header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Do tej pory żadne afrykańskie miasto nie gościło naszej ligi - do teraz. Przed nami bardzo interesujące GP RPA na torze Kyalami. Pomimo tego, że jest to nowość w kalendarzu, obiekt nie jest już aż tak nieznany. Położony tor nieopodal Johannesburga wielokrotnie był miejscem rozgrywania wyścigów F1, jednak ostatni raz Królowa Motorsportu zawitała tam w 1993 roku. Historia tego obiektu jest dość bogata - pierwotna wersja toru była bardzo szybka, użytkowana w latach 1968-85 była jednak miejscem tragedii. W 1977 roku na tym torze w makabrycznych okolicznościach zginął Tom Pryce, który został uderzony w głowę gaśnicą jednego z porządkowych, którego przejechał. To zdarzenie miało miejsce za wzgórzem, na którym nie było widać przebiegających porządkowych, którzy bez pozwolenia zdecydowali przebiec na drugą stronę toru ugasić pożar w bolidzie Renzo Zorziego. Formuła 1 opuściła RPA w 1986 roku, ale wróciła na rok 1992. W tym czasie tor uległ bardzo dużej przemianie - po starszej pętli praktycznie nic nie pozostało, śmiano się też wtedy, że z tego toru usunięto prostą startową. I faktycznie coś w tym jest, bowiem obecna konfiguracja tego toru praktycznie pozbawiona jest prostych, a jeżeli już jest, to zawija się albo w lewo, albo w prawo. Po dwóch wyścigach tor zniknął z kalendarza Formuły 1.

Jednak i tak konfiguracja używana na początku lat 90. XX wieku była specyficzna (na niej bowiem pojedziemy wyścig). Oprócz tego, że ten tor ma bardzo mało prostych, charakteryzuje się dość sporymi różnicami poziomów - raz jedziemy z górki, potem pod górkę. Miejscem ewidentnie pokazującym tą zależność jest szósty i siódmy zakręt - gdzie najpierw zjeżdżamy dość mocno w dół, jednocześnie skręcając w lewo, by potem po pokonaniu prawego zakrętu wjeżdżać na górę. Taka ciaśniejsza i wolniejsza wersja Eau Rouge z toru w Spa. Po tej sekcji mamy także bardzo ciekawe miejsce - nawrót, którego wierzchołek jest niewidoczny (oczywiście przez to wzniesienie). Cały tor charakteryzuje się na przemian szybkimi i wolnymi zakrętami, w których (wliczając też krótkie proste) manewry wyprzedzań są dużym wyzwaniem.

Brak miejsca na manewry wyprzedzania nie musi jednak oznaczać, że będzie to nudny wyścig. Tym bardziej, że ligowcy po raz pierwszy zmierzą się z tym torem na poważnie, a to zawsze dodatkowy czynnik uatrakcyjniający zmagania. Tor jest dość krótki, przez co różnice w czasach pomiędzy kierowcami mogą być mniejsze. Mimo to, powinniśmy się spodziewać emocji, bowiem każdy ma, o co walczyć. Tarask chcąc jeszcze próbować gonić Markovsky'ego będzie musiał tutaj odnieść zwycięstwo, na co kierowca McLarena nie będzie chciał pozwolić. Za ich plecami będzie totalny chaos - Patrique i Szymusso rywalizują między sobą w klasyfikacji generalnej, jednocześnie chcąc zbliżyć się do Kamila, który jak na razie okupuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Dalej mamy jeszcze większy ścisk, bowiem Barti, Kubusa i Norbi (których dzielą zaledwie dwa punkty) także zamierzają dać z siebie wszystko. Szprycek chciałby się w to wszystko wmieszać, jednak jego głównym celem będzie zwiększenie przewagi nad Afterem, który ostatnio w Abu Dhabi pokazał się z niezłej strony. Tył stawki także chciałby się włączyć do walki o punkty - oZikaR chciałby utrzymać miejsce w pierwszej dziesiątce, MikruseK także chciałby tam się rozgościć (jednocześnie uciec od Adve), zaś brodacz z Warszawy chciałby wykonać dobrą robotę (o ile będzie miał szansę pojechać w wyścigu). Obecność Muerte jest pod dużym znakiem zapytania - kierowca Virgina zmaga się z sprawami prywatnymi, a Kiro chciałby wreszcie przejechać wyścig bez problemów technicznych, które cały czas go męczą.

Informacje o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Kyalami
Lokalizacja: Midrand, RPA
Długość toru: 4,261 km
Liczba okrążeń (F1): 72
Liczba okrążeń (liga): 36
Dystans wyścigu: (F1): 306,792km
Dystans wyścigu (liga): 153,396 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 29.04.2018 (niedziela), godz. 19:30
Kwalifikacje: 30.04.2018 (poniedziałek), godz. 19:30
Wyścig: 30.04.2018 (poniedziałek), godz. 20:00
Prognoza pogody: Prognozy pogody zapowiadają przejaśnienia - zatem nie grozi nam obecność deszczu.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o tą zapowiedź. Osobiście liczę, że pierwsze spotkanie z afrykańskim kontynentem będziemy mogli wspominać jako warte zapamiętania. Nie jest to najłatwiejszy tor, jednak kierowcy nie raz już pokazali, że z trudniejszymi obiektami radzili sobie naprawdę sprawnie. Dla kogo RPA będzie najbardziej przyjazna? O tym przekonamy się w poniedziałek w czasie trwania wyścigu o GP Republiki Południowej Afryki, na które serdecznie zapraszam. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430