· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Autodromo Enzo e Dino Ferrari - bo tak nazwany jest obiekt położony w włoskim mieście Imola, obecnie ma długość 4,933 kilometra i ma bogatą historię. Pierwsze GP Formuły 1 odbyło się w 1980 roku jako GP Włoch (wtedy Monza była przebudowywana), potem nieprzerwanie od 1981 do 2006 roku odbywało się GP San Marino. Warto tutaj też podkreślić fakt, że właśnie wyścigi na torze Imola były "bardziej" domowe dla Ferrari niż te na Monzy. Dlaczego? Szkopuł siedzi w odległości tego obiektu od Maranello. W przypadku toru, któremu poświęcona jest zapowiedź, ta odległość wynosi zaledwie 80 kilometrów, co miało niebagatelne znaczenie. Jeżeli mówimy w ogóle o tym obiekcie, to w głowie każdego fana zapala się lampka: Mówisz Imola - myślisz rok 1994. Tragiczne wydarzenia, które w tamtym roku miały miejsce głęboko zapadły w pamięć wszystkich osób, które miały z F1 jakąkolwiek styczność. Zaczęło się od bardzo groźnego wypadku Barichellego w piątkowym treningu, którego Jordan wystrzelił na tarce w powietrze, omal nie przelatując całej bariery z opon i lądując na płocie. Fakt, że po tym wypadku miał złamany nos powinniśmy zaliczać do rangi cudów. Dzień później kolejny gong - tym razem od Ratzenbergera w kwalifikacjach, jeszcze gorszy w skutkach. Kierowca Simteka odpadło skrzydło na szybkim zakręcie Villeneuve (okrążenie wcześniej popełnił błąd i wyjechał poza tor, gdzie tam doszło do uszkodzenia pojazdu) i uderzył w betonową barierę z ogromną prędkością. Po natychmiastowej próbie reanimacji przez porządkowych Austriacki kierowca zmarł na miejscu. Wszyscy niedowierzali, choć nic nie jest lepszą zasłoną jak... pieniądze. Zgodnie z przepisami po śmiertelnym wypadku na torze weekend wyścigowy powinien zostać przerwany, ale tak się nie stało, z resztą nietrudno się domyśleć, dlaczego. W niedzielę na starcie wyścigu kilkanaście osób zostało rannych w wyniku wypadku na starcie, w którym koło z bolidy JJ Lehto poleciało w trybuny. Kilka okrążeń później po neutralizacji (która była głównym fundamentem wielu teorii spiskowych dotyczących tego, co się stało później) doszło do czegoś, czego nikt by sobie nie wyobrażał. Bolid Senny na zakręcie Tamburello wyleciał z toru i uderzył w betonową ścianę. Wszyscy zamarli, włącznie z porządkowymi. Wyścig oczywiście przerwano. Kiedy ludzie myśleli, że to koniec złego, to najpierw omal nie doszło do kuriozalnego wypadku z udziałem jednego z bolidów i śmigłowca ratowniczego, by potem w rolę "agresora" wcieliło się koło, a konkretnie koło z bolidu Alboreto. W wyniku tego zdarzenia kilku mechaników zostało ciężko rannych.
Po tych wszystkich zajściach tor został przebudowany i dalej gościł wyścigi F1. Tutaj jednak zmienimy nieco kierunek, bo zejdziemy z historii wyścigów realnych na te wirtualne. Mówiąc konkretniej - teraz po krótce przypomnimy sobie, co się działo na torze Imola w ExtremeF1. Ten tor gościł kierowców w drugim sezonie, jeszcze na F1 Challenge. Wyścig ten nie należał do udanych, zaczynając od samego startu, gdzie doszło do niemałego karambolu, w którym uczestniczył m.in. Szymusso. Zwycięstwo wtedy odniósł Tarask, który wjechał na metę przed TiDiEjem i Markovskym, który notabene startował z końca stawki. Za ich plecami ukończył Kubusa, który wtedy był liderem przez pół wyścigu. To, jak bardzo był to nieudany wyścig pokazuje pewna sytuacja, która stała się jedną z wizytówek, jeśli chodzi o sam drugi sezon. Chodzi oczywiście o synchroniczny obrót Kubusy i Markovsky'ego w Variante Bassa. Tutaj mamy duże pocieszenie dla tej dwójki - otóż nie będzie tej szykany w wersji, na której odbędzie się ten wyścig (w wyniku kolejnej przebudowy toru, o której już nie wspomniałem).
Przechodząc do meritum tejże zapowiedzi, możemy wywnioskować, że Tarask będzie poważnym zagrożeniem dla Markovsky'ego w walce na torze. Kierowcy bowiem znaleźli bardzo skuteczny patent na dwukrotnego mistrza ligi, od którego na razie jeszcze nie zdołał uciec. Czy uda mu się to tutaj na Imoli, gdzie czuje się bardzo dobrze? Musimy zapytać o to innych kierowców. Apetyty nie maleją w Renault, które jest w stanie wyzwolić naprawdę dobre tempo, jednak brakuje im trochę skuteczności w wyścigach. A to ktoś im każe sprzątać w domu itd. Przejdziemy teraz na chwilę do kierowców, którzy bardzo szkalują ten tor, m.in. Norbi, który pojechał bardzo dobrze na Zolder i pewnie chciałby powtórzyć wynik z Belgii, bracia z Saubera, którzy jednak tak nie lubią tego toru, że podobno trenowali na Monzy. Dla nich może być to szczególnie trudny wyścig. Kamillo miał pewne przygody w Belgii i z pewnością będzie chciał tutaj pokazać, że to był tylko wypadek (hehe, wypadek xD) przy pracy. Szprycek całkiem niedawno dołączył do grona szkalujących Imolę, także tutaj może być podobnie jak w przypadku Sauberów. A może to zasłona dymna? Pozostali kierowcy jak na razie albo próbują zdobyć informacje dotyczące czasów (Toro Rosso), albo urządzają sobie małe bajlando (cała reszta). Oby tylko nie odbiło im się to bokiem.
Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Lokalizacja: Imola, Monza
Liczba okrążeń: 31
Dystans wyścigu: 152,923 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet
Program GP:
Trening: 11.03.2018 (niedziela), godz. 19:00
Kwalifikacje: 12.03.2018 (poniedziałek), godz. 20:00
Wyścig: 12.03.2018 (poniedziałek), godz. 20:30
Prognoza pogody: Istnieje pewne ryzyko opadów, jednak wydaje się ono mniejsze niż na Zolder. Niedziela może być deszczowa, natomiast poniedziałek powinien być suchy
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP San Marino Włoch. Czego możemy oczekiwać od tego obiektu? Na pewno nie będzie policjantów na zakrętach, co z pewnością raduje wielu kierowców. Miejmy nadzieję, że wyścig będzie atrakcyjny bez żadnych niepotrzebnych sytuacji, o którym będziemy mogli opowiadać wnukom (o ile ktoś ich się dorobi). Dziękuję za uwagę i do zobaczenia na torze. Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum