header
Strona Główna divider Forum divider Download divider Skład ligi
Nawigacja
Klasyfikacja Kierowców
1
Rekady
330
2
MikruseK
288
3
Szymusso
258
4
After
184
5
Patrique2001
168
6
Pandodo
163
7
Norbi
95
8
Szprycek
83
9
Graczek
76
10
Kubusa96
69
11
Dymson
45
12
Wujek
18
13
ZanDi
13
14
Adve
8
15
Ostachim
2
16
Kiroshima
0
Klasyfikacja Konstruktorów
1
Arrows
383
2
Ferrari
356
3
Toro Rosso
352
4
BMW Sauber
327
5
Lotus
181
6
McLaren
159
7
Red Bull
50
8
Jordan
10
Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 62
· Najnowszy użytkownik: muerte2


Circuit de Monaco - to nic innego, jak 3,337 km jazdy po bardzo krętym i wolnym (w zasadzie to najwolniejszym) obiekcie. Jazdy, która - jak to mawiają - oddziela chłopców od mężczyzn, która wymaga maksymalnego skupienia na całym dystansie. Co prawda u nas nie będzie to 78 okrążeń tylko połowa z tego, jednak wciąż to niezwykłe wyzwanie. Tutaj nie ma miejsca na odpoczynek, jedynym wyjątkiem jest zjazd na postój, ale to raptem kilkanaście sekund, które w żadnym razie nie są wystarczające, by robić sobie pauzy. Jest to ten rodzaj wyścigu, w którym psychika staje na równi z umiejętnościami - tutaj nie ma miejsca na żadną pomyłkę, a każda najmniejsza może mocno zaboleć. Nitka toru składa się z 18 zakrętów - większość z nich to wolne, ciasne nawroty, choć nie brakuje tutaj miejsc przejeżdżanych z wysoką prędkością - sekcja basenowa czy zakręt w tunelu, który dostarcza odrębne odczucia niż zwykle. To tutaj znajduje się najwolniejszy zakręt w całym kalendarzu F1 - zakręt szósty, którego nazewnictwo zmieniało się na przestrzeni dziejów - sama nazwa brała się od nazwy hotelu, który stoi za zakrętem i kiedy nazwa hotelu ulegała zmianie, to samo działo się z nazwą zakrętu. Od Loews, przez Grand Hotel po Fairmont, który obowiązuje po dzień dzisiejszy. To właśnie w tym miejscu możemy się spodziewać upakowania całej stawki, która będzie musiała zmniejszyć prędkość do raptem 50 km/h - na starcie będzie to niezwykle wrażliwy punkt.

Tor w księstwie Monako był świadkiem kilku szalonych wyścigów - w roku 1982 ostatnie okrążenia były dezorientujące jak brytyjskie rozkazy z operacji Fortitude. Naprawdę trudno opisać przebieg wydarzeń, jaki wtedy miał miejsce, dlatego dla swojej wygody pozostawiam poniżej film obrazujący końcówkę rywalizacji, jaka miała miejsce 36 lat temu. WIĘCEJ TUTAJ
Uwaga! Film może zawierać śladowe ilości hołoty.

Równie ciekawie (i podobnie jak w 1982) było też w 1996 roku - sklasyfikowanych zostało siedmiu kierowców pomimo tego, że flagę w biało-czarną szachownicę ujrzały zaledwie trzy bolidy! Akurat tak się złożyło, że całe podium dojechało, na którym stanęli: Olivier Panis (dla niego było to jedyne zwycięstwo w karierze, w dodatku odniesione po starcie z 14 pola), David "Kwadratowa Szczęka" Coulthard i Johny Herbert. Pierwsze okrążenie na mokrym torze okazało się zbyt trudne dla sześciu kierowców, w tym Michaela Schumachera, który popełnił prosty błąd w Mirabeau Bas, gdzie po najechaniu na tarkę utracił kontrolę nad swoim Ferrari i wpadł w poślizg, co oznaczało tylko jedno - myślę, że wiadomo co mam na myśli. Choć nie wszyscy odpadali tylko i wyłącznie z winy - Damon Hill na 40 okrążeniu doznał awarii swojego silnika, kiedy jechał na prowadzeniu z komfortową przewagą, Alesi, który także miał szansę na znakomity wynik odpadł dwadzieścia okrążeń później na wskutek awarii zawieszenia. Podobny chaos z deszczem był dwanaście lat później - kiedy to nasz ukochany Łobełt Haubica zajął drugie miejsce, choć jako jedyny z czołowych kierowców nie popełnił błędu w trudnych warunkach. Ten wyścig mógł być historyczny dla ekipy Force India, dla której był to pierwszy sezon startów w Formule 1. Adrian Sutil jechał na punktowanym szóstym miejscu, jednak pod koniec wyścigu dostał strzała od Raikkonena i musiał się wycofać.

