nim dopiero pierwszy raz. Być może ostatni, bowiem raczej nasi kierowcy nie przepadają za jazdą po tym obiekcie i raczej nie będą mieli ochoty tam wracać. Jechać jednak trzeba.
Jednak i tak wyścig ten zapowiada się pasjonująco. Pierwsze GP tego sezonu pokazało nam, że zawodnicy mogą walczyć na bardzo wysokim poziomie, a różnice mogą być nie duże. Nie ulega jednak wątpliwości, że o zwycięstwo raczej powalczą Markovsky i Tarask, którzy wydają się mieć bardzo wyraźną przewagę nad resztą stawki. Duże szanse na podium będą mieć zawodnicy Lotus Renault, pod warunkiem jednak, że pojadą znacznie lepiej niż w Melbourne. Duże szanse będzie miał też Szymusso, któremu może będzie trochę brakować prędkości, ale jednak pokazywał nam niejednokrotnie, że jest w stanie wyciągnąć z bolidu 100% i osiągnąć wynik - wydawałoby się - ponad stan. Duże aspiracje mają z kolei Norbi i Kamillo99, którzy trochę mieli pecha w pierwszym wyścigu, ale też popełniali czasem błędy. Jeśli je wyeliminują, to będą piekielnie groźni. Jak zatem widzimy, mamy co najmniej pięciu kandydatów do podium, co naprawdę każe nam wierzyć, że czekają nas ogromne emocje. Nieco z tyłu jest przyczajony Kubusa, który gdy jest bezbłędny, to może zrobić wiele. Pamiętajmy, że jest też mający duże ambicje Cze$iO, który w Australii pojechał z marszu, tutaj już mógł się przygotować i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Ciekawe jak poradzą sobie zawodnicy Toro Rosso, którzy w tym sezonie mogą naprawdę regularnie zdobywać niemałe punkty. W przypadku kierowców HRT z kolei liczymy, że wyeliminują błędy z pierwszego GP i pojadą znacznie lepiej, gdyż na pewno mają możliwości ku temu.
Nazwa GP: Petronas Malaysian Grand Prix
Lokalizacja: Sepang, Malezja
Nazwa toru: Sepang International Circuit
Długość: 5,543 km
Liczba zakrętów: 15
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Sebastian Vettel, 1:34.080, Ferrari, 2017
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 56
Liczba okrążeń (liga): 28
Dystans wyścigu (F1): 310,408 km
Dystans wyścigu (liga): 155,204 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Wygląda na to, że tym razem pogoda w Sepang nas oszczędzi i obędzie się bez jakiś tropikalnych anomalii. Prognozuje się, że w czasie sesji będzie bardzo ciepło i bez opadów.
Przypomnę jeszcze w tym miejscu, że jest już dostępna do oglądania retransmisja całego wyścigu o GP Australii.
Serdecznie zapraszam do oglądania. A teraz nie pozostaje mi już nic innego jak zaprosić do walki w drugim wyścigu tego sezonu. Wydaje mi się, że emocjonująca walka w Melbourne i znakomicie zapowiadający się wyścig na tym torze, mimo swoich kaprysów, jest wystarczającym zachętą do tego, by rywalizować i dać z siebie wszystko. Liczę, że wszyscy przeanalizowali swoje wpadki, to, co zrobili źle i teraz takie przygody będą nas omijać szerokim łukiem. Warto, byśmy mieli wyłącznie dobre wspomnienia. Zapraszam zatem do rywalizacji, trening już dzisiaj o godzinie 19. A na tą chwilę to tyle. Pozdrawiam, Kubusa96.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum