header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Marek, gratuluję zwycięstwa i dwóch tytułów mistrzowskich. Jak się czujesz jako trzykrotny triumfator indywidualnie i - w końcu - mistrz zespołowo?
Markovsky: Witam i dziękuję za gratulacje. Cieszę się z osiągniętych rezultatów, bo trudno, żeby one nie cieszyły, każdy chciałby być w moim położeniu. Ale będąc szczerym - spodziewałem się trudniejszej przeprawy. Wiadomo, do trzech razy sztuka i te sprawy, tym bardziej że F1 to taki sport, w którym ta zasada jak najbardziej ma swoje miejsce. Ilu było kierowców, którym po zdobyciu dwóch tytułów z rzędu nie udawało się zdobyć tego trzeciego? Niemniej, jestem lekko zaskoczony, że poszło to tak szybko. Moim celem było uniknąć walki o tytuł w ostatnim wyścigu, tymczasem podobnie jak w S4 zdobywam czempionat. Ale bardziej mnie cieszy zespołowy tytuł. Chciałoby się powiedzieć "wreszcie'". W ubiegłym sezonie byliśmy blisko, a teraz udało się tego dokonać także przed ostatnim wyścigiem sezonu, za co jestem bardzo wdzięczny Kamilowi, bo też swoją cegiełkę do tego dołożył. Patrząc na ten sezon do tej pory i drugą połowę ubiegłego uważam, że ten tytuł nam się po prostu należał i zdobyliśmy go zasłużenie.

A jak ocenisz jeszcze ten wyścig? Mówiłeś wcześniej, że na tym torze będzie Ci ciężko, a tymczasem zrobiłeś to, co zwykle.
Było mi ciężko. Nie jestem wielkim fanem tego toru, łagodnie mówiąc. Bardzo narzekałem na pierwszy zakręt i cały drugi sektor. Ten tor jest dość specyficzny, bo każde wyjście z zakrętu się mocno zacieśniało. Do tego liczne zjazdy i wzniesienia utrudniały w dobraniu linii przejazdu przez zakręt. Miałem z tym duże problemy, ale jakoś zacząłem sobie radzić. Dopiero w kwalifikacjach udało mi się złożyć dobre okrążenie, z którego mogłem być zadowolonym. A wyścig? Wyścig jak wyścig, byłby spokojniejszy, gdyby Patrique pamiętał o tym, że nie jeździ na singlu z botami. Moim zdaniem powinien zmienić nastawienie podczas jazdy i nabrać trochę szacunku dla innych.

Pierwszy raz przydarzy Ci się sytuacja, że w trzech ostatnich wyścigach nie będziesz już o nic walczył. Jestem bardzo ciekaw, inni pewnie też, jakie będzie Twoje podejście do tych końcowych GP?
Sam nie wiem, w ubiegłym sezonie planowałem odpuścić kwalifikacje w którymś z końcowych wyścigów, ale sytuacja uległa zmianie i ostatecznie z tego zrezygnowałem. W tym sezonie nie myślałem za bardzo o tym, jak teraz będzie, także nie mogę za bardzo na to pytanie udzielić odpowiedzi.

Mikołaj, sam zaraz po wyścigu powiedziałeś, że to był Twój najlepszy występ, choć nawet w Australii byłeś wyżej, a tu straciłeś dwa punkty w ostatniej chwili. Chyba jednak jesteś zadowolony z wyniku i swojej jazdy?
MikruseK: No oczywiście, ze tak. Wszystko szło mi jak chciałem. Strategia wypaliła i gdyby nie mój błąd w 2 sektorze ostatniego okrążenia, dowiózłbym 7 miejsce.

Jak to się stało, że bez problemu udało Ci się pojechać na dwa postoje używając dwa razy ultra miękkiej mieszanki? Wcześniej opony nie były sprzymierzeńcem Waszego zespołu.
To wszystko dzięki mojemu nowemu układowi kierowniczemu. Daje mi możliwość delikatnej jazdy. Wiąże sie to z tym, ze ja nie nauczylem sie jeszcze w pelni z niego korzystać. Nie wykorzystuje potencjału auta, co wiaze sie z malym zużyciem. Jednakże doszedłem juz do poziomu klawiatury i może byc tylko lepiej, jestem bardzo pozytywnie nastawiony na ogłoszony juz sezon 6. U Afetra tez widać poprawę jesli chodzi o wytrzymałość opon. To dobry znak mimo tego, że ciezko mu bylo tutaj. Zespołowo jednak wywiezlismy to co powinnismy tylko ze w zmienionej kolejności.

Do tej pory Twój najlepszy wynik w sezonie to 31 punktów. Teraz masz 8 mniej, ale wydaje się, że to w tym jeździłeś lepiej, równiej. Czy zgodzisz się z tym i czy myślisz o tym, by ten swój osobisty rekord jeszcze pobić w tej kampanii?
O to moze byc naprawdę ciężko. Poziom ligi wzrósł, jednak ostatnie wyścigi pokazują mi, ze takie wyniki to nie tylko muszą byc z przypadku, ale z mojej pracy. Mamy końcówke sezonu i każdy chce sie pokazac z jak najlepszej strony. Bede starał sie ze wszystkich sil, aby sie poprawic w stosunku do rywalizacji z zeszlego roku.

