· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Historia toru Suzuka zaczyna się na przełomie lat 50. i 60. XX wieku. W późnych latach 50. założyciel Hondy, Soichiro Honda zechciał wybudować tor testowy dla swoich samochodów. Na lokalizację dla obiektu wybrał prefekturę Mie. Zaprojektowanie pętli toru zlecono Johnowi Hugenholtzowi, którego można kojarzyć z torem Zandvoort w Holandii. Tor Suzuka oficjalnie otwarto w 1962 roku. Od początku istnienia wyróżnia się swoim ósemkowym kształtem i ponad kilometrową prostą, która przecina tor.
Na początku swojego istnienia tor przyciągał głównie lokalne serie, ale w 1987 roku pojawiła się tu też Formuła 1. Wszystko z powodu sukcesów Hondy jako dostawcy silników. Idąc tą drogą, na fali ostatnich niepowodzeń Hondy, Suzuka powinna pożegnać się z F1... Formuła 1 pojawiła się jednak na zmodyfikowanej pętli. Suzuka zazwyczaj umieszana jest na końcu kalendarza, toteż często na tym obiekcie ważyły się losy mistrzowskich tytułów. Formuła 1 opuściła jednak Suzukę w 2007 roku, ale po dwóch latach seria wróciła na ten tor. Mówiąc o rozstrzygnięciach, warto przypomnieć wyścigi z 1989 i 1990 roku i słynną walkę Ayrtona Senny i Alaina Prosta. W 1989 roku ówczesny duet McLarena rywalizował o mistrzostwo do upadłego, dosłownie. Prost postanowił zaatakować Sennę w ostatniej szykanie. W efekcie obaj wypadli z toru. Francuzowi zgasł silnik, zaś Brazylijczyk ruszył dalej. Co ciekawe, został zdyskwalifikowany przez ominięcie szykany... warto dodać, iż tuż przed startem sędziowie zmienili ustawienie pól startowych, przenosząc pierwsze pole na "czystą" stronę. Wówczas mistrzem został Prost. Rok później Senna nie pozostał dłużny rywalowi, będącemu wówczas kierowcą Ferrari. Senna storpedował Prosta w pierwszym zakręcie. Efekt: obaj nie ukończyli wyścigu, a Senna został mistrzem. Jednakże GP Japonii to nie zawsze radosne święto dla japońskich fanatyków. W 2014 roku swój ostatni w karierze wyścig przejechał tu Jules Bianchi. Z powodu złych warunków wypadł z toru na zakręcie Dunlopa i uderzył w dźwig. Co było dalej, nie trzeba mówić...
Obecnie tor można podzielić na 5 konfiguracji: Grand Prix, którą wykorzystuje F1, East, którą wykorzystywała seria WTCC, West, którą wykorzystują serie lokalne, Motorcycle Grand Prix, którą wykorzystuje się w 8-godzinnym wyścigu motocyklowym na tym torze, oraz West Motorcycle, którą wykorzystują lokalne serie motocyklowe. Przejdźmy do samego układu toru. Pierwsze dwa zakręty to interesująca sekcja - pierwszy, szybki zakręt przechodzący w wolny drugi. Emocje na starcie gwarantowane. Dalej mamy słynne eski, które kończą się zakrętem Dunlopa. Po nim mamy zakręt Degner, podzielony na dwie części w 1983 roku (wcześniej to był jeden nawrót). Następnie przejeżdżamy pod wiaduktem, lekki łuk w prawo i nawrót Hairpin. Kolejne, po pierwszym zakręcie, miejsce do wyprzedzania. Następnie mamy długi łuk w prawo, z szykaną dla wyścigów motocyklowych. Po nim przejeżdżamy zakręt Spoon - kolejne słynne miejsce, zaraz po eskach i zakręcie 130R, do którego dojeżdżamy przejeżdżając nad wyjściem z Degnera. 130R pokonujemy z gazem w podłodze, by dojechać do szykany. Drugi bieg, około 100 km/h na wyjściu, gaz w podłodze i rozpoczynamy kolejne okrążenie.
W trakcie świątecznej przerwy mieliśmy okno transferowe. Co ciekawe, nie odnotowano żadnych transferów. Zespoły zatem nie musiały wdrażać nowych kierowców w swój reżim pracy, tylko w spokoju przygotowywać się do Grand Prix Japonii. Faworytami do triumfu będą raczej Markovsky, Tarask i Patrique. Pierwsza dwójka od początku bryluje na ligowych torach, a w tym sezonie wygrywali tylko oni. Patrique zaś zawsze czuje się pewnie na japońskim obiekcie i chciałby na nim przełamać swoją serię bez zwycięstw ale pewnie znowu nie ukończy wyścigu. Kamil spasł się po świętach narzeka na swoją gorszą dyspozycję, ale raczej będzie kręcił się między czołową trójką a środkiem stawki. Barti, Norbi, Szprycek oraz duet Saubera będą chciały pokrzyżować plany kierowcy McLarena, a także powalczyć o coś więcej niż pojedyncze punkty. After, Mikrus i Adve powinni walczyć raczej o miejsca 8-10, zaś Muerte i Kiro za cel powinni sobie postawić ukończenie wyścigu.
Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Suzuka International Racing Course
Lokalizacja: Suzuka, prefektura Mie, Japonia
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń (F1): 53
Liczba okrążeń (liga): 27
Dystans wyścigu: (F1): 307,771 km
Dystans wyścigu (liga): 156,789 km
Dostępne mieszanki opon: Soft, Medium, Hard, Intermediate, Wet
Program GP:
Trening: 08.04.2018 (niedziela), godz. 19:30
Kwalifikacje: 09.04.2018 (poniedziałek), godz. 19:45
Wyścig: 09.04.2018 (poniedziałek), godz. 20:15
Prognoza pogody: Przewiduje się słoneczną pogodę, więc bez niespodzianek.
W tym miejscu chciałbym zakończyć zapowiedź GP Japonii. Czy Patrique wreszcie zwycięży? Czy Kamillo spasł się po świętach? Czy Kiro zdobędzie punkty? Czy McLaren ma silnik z GP2? Na te i inne pytania odpowiedzi poznamy w relacjach z GP Japonii, na które już dziś serdecznie zapraszam!
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum