· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Obiekt został wybudowany w 2011 roku i znajduje się na obrzeżach stolicy Indii - New Delhi. Podobnie jak w przypadku wielu, wielu torów budowanych współcześnie projektantem był Hermann Tilke. Co ciekawe, nie jest to jedyny obiekt wyścigowy w tym azjatyckim państwie, bowiem Indie mogą się poszczycić torem Irungattukottai (bardzo dźwięczna i łatwa w wymowie nazwa), który do użytku został oddany w 1990 roku. Obecnie ten obiekt wykorzystują bardziej lokalne serie, choć tor z Nowego Delhi ma się niewiele lepiej, bo Formuła 1 już przecież tam nie jeździ. Tor, na którym odbędzie się trzeci wyścig V sezonu składa się z 16 zakrętów: 9 w prawo i 7 w lewo. Najdłuższa prosta znajduje się pomiędzy zakrętami 3 i 4 i ma długość nieco powyżej kilometra. Właśnie na niej powinniśmy się spodziewać całej maści manewrów wyprzedzania, choć można próbować też w T1 i na odważnego w T3. To miejsce to jeden z newralgicznych punktów na tym torze, bowiem podjazd powoduje, że jego wierzchołek jest niewidoczny. A wiadomo, że im dziwaczniejsze zakręty, tym więcej może się tam dziać. Warto zwrócić uwagę na T10 i T11, który przypomina słynny zakręt ósmy z toru Istanbul Park.
Dzięki tym wszystkim czynnikom możemy uznawać indyjski obiekt za interesujący, jednak na pewno nie jest to tor, na którym spodziewa się ogromu manewrów wyprzedzania. Wyścigi F1 na tym torze nie były wybitnie ciekawe, cała zabawa na nim polegała na dojechaniu do najdłuższej prostej w jednym kawałku, oraz potem w sprzyjających okolicznościach na wciśnięciu guzika na kierownicy. Jak może zatem wyglądać wyścig w lidze? Cóż, systemu DRS nie mamy, mamy natomiast bardzo mocny tunel aerodynamiczny, który godnie zastępuje to ustrojstwo. Może być przez to ciekawiej, bo z tunelu można korzystać wszędzie w przeciwieństwie do DRS. Wyścig faktycznie ma prawo wtedy być interesujący, ale o tym przekonamy się w piątek. ExtremeF1 odwiedza Indie po raz pierwszy w swojej historii, także pewne niewiadome są. Mimo wszystko, na czele nie powinno być większych zmian. Markovsky jak na razie pewnie prowadzi w klasyfikacji kierowców i według wielu kierowców jest głównym faworytem do zwycięstwa. Na pewno przeszkodzić będą chcieli inni kierowcy, między innymi Tarask, który tempem jest najbliżej kierowcy McLarena, zatem jemu przypisuje się największe szanse na pokonanie Marka. Dalej w stawce mamy mocny ścisk, bowiem Renault doszło do głosu w walce o czołowe lokaty. Barti ostatni wyścig może uznać za bardzo udany, mimo pewnych sprzyjających okoliczności, które mu towarzyszyły. Ale takie coś też trzeba potrafić wykorzystać. Patrique także mógłby powalczyć, jednak nie pomoże mu w tym kara startu z ostatniej pozycji. Szymusso natomiast chciałby włączyć się do walki o coś więcej, podobnie jak jego starszy mimo, że jego czasy okrążeń nie są tak dobre jak Szymka, jednak wykorzystując swoje doświadczenie może wiele zdziałać. Nie zapominajmy także o Norbim i Kamilu, szczególnie pierwszy z nich może sporo namieszać. Gołym okiem widać, że sety Trzaska mu pomogły współpraca z Taraskiem przynosi wymierne korzyści. Kierowca McLarena natomiast chciałby utrzymać swoją dyspozycję w wyścigach, gdzie przede wszystkim jeździ bez większych przygód. Pozostali kierowcy także mają o co walczyć, co pokazał przykład Czesia w ostatnim wyścigu, kiedy to sprytem zgarnął trzecie miejsce na podium.
Nazwa GP: Airtel Grand Prix of India
Lokalizacja: Greater Noida, Indie
Nazwa toru: Buddh International Circuit
Długość: 5,064 km
Liczba zakrętów: 16
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): Sebastian Vettel, 1:27/249, Red Bull, 2011
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): 60
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu (F1): 308,460 km
Dystans wyścigu (liga): 154,230 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet
Prognoza pogody: Pogoda w Indiach nie przyprawi kierowców o ból głowy. Cały czas będzie sucho i pogodnie.
Kończąc zapowiedź, chciałbym Was serdecznie zaprosić do udziału w GP Indii, zdając sobie sprawę z tego, jak zaciętą możemy mieć rywalizację na torze. Mam nadzieję, że zobaczymy na torze zdrową, czystą i sportową rywalizację, z której każdy będzie czerpał jak najwięcej satysfakcji. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum