header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Historia wyścigów w Belgii sięga już lat 20. poprzedniego wieku - za 3 lata tor w Spa będzie obchodzić 100. rocznicę budowy. Tym samym, gdy już powstała Formuła 1, belgijski obiekt, liczący początkowo 14 km, znalazł się w kalendarzu F1, jednak wypadł z niego w latach 60. ze względu na poważne wypadki, gdyż tor stał się nieprawdopodobnie niebezpieczny. Wprawdzie powrócił, ale poprawki nic nie dały, więc FIA - mówiąc kolokwialnie - wkurzyła się i postanowiła uciekać ze Spa do czasu dostosowania obiektu do wymagań F1. W latach 70. więc nastał czas Zolder, choć początkowo miał dzielić się organizacją GP Belgii z Nivelles, ale tam odbyły się tylko dwa wyścigi. Zolder zostało zapamiętane najbardziej ze względu na śmiertelny wypadek Gillesa Villeneuve'a w 1982 roku podczas kwalifikacji. Choć nie było to spowodowane stricte niebezpiecznym torem, to jednak pojawiła się niechęć do niego, a że w Spa się ogarnęli, to już w następnym roku F1 tam wróciła. Wprawdzie jeszcze w 1984 roku zawodnicy pojawili się na Zolder, ale to był już definitywnie ostatni raz. O obiekcie nieco zapomniano, ale w XXI wieku powrócił delikatnie do łask, przede wszystkim dzięki temu, że w 2006 roku przeszedł modyfikacje. Dzięki temu pojawiły się World Series by Renault czy WTCC. Ciekawostką jest fakt, że 10 wyścigów na tym torze dało aż 9 zwycięzców - tylko Niki Lauda był w stanie wygrać na Zolder więcej niż raz.

Sam tor po przebudowie jest dość ciekawy. Zaczyna się dwoma zakrętami po 90 stopni, które jednak są wyprofilowane dość łagodnie. Niemniej na starcie może się tam sporo dziać, bo to dość dziwne miejsca. Później po szybkim zakręcie przechodzimy do drugiego sektora, gdzie po prostu czyha szykana, gdzie jest niebezpiecznie. Nie dość, że punkt hamowania nie jest oznaczony, to jeszcze margines błędu jest praktycznie zerowy, gdyż wokół progi wystrzeliwujące w kosmos, lub zawieszające delikwenta. Podobnie jest w kolejnej szykanie, którą jeszcze poprzedza szybki łuk. Zresztą, tam w zeszłym sezonie mieliśmy zabawną sytuację, bo na okrążeniu formującym zawiesił się Kubusa96 i tylko pomoc Kiroshimy uratowała go przed startem z pit-lane. Następnie jeszcze prawy zakręt, lewy łuk i mamy początek trzeciego sektora, który jest także trudnym, nieoznaczonym żadnymi tabliczkami dohamowaniem do nawrotu. Po tym delikatny zakręt, prosta i ostatnia szykana, również bardzo ciężka. Jeżeli chce się tam podejmować próbę ataku, trzeba być absolutnie pewnym tego, że nie uszkodzi się siebie czy rywala.

