· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Witaj Patryk, gratuluję znakomitego drugiego miejsca w wyścigu. Było to Twoim celem, czy jednak miałeś nadzieję na zwycięstwo po świetnym treningu?
Patrique: Celem było jedynie podium. Jakbym nie miał kary, to kto wie...
A propos kary, czy przeszkodziła ona Ci znacznie, czy zmieniła przebieg Twojego wyścigu?
Jak widać było po pierwszym okrążeniu - niezbyt mi przeszkodziła. Nie sztuką było wyminięcie takich Red Bulli, Toro Rosso, czy HRT. To, co zrobiłem na pierwszym okrążeniu raczej nie wystarczyłoby na Marka.
Twój team-mate Barti mógł rozczarować się tym wyścigiem, gdyż zakończył go na odległej dla niego lokacie. Jak myślisz, czy gdyby ten niefortunny obrót, mógłby powalczyć tu jeszcze o nawet podium?
Myślę, że tak. Mieliśmy identyczną strategię, walczył dzielnie z Taraskiem, a ten miał raczej gorszą taktykę... mogliśmy celować w dublet "best of the rest"...
Witaj Kuba, gratuluję 5. miejsca, które obecnie jest dla Ciebie bardzo przyzwoitą lokatą, a dzień przed wyścigiem nie było tak kolorowo. Czy jesteś zadowolony ze swojego wyścigu?
Kubusa: Dziękuję. Jestem zadowolony, bo miejsce w piątce jest dla mnie naprawdę dobre. Jazda sprawiała mi przyjemność, a do tego miałem bardzo fajny pojedynek z Norbim na początku wyścigu. Potem przede wszystkim chciałem jechać jak najszybciej, żeby moja strategia mogła mi dać jak najlepsze miejsce. Oststecznie wyszło nie najgorzej, a jazda też była dobra, bo poza dwoma przestrzeleniami zakrętów unikałem pomyłek, także jest ok. Te 10 punktów to dla mnie dużo.
Wielki pech spotkał Twojego brata, gdy nagle wycofał się z wyścigu. Co się tam w ogóle stało?
Niestety, jak widać, za długo internet dobrze chodził i zerwało połączenie. Szkoda, bo ciekawe, jakie miejsce by zajął, ale nic z tym już nie zrobimy. Pozostaje liczyć, że więcej już to go nie spotka, bo zdecydowanie na to nie zasługuje.
Witaj Mikrokozaczek, za nami GP Indii. Był to dla Ciebie pierwszy w simracingowej karierze ukończony wyścig. Czy to dla Ciebie duże osiągnięcie?
Mikrokozaczek: Myślę że tak, na pewno dla mnie to wielki krok w rozwoju, udowodniłem samemu sobie, jak i innym że jestem w stanie ukończyć pełen dystans ligowego wyścigu. Co prawda jeszcze wiele pracy przede mną zanim zostanę konkurencją dla innych, aczkolwiek wierzę, że stanie się to w niedalekiej przyszłości. Na pewno robię wszystko aby tak się stało.
Niewiele, bo jednej pozycji brakło do punktów. Czy zamierzasz walczyć o punkty w następnych wyścigach?
Na pewno myślę miło by było zdobyć punkty dla HRT przed moim kolegą i na pewno będzie to ogromny powód do radości. Mam cichą nadzieję na dokonanie tego w Assen, tor jest świetny, zaczynam go rozumieć i na okrążeniach nie trace tak wiele do czołówki, więc zapowiada się ciekawie.
Przed tym GP Bernd Maylander został uwięziony zakazano wyjazdu Safety Cara. Czy była to według Was dobra zmiana, czy trochę to sprawiło wyścigi mniej ciekawe?
