header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Zbudowany w 1995 roku kosztem 10 milionów euro tor Arctic Circle Raceway to najdłuższy obiekt w Norwegii pomimo tego, iż jego długość wynosi mniej niż 4 kilometry. Niezwykłe jest położenie tego obiektu, gdyż znajduje się on zaledwie 30 kilometrów na południe od północnego (arktycznego) koła podbiegunowego. Ukształtowanie terenu na tym torze jest bardzo zróżnicowane - wspinamy się do 4. zakrętu by zjeżdżając w dół pokonać bez odjęcia gazu następny zakręt, który prowadzi na kolejne wzniesienie ku równie szybkiej szykanie. Czasy na tym względnie szybkim torze spokojnie przekroczą próg jednej minuty i siedmiu sekund. Ligowym nieoficjalnym rekordzistą toru jest tarask, który w II sezonie ligi f1ch-world osiągnął tu czas 58.300, a możliwe jest przekroczenie tej bariery... Czy komuś się uda - zobaczymy jutro.

Zapraszam zatem na krótki opis pętli tego urokliwego toru: ,,Okrążenie rozpoczyna średniej długości prosta startowa, gdzie na starcie może być gorąco ze względu na bliskość pól startowych względem siebie. Po tej prostej mamy sekcję trzech szybkich zakrętów, które przejeżdżamy na pełnym gazie. Po tej sekcji nie ma odpoczynku, gdyż trzeba myśleć o hamowaniu do zakrętu nr 4. Na pierwszym okrążeniu trzeba hamować bardzo wcześnie, gdyż kierowcy będą bardzo blisko siebie... Hamowanie do tego zakrętu to ogólnie zagadka i jeden z ważniejszych punktów na torze. Dalej lecimy w dół bez hamowania ku zakrętowi nr 5, który na wyjściu wznosi się ku "szóstce". Drugi sektor zaczynamy szykaną prawo-lewo, którą pokonujemy bez odjęcia gazu. Omal tam nie znokautowałem Matifa... Po czym kawałek prostej i kolejne hamowanie do nawrotu nr 9, trójkowy zakręt. Dalej legendarny 10. zakręt, "zakręt Marka", gdyż tam pogrzebał szansę na dogonienie Szymka swoim lotem Apollo. Trzeci sektor to w zasadzie dwa zakręty - szybki nawrót nr 11 i wolny nr 12, gdzie ciężko jest znaleźć optymalną linię jazdy. Jeśli się wszystko uda, to możesz zejść poniżej 58-59 sekund.''

Zatem czas teraz na przegląd faworytów. Standardowo liczyć się będzie duet Ferrari, Tidek i Marek, choć ten ostatni wątpi w to że w ogóle znajdzie się na podium. Miejmy nadzieję, że nie skończy wyścigu w T10. Luis i Sorontar pokazali ostatnio, że mogą namieszać w czołówce. Ale czy tu się również uda? Reszta stawki może pokrzyżować plany czubowi stawki, gdyż są blisko liderów. Jeśli ktoś utknie za Goldem, może zostać za nim przez wiele okrążeń. Oby jak najwięcej zawodników się liczyło w walce, gdyż to podnosi wysoki już poziom ligi oraz zwiększa emocje.

Nazwa GP: Grand Prix of Norway
Lokalizacja: Storforshei, Mo I Rana, Norwegia
Nazwa toru: Arctic Circle Raceway
Długość: 3,753 km
Liczba zakrętów 12
Kierunek: przeciwnie wobec ruchu wskazówek zegara
Rekord okrążenia: Pontus Mörth, 1:20.624, Formuła 3, 1996
Liczba okrążeń: 80
Liczba okrążeń (liga): 36
Dystans wyścigu: 300,240 km
Dystans wyścigu (liga): 135,108 km

Program GP:
Trening: 09.08 (wtorek), godz. 19:30
Kwalifikacje: 10.08 (środa), godz. 18:45
Wyścig: 10.08 (środa), godz. 19:30
Prognoza pogody: Przewiduje się opady deszczu we wtorek i bezdeszczowe warunki w środę, ale prognozy zmieniają się jak w kalejdoskopie.

Kto wygra w Norwegii? Czy Ferrari będzie równie mocne na kole podbiegunowym, co w innych częściach świata? Czy Marek nawiąże walkę z "Red Brothers" i czy reszta stawki nawiąże walkę z czołówką? Na te i inne pytania poznacie odpowiedzi w czasie relacji z GP Norwegii, na które już dziś zapraszam! Pozdrawiam, TiDiEj.
 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430