W poprzednim sezonie, jak już wspomniałem, był to jedyny wyścig deszczowy. Zakończył się triumfem Taraska, który pokonał zdecydowanie Markovsky'ego. Mistrz ligi nie trafił wtedy ze strategią na jeden postój i dlatego nie miał szans na wygraną. Najniższy stopień podium przypadł Patrykowi Kręglowi. Jak będzie tym razem? Wszystko wskazuje na to, że powtórki z rozrywki nie będzie i czeka nas suchy wyścig. Niemniej emocji nie powinno zabraknąć, tym bardziej, że do gry włączyli się inni gracze, a specyfika toru raczej powinna sprawić, że różnice znów będą niewielkie. Faworytami są oczywiście Markovsky z Taraskiem. Ten drugi na pewno bardzo by chciał powtórzyć sukces z V sezonu i przełamać serię mistrza, ale będzie musiał pojechać perfekcyjnie, jeszcze lepiej niż w Szwecji. Obaj muszą uważać na Szymussa, który jest w wysokiej formie, ale znów dopadł do pech. Jeśli go ominie, może wiele zdziałać, tym bardziej, że po prostu będzie chciał się odegrać. Następni w kolejce powinni być kierowcy Force India, którzy ostatnio nieco zgaśli, więc chcieliby się przełamać. Należy zwrócić uwagę również na będących w wysokiej formie Norbiego i Aftera, którzy potrafią wykorzystać do bólu problemy innych. Większą rolę może też w końcu odegrać Kamilo, podbudowany tym, że w ostatnich dwóch wyścigach zaprezentował się wreszcie jako tako, a tutaj może mu pomóc to, że lubi ten tor. Nie wiadomo, jak spisze się Kubusa. Wprawdzie ostatnie trzy wyścigi poszły mu bardzo dobrze (lepiej od niego w tym czasie punktował tylko Markovsky), ale na tym obiekcie nie czuje się dobrze, a do tego doszły poważne problemy prywatne, które mocno utrudniają mu przygotowania. O kolejny dobry wynik powalczy Matiie, który dokonał dużego postępu, punktów natomiast poszuka MikruseK, który jak do tej pory robi to skutecznie. W końcu w dobrym humorze postara się z toru wyjechać Karlik, a szanse na to są, o ile będzie bezbłędny. Powinien skupić się na tym. Większe szanse na punkty może mieć Yayo, który chyba na dobre zamierza zadomowić się w środku stawki. Ale musi zwrócić uwagę, że konkurencja spora. Trudno powiedzieć, na co stać Matifa6124, który sam mówił przed GP Szwecji, że na razie nie ma co oczekiwać cudów. I rzeczywiście, na razie chyba powinien skupić się na tym, by dogonić zawodników środka stawki. A Jaguar? Cóz, Piter1998 jeśli solidnie trenuje, to może namieszać. Kiroshima z kolei powinien skupić się na tym, by znów dojechać do mety bez większych przygód.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Circuit Zolder
Lokalizacja: Heusden-Zolder, Belgia
Liczba okrążeń: 38
Dystans wyścigu: 152,418 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 01.09.2018 (sobota), godz. 19:30
Kwalifikacje: 02.09.2018 (niedziela), godz. 19:30
Wyścig: 02.09.2018 (niedziela), godz. 20:15

Prognoza pogody: Jak już wcześniej wspomniałem, szans na powtórkę z V sezonu raczej nie ma. Prognozy przewidują suche wszystkie sesje podczas tego weekendu.

Ciekawostki statystyczne:
- To będzie wyścig numer 90 w historii ligi.

- Szymusso spróbuje uniknąć sytuacji, która jeszcze nigdy nie miała miejsca w jego karierze - nie ukończenia trzech wyścigów z rzędu

- Karlik może zaliczyć 10. występ w lidze.

- Piąte miejsce sprawi, że After jako ósmy w historii ligi przekroczy 400 punktów zdobytych we wszystkich wyścigach

- Jeśli Tarask zwycięży, po raz pierwszy w karierze wygra drugi wyścig z rzędu na tym samym torze.

Patrząc na ostatnie wyścigi, można być przekonanym, że czekają nas bardzo ciekawe zawody. Deszczu raczej nie będzie, ale to nie powinno odjąć atrakcji na tym torze, a już zwłaszcza, jeśli różnice nie będą duże. A należy się tego spodziewać, co oczywiście cieszy. Zatem z niecierpliwością oczekujemy rozpoczęcia tego weekendu wyścigowego i rozstrzygnięcia, kto tym razem będzie szczęśliwy, a kto będzie się smucił. Trzeba jednak oczekiwać, że każdy da z siebie 1000%, ponieważ coraz bardziej widać koniec sezonu, a niektórzy na pewno chcieliby poprawić swoją sytuację w klasyfikacji generalnej. Szczególną uwagę przykuwa walka o tytuł wicemistrza ligi, bo nie oszukujmy się - sprawa mistrzostwa jest rozstrzygnięta. No chyba, że nagle Markovsky by zrezygnował, ale na to chyba się nie zanosi. Dochodzi jednak walka o mistrzostwo zespołowe, choć Renault jest teraz na bardzo dobrej drodze do triumfu, to jeszcze sprawa jest otwarta, a jeden wyścig może wszystko zmienić. Tak czy siak wyścig o GP Belgii będzie na pewno fascynujący. Oby jednak wspomnienia były tylko pozytywne. Apeluję zatem przede wszystkim o wzajemny szacunek, rozwagę i przede wszystkim - bawmy się dobrze. Mam nadzieję, że w tak licznym gronie jak ostatnio. Zapraszam serdecznie już na sobotni trening, a następnie na niedzielne kwalifikacje i wyścig. A na razie to tyle. Pozdrawiam, Kubusa96.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430