P: Bernd w gułagu? No, no... za co?! <śmiech> Według mnie, to był zły ruch. Tak jak prognozowałem w Malezji, stawka się zabetonuje. Gdy Safety Car mógł wyjechać, stawka się ponownie zbijała i tak na prawdę każdy mógł wygrać. Teraz sytuacja jest taka, że Marek jest lata świetlne przed Kamilem, Renault, Ferrari i Sauberem, a między tą grupą a resztą stawki jest kolejna przepaść. Swoją drogą, w Indiach jeszcze był ten Safety Car... tylko ktoś go zaparkował na trawie, ustawiony przodem do bariery...
K: To była najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Bo powiedzmy sobie szczerze - po co nam ten SC? Przecież porządkowi tu nie wejdą i toru nie uprzątną, bo gra to zrobi. A jeśli już powinien wyjeżdżać, to po ogromnych kraksach, a nie po byle czym, gdy kierowca na sekundę się zatrzyma. Gdybyśmy nie pozbyli się SC, to by znowu wyjechał po obrocie Bartiego - czy to jest realistyczne? Może i SC czasem potrafi uatrakcyjnić wyścigi i dać szansę słabszym, ale nie w sytuacji, gdy jego wyjazd zakrawa na absurd. Dlatego uważam, że stało się po prostu to, co najlepsze dla nas, a sam wyścig uważam, że był bardzo interesujący, przynajmniej w pierwszej części. Jak widać, samochód bezpieczeństwa nam nie potrzebny.
M: Myślę że w tym przypadku to bardzo słuszna decyzja, z obserwacji oraz jednoznacznych wypowiedzi kierowców można było wywnioskować że SC bardziej przeszkadza aniżeli pomaga (sam niestety nie mogłem uczestniczyć w formowaniu przez Safety Car z powodu zawiśnięcia na reklamie w Australii).
I taka mała sugestia z mojej strony - nie zapomnijcie go karmić <śmiech>
Przed nami dwa GP na dwóch torach, na których nigdy w historii ligi nie jechaliśmy. Czy spodziewacie się ciekawych wyścigów, czy podobnych do tego w Indiach - z dużą przewagą zwycięzcy?
P: Myślę, że będzie tak - w treningu ktoś wyskoczy przed szereg, w kwalifikacjach McLaren będzie miał niewielką przewagę, ale na dystansie nas zdystansuje.
K: Nie oszukujmy się - bez względu na to, na jakim torze jesteśmy, jakakolwiek by nie była pogoda, Markovsky będzie faworytem i jeśli się pojawi i nikt mu nie przeszkodzi, to pokonać go w równej walce będzie graniczyło z cudem. Wprawdzie szybkie tempo są w stanie zaprezentować Patrique i Tarask, ale oni nie na każdym torze prezentują taką szybkość, a Markovsky wszędzie się odnajduje. Podobnie było z Szymkiem, ale w tym sezonie fizyka nam nie leży, więc on ma jeszcze trudniej. Musimy się raczej nastawić na to, że rzadko będzie ktoś inny wygrywał, choć jednak bardzo na to liczę, że znajdzie się ktoś, kto rzuci kierowcy McLarena wyzwanie. Trudno mi powiedzieć, czy na Assen jest to możliwe, na Zolder będzie bardzo ciężko, bo skoro tak bardzo Markovsky chciał, żebyśmy tam jechali, to podejrzewam, że będzie piekielnie szybki, wierzę jednak, że będzie miał trochę trudniej niż w Indiach.
M: Dobrą odmianą byłaby kompletna roszada stawki, Markovsky wygrał 3 wyścig pod rząd, pędzi po kolejne mistrzostwo. Z całym szacunkiem dla niego, bo wykonuje kawał dobrej roboty, ale przydałoby się gdyby czołówka też popełniała błędy żeby takie zespoły jak HRT lub Red Bull mogły je wykorzystywać. Na tych właśnie torach może się to stać. Nie życzę nikomu źle, chce tylko żeby nie wyglądało to tak monotonnie że McLaren oraz Scuderia Ferrari zajmują podium co wyścig.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum