· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Nurburgring, o którym przecież mowa, ma bardzo bogatą historię. Historia rozpoczęła się w latach dwudziestych ubiegłego wieku, kiedy to w górach Eifel postanowiono zbudować obiekt wyścigowy. Wiosną 1927 roku prace nad torem zostały zakończone, a jakie były jej efekty? Nitka toru łączyła sobie fragmenty dwóch pętli: Sudschleife o długości 7,747 km (dzisiaj niestety już nieistniejąca) oraz Nordschleife, która miała długość 22,810 km, która wykorzystywana jest również w dzisiejszych czasach. Szerokość toru nie przekraczała 10 metrów (co to jest w ogóle patrząc na dzisiejsze standardy?). Liczba zakrętów także powalała z nóg - Nurburgring wtedy miał 174 zakręty. Oczywiście jednak wraz z biegiem czasu obiekt stawał się zbyt niebezpieczny, przez co najpierw go lekko zmodernizowano na początku lat 70. XX wieku (wtedy GP Niemiec przeniosło się na Hockenheimring), po czym wróciło do kalendarza Formuły 1, jednak nie na długo, kiedy to w 1976 roku poważny wypadek miał Niki Lauda, a jeszcze poważniejsze były jego skutki. Efekt mógł być tylko jeden - zaprzestano rozgrywania wyścigów F1 na tym torze i postanowiono wybudować nową pętlę, z której głównie korzysta się obecnie, choć i ona też uległa modyfikacjom - w 2002 roku przebudowano początkową sekcję, w zamian której zamiast pierwszej szybkiej szykany otrzymaliśmy sekwencję wolnych i ciasnych zakrętów. Ciekawostką jest fakt, że wyścigi na tym torze były rozgrywane pod różnymi nazwami: GP Niemiec, GP Europy oraz GP Luksemburga (w latach 1997-98). W lidze użyjemy tej pierwszej nazwy, z którą Nurburging niestety pożegnał się z F1 w 2013 roku z powodu problemów finansowych.
A GP Niemiec w naszej lidze ma swoją ciekawą historię. Runda w tym kraju była zaplanowana w każdym sezonie, choć jak dobrze wiemy w drugim sezonie wyścig tam się nie odbył z wiadomych przyczyn. Gościliśmy dwukrotnie Hockenheim, gdzie zarówno w pierwszym, jak i w trzecim sezonie wygrywał Markovsky. Warto również wspomnieć o tym, że to właśnie na tym torze niemiłosiernie szalał Adventure, który poczęstował niektórych strzałami próbując przepuszczać. W trzecim sezonie natomiast wielkiego pecha miał Red Bull, który w wyniku problemów technicznych zaliczył podwójnego DNF-a po zajęciu pierwszego rzędu na starcie. Ten wyścig nie był już tak miło wspominany jak ten z pierwszego sezonu, choć obfitował w kolejne ciekawe wydarzenia - doszło do zabawnej sytuacji w boksach Ferrari, kiedy to Patryk Kręgiel (vel Patrique2001) niefortunnie przyblokował swojego kolegę z zespołu, Bartiego. Wszystko to przez gapiostwo kierowcy Ferrari podczas zjazdu do boksów, kiedy to uderzył lekko w bolid Markovsky'ego, nabawiając nieznacznych uszkodzeń. W czwartym sezonie mieliśmy prawdziwą petardę - deszczowe GP Niemiec na torze Sachsenring, który w deszczu był istnym cyrkiem. Na tym najlepiej wyszedł Tarask, który wygrał wyścig po starcie z końca stawki, wykorzystując wpadki i problemy innych. Jak będzie tym razem, na torze Nurburgring?
Tym razem jednak wydaje się, że Tarask nie jest w swojej idealnej formie, do tego dochodzi fakt, że narzeka na ten obiekt, dlatego powinniśmy stawiać Markovsky'ego w roli faworyta. Dalej w stawce mamy tercet Szymusso, Kamillo99 oraz Patrique2001, którzy tłuką się już w najlepsze. Dalej mamy pojedynek pomiędzy Kubusą i Bartim, których różnica w klasyfikacji jest znikoma - zaledwie 1 punkt. Norbi ma już dużą stratę i potrzebowałby naprawdę świetnego wyścigu by jeszcze włączyć się do walki o P6 na koniec sezonu. Za nimi After, który wydaje się być już bezpieczny, choć znajdujący się za nim w klasyfikacji MikruseK prezentował ostatnio lepsze tempo. To ważne, biorąc pod uwagę całkiem dobrą formę oZikaRa, który jeszcze ma chrapkę na złapanie tego gupiego dupacza Monsterów kierowcy. Za nimi istny wyścig szczurów - Piter jeśli marzy o wywalczeniu jakiejś zdobyczy punktowej musi poprawić jazdę w wyścigu, Adve niestety zabraknie prawdopodobnie na starcie, a Muerte musi się wziąć ostro do roboty. Kiroshimie natomiast grozi zakończenie sezonu bez ani jednego punktu na koncie, dlatego najwyższy czas się przyłożyć i zmienić sytuację.
Informacje o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Nurburgring
Lokalizacja: Nurburg, Niemcy
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń (F1): 60
Liczba okrążeń (liga): 30
Dystans wyścigu: (F1): 308,880km
Dystans wyścigu (liga): 154,440 km
Dostępne mieszanki opon: Super Soft, Soft, Medium, Intermediate, Wet
Program GP:
Trening: 14.05.2018 (poniedziałek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 15.05.2018 (wtorek), godz. 19:30
Wyścig: 15.05.2018 (wtorek), godz. 20:00
Prognoza pogody: Pogodynka zapowiada przelotne opady deszczu jutro i we wtorek, choć we wtorek opady powinny być dopiero w nocy.
To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź do tego wyścigu. Jesteśmy coraz bliżej poznania odpowiedzi na pozostałe pytania, które możemy sobie zadać przed tym wyścigiem. Choć warto zauważyć, że kwestia trzeciego miejsca prawdopodobnie rozstrzygnie się na Torze Poznań - żeby Szymusso był pewny miejsca na pudle, musiałby wygrać wyścig, a Kamil zająć miejsce nie wyższe niż siódme. Czy tak się stanie? O tym przekonamy się we wtorek, kiedy to zostanie rozegrany wyścig o GP Niemiec, na które serdecznie zapraszam. Dziękuję za uwagę i do zobaczenia wkrótce, Markovsky.
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania
Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum
Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów
Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge
Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum