header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2
Na początek informacja najważniejsza, czyli o modzie planowanym na VI sezon. Tutaj też wyjaśniony zostanie tytuł tego artykułu, bowiem ponownie chcemy wejść do tej samej rzeki i spróbować zrealizować to, co nie wyszło nam na obecną kampanię, czyli mieszanki bolidów z różnych lat. Na pewno niektórzy mogliby się tu puknąć w czoło i zastanowić, po co nam to? No cóż, nie da się ukryć, że to był za czasów F1 Challenge nasz znak rozpoznawczy i trochę tęsknimy za tym, bo zawsze fajnie było obserwować na jednym torze różne czasy. Nieudany epizod z próbą poprzednich mieszanek nieco na początku nas zniechęcił, ale jednak w trakcie trwania tego sezonu nadzieja wróciła, poprzez dogłębne przyjrzenie się problemowi i próbie zmiany tego, co możliwe. Pomysł mieszanek spotkał się znów z dużą akceptacją ze strony ligowiczów i tak oto będziemy próbować ponownie. Ale tym razem będziemy znacznie lepiej przygotowani do tego eksperymentu. Jego pierwsza odsłona będzie miała miejsce już w najbliższy czwartek, 24 maja. Wszyscy kojarzą zapewne, że w rzeczywistej F1 po ostatnim wyścigu sezonu kilka dni później odbywają się testy opon na kolejny rok. Stąd właśnie pomysł, by i u nas zrobić coś podobnego, ale oczywiście nie będziemy sprawdzać ogumienia, tylko mieszanki bolidów. Ale żeby nie zdradzać moda na kolejny sezon (który i tak jeszcze nie jest gotowy,, co chyba zrozumiałe, a wersji demonstracyjnej nie planujemy), to modem testowym będzie nieco zmodyfikowany ten, na którym miał rozgrywać się bieżący sezon. Testy prawdopodobnie odbędą się w Poznaniu (by wzorem realnej F1 nie zmieniać toru), a będą się składać z 30 minut wolnej jazdy, po której nastąpi wyścig, który powinien trwać około pół godziny. Biorąc pod uwagę, że przy pierwszym podejściu do piątego sezonu problemy występowały po maksymalnie 25 minutach, pół godziny powinno wystarczyć. Bardzo liczymy, że pojawi się jak największa liczba osób, bo wtedy tylko test będzie wiarygodny. Mod pojawi się w pobieralni już po finałowym wyścigu o GP Polski.

Po zakończeniu wyżej wspomnianego testu nastąpi przerwa w zmaganiach naszej ligi, by kierowcy mogli spokojnie odpocząć, a FIA przygotować moda, w zależności od tego, co się wydarzy na testach posezonowych. Zakładamy jednak, że pomysł z mieszankami bolidów wypali i mod jest już teraz przygotowywany i trwają jego pierwsze testy. A skoro prace już trwają, to wiadomo, że bolidy, które mają się pojawić, zostały już wybrane. Kierowcy dość szybko dokonali wyboru teamów i stąd sytuacja jest już jasna. Do ligi powrócą dwie specyfikacje, które już uświadczyliśmy w przeszłości - McLaren z 2005 roku i Ferrari, które widzieliśmy w F1 10 lat później. A co oprócz tego? Benetton z 2001 roku, Jaguar z 2003, Renault z 2005, a także Williams, Force India i Manor z 2016. Na papierze wszystko wygląda bardzo fajnie. Fizyka moda najprawdopodobniej będzie zaczerpnięta z pozycji MMG 2007, oczywiście z ligowymi modyfikacjami, których nie unikną też opony, które zostały zawarte w modzie na sezon 2018. Premiera moda nastąpi w okolicach 5 czerwca, a około 10 czerwca rozpoczną się przedsezonowe testy, na których będziemy kontynuować testowanie mieszanek bolidów. Aby testy te dały nam jak najwięcej, ich formuła będzie inna niż do tej pory. Przede wszystkim - odbędą się nie na jednym torze, tylko na dwóch i każdy zorganizuje dwie sesje. Na pierwszym sprawdzimy opony deszczowe, a drugiego dnia m.in. przejedziemy wyścig na około 20% dystansu, po czym nastąpi dzień przerwy. Na drugim torze pierwszego dnia będzie można spokojnie sprawdzić nowe opony na suchą nawierzchnię, a drugiego odbędzie się wyścig na około 40% dystansu. Po tych sprawdzianach będziemy mogli określić, na czym stoimy i czy możemy ostatecznie zatwierdzić mieszanki bolidów. Chcemy uniknąć bowiem tego, co stało się w styczniu tego roku. Będziemy jednak na pewno dobrze przygotowani i jeśli okaże się, że pomysł ponownie nadaje się do śmietnika, to będzie już gotowy mod z bolidami z jednego sezonu, z tą samą fizyką jazdy. Start kolejnej kampanii będzie miał miejsce mniej więcej za miesiąc. Na jakich torach odbędą się testy? Tego w tej chwili nie wiemy, ale na pewno w odpowiednim czasie zostaniecie poinformowani.