Ozi, zdobywasz kolejny punkt, ale w pewnym momencie wydawało się, że możesz pobić swój wynik z Rosji. Co się stało, że skończyłeś dziesiąty i czy to dla Ciebie tylko punkt, czy aż punkt?
oZikaR: Po wczesnych zjazdach kierowców do boxu zdobyłem 4 pozycje, poczułem, że mogę zdobyć naprawdę świetny wynik i kiedy doganiali mnie szybsi kierowcy kompletnie straciłem wizje tego co robię... zacząłem szaleć, wypychać z toru nie wiedziałem co robię... zemściło się na mnie i spadłem na 11 pozycje. Ogromnie się cieszę z tego 1 punktu ponieważ myślałem, ze skończę pierwszy raz bez punktów.

No właśnie, w pewnym momencie swoją solidną jazdę zmieniłeś na taranowanie wręcz rywali. Myślisz, że to kwestia Twojego wciąż jeszcze niewielkiego doświadczenia?
Wydaje mi się, ze moje doświadczenie ma trochę na rzeczy, lecz nie mogę poddać się po tym występie. Muszę nadal dużo ćwiczyć i śrubować swoje umiejętności, mniej więcej wiem na czym muszę się skupić i do tego będę dążył, licze ze do końca sezonu w każdym wyścigu zdobędę punkty.

A myślisz, że stać Cię jeszcze w tym sezonie na co najmniej powtórzenie siódmego miejsca z Soczi, czy też ma to dla Ciebie mniejsze znaczenie i skupisz się po prostu na punktowaniu?
Jeśli udałoby mi się powtórzenie mojego siódmego miejsca będę szczęśliwy i poprawi to moje morale, lecz nie ma to teraz dla mnie aż takiego znaczenia, aby się tym tak bardzo przejmować.

Walka o mistrzostwo jest już rozstrzygnięta w obu klasyfikacjach, ale będą emocje w pojedynku o trzecie miejsca. Kto według Was ma większe szanse wywalczyć podium na koniec sezonu zarówno indywidualnie, jak i zespołowo?
Markovsky: Chciałbym, żeby Kamil zajął trzecie miejsce, co jest chyba oczywiste. Będzie o to bardzo ciężko, ale mam w pamięci zeszły sezon, kiedy to już nas nagradzano tytułem konstruktorskim trzy wyścigi przed końcem, a stało się inaczej. Zespołowo wydaje mi się, że Sauber i Lotus mają równe szanse i tak naprawdę wszystko może się tutaj wydarzyć.

MikruseK: Kilka wyścigów temu mówiłem, ze pierwsza trójka ma zapewnione miejsca. No jednak się myliłem. Mam nadzieje, że Kamil obudzi się we Francji i nie odda tego, bo caly sezon na to pracował i ostatnie wyścigi przypominały bardziej jego stare dzieje, niz te sprzed kilku tygodni. Nic nie ujmując oczywiście Szymkowi czy Patrykowi, ktorzy są ostatnio bardzo szybcy. Jednak jesli mam byc obiektywny, to nie jestem w stanie przewidziec, kto zajmie 3miejsce na koniec. Zarówno indywidualnie, jak i drużynowo. Nasza liga jest bardzo nieprzewidywalna, nie licząc pewnych rzeczy, które są na stale w nią wpisane.

oZikaR: Trudno określić kto indywidualnie zajmie trzecie miejsce, każdy z kierowców osiąga podobne wyniki i co chwile miejsca w klasyfikacji się mieszają. Minimalnie bardziej wierze w Szymussa, ale nigdy nie wiadomo. Jeśli chodzi o zespoły bardziej stawiałbym na Renault, czuje ze chłopaki maja duży potencjał, aby zdobyć miejsce na podium.

Teraz spotkamy się we Francji na torze Paul Ricard. Lewis Hamilton powiedział jakiś czas temu, że ten tor jest taki sobie do wyścigów. Czy Wy podzielacie tą opinię i jakiego wyścigu się spodziewacie?
Markovsky: Cóż, trudno mi jest ocenić, czy ten tor się jakoś nadaje do ścigania, bo jeszcze nie widziałem na nim żadnego wyścigu F1. Tak na prawdę to przekonamy się o tym dopiero w wakacje, kiedy będzie GP Francji. A wyścig może być interesujący, jest prosta Mistral na której może się sporo dziać, sam tor jest interesujący, bo mamy wolne zakręty i długą prostą. Co prawda jest przedzielona szykaną ale za nią jest bardzo szybki zakręt Signes. Wyzwaniem będzie stworzenie setupa pod ten tor ze względu na jego różnorodność, dlatego jestem ciekaw tego wyścigu. Mam nadzieję tylko, że nie będzie żadnych dziwnych sytuacji na torze.

MikruseK: Powiem szczerze, że nie mam pojęcia. Nigdy nie widzialem żadnego wyścigu na nim, nie mówiąc o samej jeździe. Dla mnie to zagadka, ale licze na pełen niespodzianek, tak jak i ten tor jest swego rodzaju niespodzianką, wyścig.

oZikaR: Pewien czas temu, nasza ekipa pojechała tam testować nowe ustawienia bolidów wiec liczę tam na dobry wynik i mam nadzieje ze ten wyścig będzie pełen emocji ponieważ znajduje się tam dużo zakrętów szczególnie w sektorze trzecim gdzie można spodziewać się wyminięć.

To wszystko z mojej strony, dziękuję serdecznie.
Markovsky: Również dziękuję.

MikruseK: Dzięki, pozdrawiam.

oZikaR: Ja także dziękuję.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430