header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


TT Circuit Assen - bo tak dokładnie nazywa się ten tor, z F1 dotychczas miał niewiele wspólnego, natomiast znacznie więcej do powiedzenia w tej materii mają chociażby serie motocyklowe, m.in. MotoGP. Obiekt ten powstał w 1955 roku (czyli dość dawno) i miał długość ponad siedmiu kilometrów, zaś same wyścigi odbywały się tam jeszcze wcześniej. Pierwszy wyścig odbył się tam w 1925 roku, a trasa wówczas biegła przez pobliskie wsie: Borgor, Schoonloo i Grolloo i liczyła sobie 17 kilometrów. To dość dużo, tym bardziej, że nawierzchnia była w całości pokryta cegłą (podobnie jak w Indianapolis w owych czasach). Na powstałym obiekcie w latach 50. także odbywały się wyścigi (to chyba jest wiadome), jednak na początku XXI wieku (a dokładnie w 2006 roku) tor został gruntownie przebudowany, który pozostał prawie niezmieniony aż do dziś. Prawie, bowiem 3 lata później po apelacji nieistniejącej już dzisiaj serii A1GP ogłoszono, że zostanie dobudowana nowa szykana. Takową zrobiono, natomiast seria... na tym torze ostatecznie nie pojechała.

Obecny układ pętli to mieszanka szybkich łuków z wolnymi sekcjami, które - wg opinii kierowców - przypominają wyglądem tor Estoril. Tor liczy 21 zakrętów, przy czym nie łudźmy się - dość duża część z nich to szybkie łuki przejeżdżane pełnym gazem. Jest to obiekt, na którym ustawienie bolidu może być pewnym wyzwaniem poprzez kilka długich odcinków jazdy z dużą prędkością. Kluczowym miejscem bez wątpienia można określić ostatnią szykanę, której odpowiedni przejazd będzie bardzo ważnym elementem dobrego przejazdu okrążenia. Pierwszy sektor także nie jest najłatwiejszy i może sprawić kierowcom trochę problemów. Wolniejsze sekcje na torze mogą być dobrym miejscem do wykonywania manewrów wyprzedzania, których powinniśmy się spodziewać, natomiast czy będzie tak łatwo o wyprzedzenie innego kierowcy jak w Malezji czy Indiach? Trudno powiedzieć, o tym przekonamy się w czasie trwania wyścigu.

Zatem jak widać, na tym obiekcie może sporo się dziać tym bardziej, że jest dla większości kierowców niezbyt dobrze znanym. Szybka aklimatyzacja i zapoznanie się z torem mogą dać sporą przewagę nad innymi, dlatego nie dziwne, że niektóre zespoły rozpoczęły przygotowania do tego Grand Prix zaraz po zakończeniu rywalizacji w Indiach (takie były przynajmniej plotki). Mimo to, wydaje się, że Markovsky ponownie powinien być głównym faworytem do zwycięstwa, natomiast za nim sytuacja nie wydaje się być tak oczywista. Tarask z pewnością liczy na udany występ, w którym będzie w stanie podjąć równą walkę z urzędującym mistrzem. Norbi także powinien być mocny, szczególnie w kwalifikacjach, w których zaczął zajmować czołowe pozycje. A pamiętajmy o tym, że na tym torze może to dawać lekką przewagę. Na pewno o sobie nie chcą dać zapomnieć w Renault, bowiem kierowcy tego zespołu są podbudowani swoimi osiągami i trudno się temu dziwić, ponieważ mieli swojego przedstawiciela na podium w dwóch z trzech wyścigów rozegranych do tej pory. Do winogrona aspirujących o miejsce w czołówce musimy zaliczyć także Kamila oraz duet Saubera. Szymek chciałby powetować swoje niepowodzenie z poprzedniego wyścigu, w którym internet dostał wylewu nagle stracił połączenie z serwerem. Kuba natomiast powinien szukać swoich okazji w błędach innych kierowców wykorzystując swoje niemałe doświadczenie, ale kto wie - może czymś zaskoczy w Holandii. Warto również wspomnieć o debiutancie, którzy mogą zadebiutować w lidze w Holandii - mowa tutaj o Szprycku. Czego po nim się spodziewać? Trudno powiedzieć, choć wydaje się, że stawki zamykał raczej nie będzie.

Nazwa GP: Netherlands Tourist Trophya
Lokalizacja: Assen, Holandia
Nazwa toru: Circuit TT Assen
Długość: 4,545 km
Liczba zakrętów: 21
Kierunek: zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rekord okrążenia (F1): brak
Rekord okrążenia (liga): brak
Liczba okrążeń (F1): brak
Liczba okrążeń (liga): 34
Dystans wyścigu (F1): brak
Dystans wyścigu (liga): 154,530 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 01.03.2018 (czwartek), godz. 19:00
Kwalifikacje: 02.03.2018 (piątek), godz. 19:30
Wyścig: 02.03.2018 (piątek), godz. 20:00

Prognoza pogody: Pomimo obecnie panujących mrozów nie powinniśmy się zmierzyć z deszczowymi warunkami na torze.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź. Mam nadzieję, że to GP zostanie zapamiętane lepiej niż poprzednie wyścigi, tym bardziej, że ponownie zapowiada się kapitalna rywalizacja. Dziękuję za uwagę i do zobaczenia na torze, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430