W lidze natomiast rozegraliśmy dwa wyścigi - wszystkie na platformie rFactor. W obu najlepszy okazał się Markovsky i to właśnie on wydaje się być faworytem, pomimo gorszego występu na torze Zolder. Podołać wyzwaniu z pewnością będą chcieli Tarask i Szymusso. Ten pierwszy jest w ostatnim czasie w bardzo dobrej dyspozycji, z kolei kierowca Williamsa także chciałby się pokazać z jak najlepszej strony. Za ich plecami także będzie ciekawie - rywalizacja pomiędzy duetem Force India, a Kubusą i Norbim, choć na Bartim ciąży kara cofnięcia na starcie o trzy pola. Pomimo tego nie powinno zabraknąć między nimi ostrej walki tym bardziej, że ma to niebagatelne znaczenie w kontekście walki w klasyfikacji konstruktorów. A mówiąc o niej, nie możemy zapomnieć o Kamilu, dla którego jednak nie będzie to łatwy wyścig, szczególnie jeśli napotkają go problemy techniczne. Na problemy z kolei narzekać nie powinni w Manorze, chociaż wg padokowych plotek Mikrus nie radzi sobie najlepiej na ulicach księstwa. After natomiast będzie miał nie lada wyzwanie, gdyż zostanie cofnięty na starcie o 10 miejsc. W dalszej części stawki trwa zacięta walka pomiędzy Ferrari i McLarenem, więc także powinniśmy się spodziewać walki o punkty, przede wszystkim pomiędzy Yayem a Matiiem. Co do Jaguara... miejmy nadzieję, że Piter wzniesie się na wyżyny swoich możliwości i nie będzie zaliczał każdej barierki po kolei, co niestety w ostatnim czasie mu się zdarzało. Natomiast sprawa z Kiroshimą jest klarowna, więc nie będę się rozgadywał na ten temat.

Informacje, o których musisz wiedzieć:
Nazwa toru: Circuit de Monaco
Lokalizacja: Monte Carlo, Monako
Liczba okrążeń: 39
Dystans wyścigu: 130,143 km
Dostępne mieszanki opon: Ultra Soft, Super Soft, Soft, Intermediate, Wet

Program GP:
Trening: 08.09.2018 (sobota), godz. 19:30
Kwalifikacje: 09.09.2018 (niedziela), godz. 19:00
Wyścig: 09.09.2018 (niedziela), godz. 19:45

Prognoza pogody: Prognozy nie zapowiadają opadów deszczu na weekend. Powinno być sucho i słonecznie.

To by było na tyle, jeżeli chodzi o zapowiedź GP Monako. Przed nami bardzo trudne wyzwanie na ulicznym torze w Monako, jednak możemy się spodziewać kawału dobrego widowiska pomimo charakterystyki toru, który nie sprzyja wyprzedzaniu. Jak ostatecznie ułożą się koleje losu? Dla kogo Monako będzie szczęśliwe? O tym przekonamy się w przeciągu najbliższych dwóch dni. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam, Markovsky.

 Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się , żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Kanał ligowy - podcasty
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kubusa96
06-07-2022 21:08
Na forum rozpisany został plebiscyt the best of ExtremeF1. Zapraszam serdecznie do głosowania Wink

Kubusa96
15-06-2022 00:17
UWAGA! Konieczne było dodanie nowych torów na ExLM. Są w downloadzie. Terminarz eventu jest na forum

Kubusa96
11-06-2022 23:18
W downloadzie jest dostępny mod na eventy benefisu ligowego rozgrywane na platormie rFactor. Natomiast na forum jest lista zgłoszeniowa na Extrimową Ligę Mistrzów

Kubusa96
08-06-2022 18:04
W downloadzie jest dostępny mod na 1. event naszego ligowego benefisu, rozgrywanego na F1 Challenge

Kubusa96
08-06-2022 18:04
Zapraszam do głosowania w ligowym plebiscycie po sezonie XII, szczegóły w temacie na forum Wink

Poprzednie GP
GP Polski
Wyniki poprzedniego GP:

P.
Kierowca
Team
Punkty
1.
MikruseK
Arrows
25
2.
Pandodo
Lotus
18
3.
Szymusso
BMW
15
4.
After
STR
12
5.
Graczek
McLaren
10
6.
Dymson
Ferrari
8
7.
Patrique2001
STR
6
8.
Norbi
Arrows
4
9.
Rekady
Ferrari
2
10.
Kubusa96
BMW
1

Pole Position: MikruseK (Arrows)
1:09.507


Najszybsze okrążenie: MikruseK (Arrows)
1:10.430