Czego jeszcze możecie się spodziewać w kolejnym sezonie? Na pewno zmianie nie ulegną zasady stosowania opon w trakcie wyścigu. W tym miejscu bardzo chcę podziękować osobom, które wypełniły ankiety i dzięki temu dowiedziałem się, że zdecydowanie popierają aktualne zasady, choć tak naprawdę można było to wywnioskować już wcześniej. Nie zmieni się też sposób ustalania pogody na sesje, także punktacja, dystans wyścigu oraz format weekendu wyścigowego pozostaną w stanie nienaruszonym. Po trzech sezonach obowiązywania natomiast do lamusa przejdzie obecny system kwalifikacji, czyli jedna, piętnastominutowa część. Stanie się tak, ponieważ według zebranych przeze mnie informacji, nie jest on już atrakcyjny i nadszedł czas na zmiany. Jak więc będzie wyglądać czasówka w kolejnej kampanii? Tu również powołam się na ,,głos ludu", który w zdecydowanej większości przekazał mi, że najbardziej chcieliby zobaczyć system obowiązujący w Formule 1 kilkanaście lat temu i który miał miejsce podczas ostatniego turnieju ligowego - każdy kierowca ma tylko jedno, jedyne pomiarowe okrążenie, a przed sobą absolutnie czysty tor. I to właśnie ten system jest najbliżej wprowadzenia, ale nie jest to w tej chwili przesądzone. Co jasne, gdy decyzja już zapadnie, zostaniecie o tym poinformowani. Ciekawa sprawa jest też z awariami mechanicznymi, ponieważ nie wszyscy popierają to, że są one aktualnie wyłączone. Wydaje się, że ta kwestia nie ulegnie jednak zmianie, gdyż - co pokazał ten sezon - nie koniecznie są potrzebne awarie, by wyścigi były atrakcyjne, dobrym argumentem nie jest też to, że miałoby to rzekomo zwiększyć szanse tyłu stawki, gdyż wydaje się jednak, że włączone awarie mogłyby właśnie te różnice powiększyć, a przecież nie oto chodzi. Kwestia ta na pewno będzie jeszcze przemyślana, ale w tej chwili zanosi się na to, że zmiany nie będzie.

Parę słów jeszcze o kalendarzu, a raczej o torach, których możecie się spodziewać. Jak już zdążyłem jakiś czas temu powiedzieć na Slacku, napisałem wstępny kalendarz, ale był on naprawdę dość wstępny i jeszcze może ulec zmianie. Jednak obecność niektórych torów jest już absolutnie pewna i pojawią się w kalendarzu na pewno. Po dwóch sezonach przerwy znów pojawimy się na torach w Meksyku i Sao Paulo, ich nazwy chyba są oczywiste. Oprócz tego znów będziemy się ścigać na Hungaroringu i Red Bull Ringu, wróci też kultowy wyścig w Monako, odbędzie się GP Australii, ale nie w Melbourne (opcje są dwie), prawie na pewno odbędą się też wyścigi w Montrealu i na torze Algarve, nie zabraknie GP USA, ale jak na razie nie zapadła decyzja, na jakim obiekcie. Pod uwagę brane są trzy tory, których jeszcze nie było w naszej lidze, ale które chcieliby zobaczyć ligowicze. Można zauważyć, że tym razem nie będzie aż tylu nowości, jak w sezonie piątym, ale na pewno coś nowego się znajdzie. Na razie jednak więcej informacji nie zdradzę, ponieważ też jeszcze niektóre pozycje wymagają zastanowienia i dokładnej analizy. Najprawdopodobniej sezon zacznie się po raz pierwszy w historii na jednym z europejskich torów, a finał? Raczej bez zmian, ale więcej informacji na ten temat już niebawem.

To na razie tyle z informacji o kolejnym sezonie, który będzie rozgrywany w okresie wakacyjnym. Nie ukrywam, że bardzo liczę na to, że mieszanki bolidów w różnych lat wypalą, zresztą, każdy z nas by tego chciał. Do tego jednak będą potrzebne bardzo dokładne testy i bardzo mocno liczę na to, że frekwencja na nich będzie wysoka, tak jak na wyścigach. Zatem gorąco zapraszam do udziału w posezonowych testach, ale najpierw - GP Polski i finał V sezonu, bardzo dobrego dla nas sezonu, tak więc wypadałoby zakończyć go z przytupem. Trenujcie zatem i zapraszam do udziału, liczę na liczne stawiennictwo i że będziemy się świetnie bawić. Natomiast kolejne informacje o VI sezonie będą się pojawiać z biegiem czasu. W razie pytań, lub też pomysłów, proszę o kontakt w wiadomościach prywatnych, wszystkie te informacje można też zawrzeć w ankiecie, które wciąż można wypełnić. Na ten moment to wszystkiego. Miłego weekendu i do zobaczenia w Poznaniu. Pozdrawiam, Kubusa96.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430