· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Tor położony w mieście Szanghaju, który gości wyścigi Formuły 1 od 2004 roku jest jednym z dzieł znanego wszystkim projektanta Herrmana Tilke. Obiekt, którego długość wynosi 5451 metrów pierwotnie był jedną z końcowych rund w kalendarzu, a w 2005 roku nawet zamykał sezon. Jego pętla jest dość specyficzna i na pierwszy rzut oka takiego zwykłego człowieka nie mającego zbytnio styczności z motorsportem... dziwna. Przede wszystkim od razu przykuwa uwagę pierwsza sekwencja zakrętów - pierwszy zakręt to bardzo szybki łuk w prawo, lekko pod górę, który prowadząc nas w nieskończoność, zaczyna się zacieśniać - rozpoczyna się w ten sposób drugi zakręt (mimo braku zmiany kierunku jazdy). Poziom toru wtedy też nieco się obniża, po czym mamy wolny zakręt w lewo, który na początku zaczyna się ciasno, jednak dalej się otwiera na kawałek prostej. Wyjście z tego oraz obranie odpowiedniej linii jest bardzo ważne - bardzo łatwo można przesadzić, albo to wyjść za szeroko na trawę, albo mocno dodając gazu spowodować uślizg tylnych kół i ewentualny obrót. Po wspomnianej przeze mnie prostej mamy pierwszy mocny punkt dohamowania - zakręt szósty, w którym możemy się spodziewać kilku manewrów wyprzedzania (albo karambolu na starcie jak w 2010 roku). Następne zakręty są bardzo długie - pierwszy w lewo przejeżdżany jest z lekkim odjęciem i z dość dużą prędkością, by potem składając się w prawo znacząco zwolnić. Kolejne miejsce, gdzie odpowiednie dobranie toru jazdy może dać przewagę, bowiem praktycznie zaraz na wyjściu trzeba składać się do dwóch lewych zakrętów blisko siebie. Ta część toru może sprawiać kierowcom najwięcej problemów. Po krótkiej prostej mamy kolejne mocne dohamowanie do kolejnego ślimaka - tym razem po nawrocie w lewo mamy ciasny zakręt w prawo, który potem się otwiera i pochyla, wychodząc na najdłuższą prostą na torze (i jedną z najdłuższych prostych w kalendarzu). To tutaj powinniśmy spodziewać się latających kół Sebastiana Buemiego najwięcej akcji. Zakończeniem ponad kilometrowej prostej jest ostry prawy nawrót. Po nim w zasadzie jest prosta droga do mety, jeszcze trzeba przejechać zakręt szesnasty, który jest bardzo paskudny, bowiem drobny błąd może sporo kosztować. Warto jeszcze coś powiedzieć na temat zjazdu do boksów, znany głównie z błędu Hamiltona, kiedy to ugrzązł swoim McLarenem w żwirze. Obecnie zamiast żwiru jest asfalt, natomiast my pojedziemy na wersji torem ze żwirkiem.
Ponieważ jest to pierwsza wizyta ligi na tym torze, trudno zatem mi powiedzieć więcej o układzie sił. Z ust kierowców głównie płyną wieści negatywne, choć wśród tego wszystkiego może coś milszego o tym torze się znajdzie. Wszystko pokaże nam ten wyścig. A w nim może być interesująco zważywszy na układ toru, który sprzyja wyprzedzaniu. To na pewno duża furtka do tego, by wyścig na torze niezbyt lubianym przez kierowców należał do tych ciekawszych. Co prawda o zwycięstwo powinny rywalizować te same osoby, które robią to cały sezon (z różnymi efektami, ale jednak). Markovsky ma komfortową przewagę nad Taraskiem w klasyfikacji generalnej, jednak na tym torze powinien nastawić się na walkę ze swoim konkurentem z Podlasia. Za ich plecami... tak naprawdę nic nie da się powiedzieć, tam może wydarzyć się wszystko. Dopiero w wyścigu przekonamy się, jak to będzie wyglądało, ale możemy próbować przewidywać, co też zrobię. Szymusso po ostatnim wyścigu, gdzie wrócił na pudło nabrał ambicji do walki o więcej, ale musi też patrzeć uważnie na swoich konkurentów z Enstone, którym udało się rozwiązać problemy z nierówną jazdą. Mimo tego Patrique bardzo narzeka na ten tor, co dobrym sygnałem raczej nie jest. Ale jeśli wszyscy będą narzekać, to kto wie jak będzie... Może wywinie nam numer jak Kamillo w GP Japonii, gdzie to niby narzekał, a potem skończył tak, że wygrał. Tym razem jednak z jego strony negatywne komentarze mogą się sprawdzić, ale to znowu może być wielki blef. Barti chciałby się odkuć po niezbyt udanym dla niego GP Japonii, w którym to popełnił kilka znaczących błędów. Kubusa zapewne będzie liczył na przejechanie tego GP bez błędów, licząc też na jakiś fajny wynik, tym bardziej, że to dla niego wyścig szczególny, o czym wspominał na konferencji po wyścigu w Japonii. Norbi nie czuł się zbyt dobrze w Japonii, nie wiemy też za bardzo czy w Chinach forma będzie lepsza. Jednak wciąż stać go na dobry wynik. Szprycek krok po kroku będzie próbował wcisnąć się do tego licznego grona broniąc honoru zespołu Virgin - Muerte w ostatnim czasie miał pewne problemy techniczne, do tego dochodzi jeszcze fakt, że nie wie jak to z nim będzie i tym razem. Toro Rosso wciąż stabilnie pod koniec pierwszej dziesiątki, choć ostatnio w Japonii było nieco inaczej. Mikrus liczy na to, że nie napotkają go problemy techniczne, zaś After chciałby postarać się o fajny wynik, jednak z tym może być bardzo ciężko. Obecność Adve stoi pod znakiem zapytania, a szkoda. Według pewnych plotek specjalnie dla niego Chińczycy przygotowali żwir przy zjeździe do boksów, żeby mógł pójść w ślady swojego wielkiego idola. Oczywiście my mu tego nie życzymy, ale jeśli miałby mieć później ciekawe materiały do produkcji filmowych to... czemu nie?
Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Shanghai International Circuit
Lokalizacja: Szanghaj
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń (F1): 56
Liczba okrążeń (liga): 28
Dystans wyścigu: (F1): 305,066km
Dystans wyścigu (liga): 152,533 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet
Program GP:
Trening: 14.04.2018 (sobota), godz. 19:00
Kwalifikacje: 15.04.2018 (niedziela), godz. 19:45
Wyścig: 15.04.2018 (niedziela), godz. 20:15
Prognoza pogody: Aktualne prognozy pogody informują, że nie powinno być niespodzianek w czasie trwania sesji. W wyścigu powinno być sucho.
Przed nami jedno z bardziej interesujących GP w tym sezonie, bowiem do głosu dochodzi pewna nutka nieprzewidywalności związana z tym, że pomimo ten tor jest znany, to pierwsze spotkanie z tym torem dla kierowców może dać pewne zmiany. O nich przekonamy się w ten weekend, gdzie też na tym obiekcie będziemy mogli oglądać rywalizację w realnej Formule 1. Taka sytuacja w lidze wystąpiła po raz drugi - wcześniej do takiej sytuacji doszło w sezonie drugim w czasie trwania GP Brazylii. Zapraszam do udziału w GP Chin już od jutra (pamiętać o treningu), ja tymczasem dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum